F1: Lezárták a gyárat, kidobták a csapatfőnököt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.23. 18.00

Kész káosz a Caterhamnél: az egyik céget felszámolják, a régi és az új tulajdonos vitában, az autók nem mennek sehova. Az utolsókat rúgja a sereghajtó.

A Caterham F1 nyári eladása óta szinte csak rossz hírek érkeztek a kiscsapatról. 
Az új, mai napig ismeretlen svájci/közel-keleti tulajdonosok állítólag az összeomlástól mentették meg az alakulatot, de a háttérben biztosan nem mentek jól a dolgok, ugyanis több tucat dolgozót rúgtak ki (akik aztán munkaügyi pert indítottak), az első csapatfőnök, Christijan Albers alig két hónap után lemondott, őszre már kifizetetlen számlákról, sőt behajtók által lefoglalt gépekről és alkatrészekről érkeztek hírek, ezen a héten pedig megérkezett a lejtő aljára a csapat.


Vagy nem a csapat, ugyanis kész káosz a Caterham sztorija. Annyit lehet tudni, hogy megkezdték a Caterham Sports Ltd. (CSL) felszámolását – ez a cég elvileg a 1Malaysia Racing Team (1MRT – a valódi versenycsapat, amely a Forma-1-es indulási jogot, a motor- és gumiszerződést is bírja) megbízásából tervezte és építette az autókat.
Csütörtökre a felszámolást végző londoni Smith & Williamson lezárta a leafieldi F1-es gyárat, a dolgozókat már nem engedték be, miközben a jövő hétvégi Amerikai Nagydíjra kellene készülniük. A lezárást azzal indokolta a felszámolóbiztos, hogy a 1MRT nem fizette a bérleti díjat az épületet továbbra is birtokló Caterham-cégcsoportnak.


Ugyanakkor a rejtélyes új tulajdonosok útilaput kötöttek a csapatot szeptember óta irányító Manfredi Ravetto talpára is, szerdán elküldték a csapatfőnököt.
“A feletteseim felkértek, hogy mondjak le, én pedig nem tehetek mást. Feltételezem, hogy ezután a Caterham-csapat tulajdonosa – úgy tudom, továbbra is (az alapító) Tony Fernandes – hozza majd a döntéseket. Nem tudom a válaszokat. A múlt héten még tudtam volna felelni, de azóta drasztikusan megváltoztak a dolgok.”
Ahogy a kidobott csapatfőnök utalt rá, már az sem világos, hogy ki is a CSL és a 1MRT tulajdonosa. A csapat szerdán még azt adta hírül közleményében, hogy Fernandes nem volt hajlandó átadni a részvényeket, amire csütörtökön a Twitteren a maláj üzletember így reagált: “Ha valamit megvásárol az ember, azért fizetni is kell. Ilyen egyszerű ez.”


Ezúttal talán még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone sem látja át a helyzetet, legalábbis erre utal, hogy bő egy napon belül két homlokegyenest ellenkező értelmű megszólalása volt.
“Azt hiszem, jobb lesz, ha eltűnnek. Nem akarok kolduló csapatokat. Azt sem tudom, ki a tulajdonos, de felteszem, hogy azt mondják, ami épp megfelel nekik” – idézte a Sun a kisembert, aki nem titkolja, hogy nem hiányoznának neki a mezőny végi kiscsapatok. 
A fentiek ellenére csütörtökön már arról beszélt, hogy igyekszik segíteni, menteni a menthetőt: “Igyekszünk minden lehetséges módon segíteni, ahogy bármikor segítünk bárkinek, ha bajba kerül. De én is csak annyit tudok, amit úgy hallottam, de abban sem vagyok biztos, hogy az az igazság.”


Ecclestone azt mondta, fogalma sincs, hogy van-e még jövője a Caterham F1-ek, ugyanis “túl bonyolult a helyzet ahhoz, hogy bármi megalapozottat mondjak.”
A Caterham F1 jövő hétvégi Amerikai Nagydíjon való részvétele igen-igen valószínűtlen, pedig ha a csapat nem fejezi be az idényt, a helyzet még rosszabb lesz, ugyanis az év végén több tízmillió dolláros F1-es kifizetéstől esnek el, azaz még kisebb értéke lesz az egész “kócerájnak”.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.