F1: A szabályok miatt a legjobb motor is kutyaütő

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.10.22. 16.35

Ron Dennis, a McLaren főnöke szerint a jelenlegi motorszabályok gyakorlatilag kizárják, hogy a különböző gyártók partnercsapatainak is legyen esélyük a vb-címre.

Ron Dennis, a McLaren főnöke szerint a jelenlegi motorszabályok gyakorlatilag kizárják, hogy a különböző gyártók partnercsapatainak is legyen esélyük a vb-címre. Dennis szerint az aktuális szabályozásból a gyári alakulatok tudják kihozni a legtöbbet.


“Ami az összes idei időmérő eredményét nézve feltűnő, hogy hatalmas az időkülönbség a Mercedes és partnercsapatai között” – mondta Dennis, akinek csapata jövőre Hondára vált. “Ez sokszor több mint egy másodperc, ami óriási tempókülönbség.”

“A véleményem, amelyet a szervezetünkön belül sokan osztanak, hogy nincs esély a világbajnoki címre, ha nem a legjobb motort kapjuk, akárki is gyártsa azt. Mert ezeket a modern motorokat nem elsősorban a nyers erő határozza meg, hanem egy sor másik faktor, például az energiatárolás.”

“Ha nincs hozzáférésünk a teljes képhez, a motor finomhangolásához és egyebekhez, akkor nem tudjuk stabilizálni az autót a kanyarbejáratokban. Még ha ugyanazzal a motorral is megyünk, mint a bajnokság toronymagas éllovasa, az nem jelenti azt, hogy optimalizálni is tudjuk a motort.”

Dennis éppen ezért amolyan gyári csapatként szeretné pozicionálni a McLarent a Hondán belül. “Olyan helyzetbe kell hoznunk magunkat, hogy a lehető legjobb motort kapjuk” – jelezte Dennis, hogy a japánoknak a McLarent kell első számúként kezelniük akkor is, ha idővel újabb partnereket is találnak.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.