A Caterham F1 nyári eladása óta szinte csak rossz hírek érkeztek a kiscsapatról. 
Az új, mai napig ismeretlen svájci/közel-keleti tulajdonosok állítólag az összeomlástól mentették meg az alakulatot, de a háttérben biztosan nem mentek jól a dolgok, ugyanis több tucat dolgozót rúgtak ki (akik aztán munkaügyi pert indítottak), az első csapatfőnök, Christijan Albers alig két hónap után lemondott, őszre már kifizetetlen számlákról, sőt behajtók által lefoglalt gépekről és alkatrészekről érkeztek hírek, ezen a héten pedig megérkezett a lejtő aljára a csapat.


Vagy nem a csapat, ugyanis kész káosz a Caterham sztorija. Annyit lehet tudni, hogy megkezdték a Caterham Sports Ltd. (CSL) felszámolását – ez a cég elvileg a 1Malaysia Racing Team (1MRT – a valódi versenycsapat, amely a Forma-1-es indulási jogot, a motor- és gumiszerződést is bírja) megbízásából tervezte és építette az autókat.
Csütörtökre a felszámolást végző londoni Smith & Williamson lezárta a leafieldi F1-es gyárat, a dolgozókat már nem engedték be, miközben a jövő hétvégi Amerikai Nagydíjra kellene készülniük. A lezárást azzal indokolta a felszámolóbiztos, hogy a 1MRT nem fizette a bérleti díjat az épületet továbbra is birtokló Caterham-cégcsoportnak.


Ugyanakkor a rejtélyes új tulajdonosok útilaput kötöttek a csapatot szeptember óta irányító Manfredi Ravetto talpára is, szerdán elküldték a csapatfőnököt.
“A feletteseim felkértek, hogy mondjak le, én pedig nem tehetek mást. Feltételezem, hogy ezután a Caterham-csapat tulajdonosa – úgy tudom, továbbra is (az alapító) Tony Fernandes – hozza majd a döntéseket. Nem tudom a válaszokat. A múlt héten még tudtam volna felelni, de azóta drasztikusan megváltoztak a dolgok.”
Ahogy a kidobott csapatfőnök utalt rá, már az sem világos, hogy ki is a CSL és a 1MRT tulajdonosa. A csapat szerdán még azt adta hírül közleményében, hogy Fernandes nem volt hajlandó átadni a részvényeket, amire csütörtökön a Twitteren a maláj üzletember így reagált: “Ha valamit megvásárol az ember, azért fizetni is kell. Ilyen egyszerű ez.”


Ezúttal talán még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone sem látja át a helyzetet, legalábbis erre utal, hogy bő egy napon belül két homlokegyenest ellenkező értelmű megszólalása volt.
“Azt hiszem, jobb lesz, ha eltűnnek. Nem akarok kolduló csapatokat. Azt sem tudom, ki a tulajdonos, de felteszem, hogy azt mondják, ami épp megfelel nekik” – idézte a Sun a kisembert, aki nem titkolja, hogy nem hiányoznának neki a mezőny végi kiscsapatok. 
A fentiek ellenére csütörtökön már arról beszélt, hogy igyekszik segíteni, menteni a menthetőt: “Igyekszünk minden lehetséges módon segíteni, ahogy bármikor segítünk bárkinek, ha bajba kerül. De én is csak annyit tudok, amit úgy hallottam, de abban sem vagyok biztos, hogy az az igazság.”


Ecclestone azt mondta, fogalma sincs, hogy van-e még jövője a Caterham F1-ek, ugyanis “túl bonyolult a helyzet ahhoz, hogy bármi megalapozottat mondjak.”
A Caterham F1 jövő hétvégi Amerikai Nagydíjon való részvétele igen-igen valószínűtlen, pedig ha a csapat nem fejezi be az idényt, a helyzet még rosszabb lesz, ugyanis az év végén több tízmillió dolláros F1-es kifizetéstől esnek el, azaz még kisebb értéke lesz az egész “kócerájnak”.