Az Audi Alonsóval száll be a Forma-1-be?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.25. 18.30

Brit sajtóértesülés szerint az Audi a Forma-1-es indulást tervezi, méghozzá Fernando Alonsóval.

A brit Auto Express igen érdekes sztorit dobott be, bennfentes informátorokra hivatkozva arról ír, hogy az Audi felhagy Le Mans- és DTM-programjával, hogy 2016-ben beszálljon a Forma-1-be.
Le Mans-ban 13-szor nyertek 2000 óta, nincs már mit bizonyítani


A Le Mans-i 24 órás versenyt az elmúlt másfél évtizedben uraló márka a kiszállással teret adhatna a Volkswagen-csoport idén beszállt másik márkájának, a Porschének, míg a Le Mans/tartóssági vb és a Német Túraautó-bajnoki (DTM) költségvetést egyesítve finanszíroznák az F1-es részvételt.
 
Az Auto Express szerint az Audinál/VW-nél már az év eleje óta dolgoznak az F1-es 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrás fejlesztésén, de a belépéshez nem építenének új csapatot, inkább egy jelenlegi alakulatot vennének meg. 
Úgy tudni, ez a Red Bull Racing vagy még inkább az olasz központú kistestvér, a Toro Rosso lehetne. A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz közismerten jó viszonyt ápol a VW felügyelőbizottsági elnökével, a szintén osztrák Ferdinand Piëchhel, az energiaital-gyártó pedig a DTM-ben már amúgy is az Audi szponzoraként szerepel. 
Audi, Domenicali, Alonso és Red Bull – erős kombináció lehet


A Toro Rosso-vonalat erősítheti, hogy az Audi nemrég felvette a Ferrari idén tavasszal lemondott csapatfőnökét, Stefano Domenicalit. Gyanítható, hogy a sem a túraautó- sem a tartóssági versenyzéshez nem értő, sőt németül sem beszélő olasz szakembert nem potyára igazolták.  
Nagy durranás lehet a pilótaválasztás is: ha a Ferraritól az idény végén távozó Fernando Alonso nem – vagy csak egy évre – igazol a McLaren-Hondához, akkor 2016-ban ő lehet az Audi F1-es sztárpilótája. 
Domenicalival a munkakapcsolaton messze túlnyúló, szoros barátságot ápol a kétszeres világbajnok spanyol, logikus lenne, hogy újra együtt dolgozzanak.  
Mercedes vs. Auto Union, 1937


Az Audi F1-es beszállása történelmi rivalizációt élesztene újra, hiszen a sportágban jelenleg domináló Mercedes legnagyobb ellenfele az Audi elődje, az Auto Union volt a második világháborút megelőző években a grand prix-versenyzésben. Az ezüst autók taroltak az 1930-as évek második felében, erős állami támogatással a Harmadik Birodalom műszaki-ipari fölényét kellett demonstrálniuk.

Barrichellót kirúgták, mert nem bírt magával!

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.