Az Audi Alonsóval száll be a Forma-1-be?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.25. 18.30

Brit sajtóértesülés szerint az Audi a Forma-1-es indulást tervezi, méghozzá Fernando Alonsóval.

A brit Auto Express igen érdekes sztorit dobott be, bennfentes informátorokra hivatkozva arról ír, hogy az Audi felhagy Le Mans- és DTM-programjával, hogy 2016-ben beszálljon a Forma-1-be.
Le Mans-ban 13-szor nyertek 2000 óta, nincs már mit bizonyítani


A Le Mans-i 24 órás versenyt az elmúlt másfél évtizedben uraló márka a kiszállással teret adhatna a Volkswagen-csoport idén beszállt másik márkájának, a Porschének, míg a Le Mans/tartóssági vb és a Német Túraautó-bajnoki (DTM) költségvetést egyesítve finanszíroznák az F1-es részvételt.
 
Az Auto Express szerint az Audinál/VW-nél már az év eleje óta dolgoznak az F1-es 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrás fejlesztésén, de a belépéshez nem építenének új csapatot, inkább egy jelenlegi alakulatot vennének meg. 
Úgy tudni, ez a Red Bull Racing vagy még inkább az olasz központú kistestvér, a Toro Rosso lehetne. A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz közismerten jó viszonyt ápol a VW felügyelőbizottsági elnökével, a szintén osztrák Ferdinand Piëchhel, az energiaital-gyártó pedig a DTM-ben már amúgy is az Audi szponzoraként szerepel. 
Audi, Domenicali, Alonso és Red Bull – erős kombináció lehet


A Toro Rosso-vonalat erősítheti, hogy az Audi nemrég felvette a Ferrari idén tavasszal lemondott csapatfőnökét, Stefano Domenicalit. Gyanítható, hogy a sem a túraautó- sem a tartóssági versenyzéshez nem értő, sőt németül sem beszélő olasz szakembert nem potyára igazolták.  
Nagy durranás lehet a pilótaválasztás is: ha a Ferraritól az idény végén távozó Fernando Alonso nem – vagy csak egy évre – igazol a McLaren-Hondához, akkor 2016-ban ő lehet az Audi F1-es sztárpilótája. 
Domenicalival a munkakapcsolaton messze túlnyúló, szoros barátságot ápol a kétszeres világbajnok spanyol, logikus lenne, hogy újra együtt dolgozzanak.  
Mercedes vs. Auto Union, 1937


Az Audi F1-es beszállása történelmi rivalizációt élesztene újra, hiszen a sportágban jelenleg domináló Mercedes legnagyobb ellenfele az Audi elődje, az Auto Union volt a második világháborút megelőző években a grand prix-versenyzésben. Az ezüst autók taroltak az 1930-as évek második felében, erős állami támogatással a Harmadik Birodalom műszaki-ipari fölényét kellett demonstrálniuk.

Barrichellót kirúgták, mert nem bírt magával!

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.