F1: Búcsúznak a Lotus agyarai

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.21. 10.30

A Lotus-csapat a jövő hétvégi Amerikai Nagydíjon új, 2015-re szánt alacsony orrot próbál ki a mostani rozmáragyarak helyett.

A biztonsági előírások módosítása miatt 2014-re igen csúnya-furcsa orrok jelentek meg a Forma-1-ben, de vizuális tarkabarkaság jövőre búcsúzik, ugyanis újabb szabálymódosítással az idén a Ferrarinál és a Mercedesnél látott megoldások felé terelik az egész mezőnyt.
A 2014-es idény legegyedibb, dupla agyaras darabjával előálló Lotus a jövő hétvégén Austinban már a 2015-ös változat prototípusát is kipróbálja, mondta el az Autosportnak az enstone-i alakulat technikai igazgatója, Nick Chester: 


“A szabályok mindenkit abba az irányba kényszerítenek, szóval úgy gondolom, hogy jövőre minden autó mélyre nyúló és keskeny orrot kap majd. Austinban mi is tesztelünk majd egy ilyen orrot, adatokat gyűjtünk a jövő évre, aerodinamikai méréseket végzünk, hogy lássuk, mi érvényesül a pályán abból, amit a szélcsatornában látunk.” 
A Lotus az előző két év fényes sikerei után idén teljesen versenyképtelen, és ahogy Romain Grosjean már az Olasz Nagydíj hétvégéjén elárulta, jó ideje fel is hagytak az idei modell fejlesztésével.
“Mindig van egy ív, amikor az aktuális autó fejlesztése alábbhagy és felpörgetjük az új autó fejlesztését. Idén egyszerűen korábban jött az átállás. Júniusban már inkább a 2015-ös autóra koncentráltunk jobban. Bár egy kicsit tovább is vihettük volna az idei modell fejlesztését, de nem tettük, leálltunk vele, hogy teljes erőbedobással a jövő évin dolgozhassunk” – erősítette meg a technikai főnök.


A Lotusnak a szezon vége egy hosszú-hosszú korszak végét is jelenti majd, hiszen lezárul a 20 éves Renault-fejezet. Az enstone-i alakulat 1995-ben, még Benetton néven szerezte első bajnoki címét a francia gyártó erőforrásaival, majd 2002-től a Renault gyári csapataként érte el legnagyobb sikereit. Jövőre viszont már a Mercedes erőforrásaival indulnak.
“Nehéz döntés volt ez, hiszen nagyon sok barátunk van a Renault-nál, különösen a gyári csapatos időszakból. Azonban adódott egy nagyszerű lehetőségünk a váltásra, márpedig mindig a jobb teljesítmény irányába kell haladnunk” – mondta Chester.

Kommentek

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.