Az Audi Alonsóval száll be a Forma-1-be?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.25. 18.30

Brit sajtóértesülés szerint az Audi a Forma-1-es indulást tervezi, méghozzá Fernando Alonsóval.

A brit Auto Express igen érdekes sztorit dobott be, bennfentes informátorokra hivatkozva arról ír, hogy az Audi felhagy Le Mans- és DTM-programjával, hogy 2016-ben beszálljon a Forma-1-be.
Le Mans-ban 13-szor nyertek 2000 óta, nincs már mit bizonyítani


A Le Mans-i 24 órás versenyt az elmúlt másfél évtizedben uraló márka a kiszállással teret adhatna a Volkswagen-csoport idén beszállt másik márkájának, a Porschének, míg a Le Mans/tartóssági vb és a Német Túraautó-bajnoki (DTM) költségvetést egyesítve finanszíroznák az F1-es részvételt.
 
Az Auto Express szerint az Audinál/VW-nél már az év eleje óta dolgoznak az F1-es 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrás fejlesztésén, de a belépéshez nem építenének új csapatot, inkább egy jelenlegi alakulatot vennének meg. 
Úgy tudni, ez a Red Bull Racing vagy még inkább az olasz központú kistestvér, a Toro Rosso lehetne. A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz közismerten jó viszonyt ápol a VW felügyelőbizottsági elnökével, a szintén osztrák Ferdinand Piëchhel, az energiaital-gyártó pedig a DTM-ben már amúgy is az Audi szponzoraként szerepel. 
Audi, Domenicali, Alonso és Red Bull – erős kombináció lehet


A Toro Rosso-vonalat erősítheti, hogy az Audi nemrég felvette a Ferrari idén tavasszal lemondott csapatfőnökét, Stefano Domenicalit. Gyanítható, hogy a sem a túraautó- sem a tartóssági versenyzéshez nem értő, sőt németül sem beszélő olasz szakembert nem potyára igazolták.  
Nagy durranás lehet a pilótaválasztás is: ha a Ferraritól az idény végén távozó Fernando Alonso nem – vagy csak egy évre – igazol a McLaren-Hondához, akkor 2016-ban ő lehet az Audi F1-es sztárpilótája. 
Domenicalival a munkakapcsolaton messze túlnyúló, szoros barátságot ápol a kétszeres világbajnok spanyol, logikus lenne, hogy újra együtt dolgozzanak.  
Mercedes vs. Auto Union, 1937


Az Audi F1-es beszállása történelmi rivalizációt élesztene újra, hiszen a sportágban jelenleg domináló Mercedes legnagyobb ellenfele az Audi elődje, az Auto Union volt a második világháborút megelőző években a grand prix-versenyzésben. Az ezüst autók taroltak az 1930-as évek második felében, erős állami támogatással a Harmadik Birodalom műszaki-ipari fölényét kellett demonstrálniuk.

Barrichellót kirúgták, mert nem bírt magával!

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.