A 2007-es Forma-1-es kémbotrány egyik főszereplője, a Ferrari műszaki adatait a McLarennek átadó Nigel Stepney idén május elején furcsa balesetben vesztette életét. Az 56 éves mérnök egy teherautó elé lépett egy pénteki éjszakán.
A családja szerint a hatóságok legalábbis féloldalasan, hanyagul vizsgálták meg a történteket, továbbra sem hiszik, hogy Stepney öngyilkos lett, ezért az illetékes halottkémnél felülvizsgálatot kezdeményeztek.
Stepney 800 oldalnyi adatot lopott


Stepney élettársa és gyermeke anyja, Ash Naidoo így nyilatkozott: “A rendőrségi nyomozás nagyon egyirányú volt, egyszer sem vonták kétségbe (a teherautót vezető) Byl úr vallomását, ugyanakkor nem foglalkoztak az ügyvédem és JRM Racing (Stepney munkaadója) által benyújtott, a baleseti helyszínre vonatkozó részletes bizonyítékokkal.”
“Meggyőződésem, hogy másképp alakult volna a nyomozás, ha foglalkoznak ezekkel. A rendőrség nem tudott magyarázatot adni arra, miért nem vizsgálták meg a teherautót a baleset után, miért nem mérték le az út szélességét, és miért nem foglalkoztak azzal, hogy Byl saját bevallása szerint is a CB-rádiót használta a baleset bekövetkeztekor” – magyarázta az asszony.
Stepney egyik barátja, Karen Day elmondta, hogy alig három nappal a baleset előtt az áldozat tanúként kérte fel egy új életbiztosítási szerződés megkötésénél, ami erősíthetné az öngyilkossági magyarázatot, azonban az élettárs szerint egyszerűen egy nem sokkal korábbi betörési kísérlet miatt döntöttek az újabb biztosítás mellett.  
A McLarennek 100 millió dollárjába került az ügy


“Az öngyilkossági teóriát a halottkém is kategorikusan elvetette, úgy vélte, hogy Nigelnek nem volt oka eldobnia az életét, ahogy a hozzá közelállók számára ez világos is. Szeretném, ha a lányunk Nigel valódi személyiségét ismerné. Nigel igazi küzdő volt, szerette az életet és túlságosan szerette a lányát ahhoz, hogy elhagyja. Nigel csodálatos társ és aktív apuka volt, mindene volt a lánya, aki bálványként kezelte őt.”
Stepney-t a kémbotrány után eltiltották a motorsporttól, de pár évvel később engedélyezték, hogy újra a szakmájában tevékenykedjen, a halála előtti években a brit JRM versenycsapat technikai igazgatójaként dolgozott.