F1: Lezárták a gyárat, kidobták a csapatfőnököt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.23. 18.00

Kész káosz a Caterhamnél: az egyik céget felszámolják, a régi és az új tulajdonos vitában, az autók nem mennek sehova. Az utolsókat rúgja a sereghajtó.

A Caterham F1 nyári eladása óta szinte csak rossz hírek érkeztek a kiscsapatról. 
Az új, mai napig ismeretlen svájci/közel-keleti tulajdonosok állítólag az összeomlástól mentették meg az alakulatot, de a háttérben biztosan nem mentek jól a dolgok, ugyanis több tucat dolgozót rúgtak ki (akik aztán munkaügyi pert indítottak), az első csapatfőnök, Christijan Albers alig két hónap után lemondott, őszre már kifizetetlen számlákról, sőt behajtók által lefoglalt gépekről és alkatrészekről érkeztek hírek, ezen a héten pedig megérkezett a lejtő aljára a csapat.


Vagy nem a csapat, ugyanis kész káosz a Caterham sztorija. Annyit lehet tudni, hogy megkezdték a Caterham Sports Ltd. (CSL) felszámolását – ez a cég elvileg a 1Malaysia Racing Team (1MRT – a valódi versenycsapat, amely a Forma-1-es indulási jogot, a motor- és gumiszerződést is bírja) megbízásából tervezte és építette az autókat.
Csütörtökre a felszámolást végző londoni Smith & Williamson lezárta a leafieldi F1-es gyárat, a dolgozókat már nem engedték be, miközben a jövő hétvégi Amerikai Nagydíjra kellene készülniük. A lezárást azzal indokolta a felszámolóbiztos, hogy a 1MRT nem fizette a bérleti díjat az épületet továbbra is birtokló Caterham-cégcsoportnak.


Ugyanakkor a rejtélyes új tulajdonosok útilaput kötöttek a csapatot szeptember óta irányító Manfredi Ravetto talpára is, szerdán elküldték a csapatfőnököt.
“A feletteseim felkértek, hogy mondjak le, én pedig nem tehetek mást. Feltételezem, hogy ezután a Caterham-csapat tulajdonosa – úgy tudom, továbbra is (az alapító) Tony Fernandes – hozza majd a döntéseket. Nem tudom a válaszokat. A múlt héten még tudtam volna felelni, de azóta drasztikusan megváltoztak a dolgok.”
Ahogy a kidobott csapatfőnök utalt rá, már az sem világos, hogy ki is a CSL és a 1MRT tulajdonosa. A csapat szerdán még azt adta hírül közleményében, hogy Fernandes nem volt hajlandó átadni a részvényeket, amire csütörtökön a Twitteren a maláj üzletember így reagált: “Ha valamit megvásárol az ember, azért fizetni is kell. Ilyen egyszerű ez.”


Ezúttal talán még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone sem látja át a helyzetet, legalábbis erre utal, hogy bő egy napon belül két homlokegyenest ellenkező értelmű megszólalása volt.
“Azt hiszem, jobb lesz, ha eltűnnek. Nem akarok kolduló csapatokat. Azt sem tudom, ki a tulajdonos, de felteszem, hogy azt mondják, ami épp megfelel nekik” – idézte a Sun a kisembert, aki nem titkolja, hogy nem hiányoznának neki a mezőny végi kiscsapatok. 
A fentiek ellenére csütörtökön már arról beszélt, hogy igyekszik segíteni, menteni a menthetőt: “Igyekszünk minden lehetséges módon segíteni, ahogy bármikor segítünk bárkinek, ha bajba kerül. De én is csak annyit tudok, amit úgy hallottam, de abban sem vagyok biztos, hogy az az igazság.”


Ecclestone azt mondta, fogalma sincs, hogy van-e még jövője a Caterham F1-ek, ugyanis “túl bonyolult a helyzet ahhoz, hogy bármi megalapozottat mondjak.”
A Caterham F1 jövő hétvégi Amerikai Nagydíjon való részvétele igen-igen valószínűtlen, pedig ha a csapat nem fejezi be az idényt, a helyzet még rosszabb lesz, ugyanis az év végén több tízmillió dolláros F1-es kifizetéstől esnek el, azaz még kisebb értéke lesz az egész “kócerájnak”.

Kommentek

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nem csak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche… egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100 km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozicionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.