F1: Lezárták a gyárat, kidobták a csapatfőnököt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.23. 18.00

Kész káosz a Caterhamnél: az egyik céget felszámolják, a régi és az új tulajdonos vitában, az autók nem mennek sehova. Az utolsókat rúgja a sereghajtó.

A Caterham F1 nyári eladása óta szinte csak rossz hírek érkeztek a kiscsapatról. 
Az új, mai napig ismeretlen svájci/közel-keleti tulajdonosok állítólag az összeomlástól mentették meg az alakulatot, de a háttérben biztosan nem mentek jól a dolgok, ugyanis több tucat dolgozót rúgtak ki (akik aztán munkaügyi pert indítottak), az első csapatfőnök, Christijan Albers alig két hónap után lemondott, őszre már kifizetetlen számlákról, sőt behajtók által lefoglalt gépekről és alkatrészekről érkeztek hírek, ezen a héten pedig megérkezett a lejtő aljára a csapat.


Vagy nem a csapat, ugyanis kész káosz a Caterham sztorija. Annyit lehet tudni, hogy megkezdték a Caterham Sports Ltd. (CSL) felszámolását – ez a cég elvileg a 1Malaysia Racing Team (1MRT – a valódi versenycsapat, amely a Forma-1-es indulási jogot, a motor- és gumiszerződést is bírja) megbízásából tervezte és építette az autókat.
Csütörtökre a felszámolást végző londoni Smith & Williamson lezárta a leafieldi F1-es gyárat, a dolgozókat már nem engedték be, miközben a jövő hétvégi Amerikai Nagydíjra kellene készülniük. A lezárást azzal indokolta a felszámolóbiztos, hogy a 1MRT nem fizette a bérleti díjat az épületet továbbra is birtokló Caterham-cégcsoportnak.


Ugyanakkor a rejtélyes új tulajdonosok útilaput kötöttek a csapatot szeptember óta irányító Manfredi Ravetto talpára is, szerdán elküldték a csapatfőnököt.
“A feletteseim felkértek, hogy mondjak le, én pedig nem tehetek mást. Feltételezem, hogy ezután a Caterham-csapat tulajdonosa – úgy tudom, továbbra is (az alapító) Tony Fernandes – hozza majd a döntéseket. Nem tudom a válaszokat. A múlt héten még tudtam volna felelni, de azóta drasztikusan megváltoztak a dolgok.”
Ahogy a kidobott csapatfőnök utalt rá, már az sem világos, hogy ki is a CSL és a 1MRT tulajdonosa. A csapat szerdán még azt adta hírül közleményében, hogy Fernandes nem volt hajlandó átadni a részvényeket, amire csütörtökön a Twitteren a maláj üzletember így reagált: “Ha valamit megvásárol az ember, azért fizetni is kell. Ilyen egyszerű ez.”


Ezúttal talán még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone sem látja át a helyzetet, legalábbis erre utal, hogy bő egy napon belül két homlokegyenest ellenkező értelmű megszólalása volt.
“Azt hiszem, jobb lesz, ha eltűnnek. Nem akarok kolduló csapatokat. Azt sem tudom, ki a tulajdonos, de felteszem, hogy azt mondják, ami épp megfelel nekik” – idézte a Sun a kisembert, aki nem titkolja, hogy nem hiányoznának neki a mezőny végi kiscsapatok. 
A fentiek ellenére csütörtökön már arról beszélt, hogy igyekszik segíteni, menteni a menthetőt: “Igyekszünk minden lehetséges módon segíteni, ahogy bármikor segítünk bárkinek, ha bajba kerül. De én is csak annyit tudok, amit úgy hallottam, de abban sem vagyok biztos, hogy az az igazság.”


Ecclestone azt mondta, fogalma sincs, hogy van-e még jövője a Caterham F1-ek, ugyanis “túl bonyolult a helyzet ahhoz, hogy bármi megalapozottat mondjak.”
A Caterham F1 jövő hétvégi Amerikai Nagydíjon való részvétele igen-igen valószínűtlen, pedig ha a csapat nem fejezi be az idényt, a helyzet még rosszabb lesz, ugyanis az év végén több tízmillió dolláros F1-es kifizetéstől esnek el, azaz még kisebb értéke lesz az egész “kócerájnak”.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.