F1: Búcsúznak a Lotus agyarai

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.21. 10.30

A Lotus-csapat a jövő hétvégi Amerikai Nagydíjon új, 2015-re szánt alacsony orrot próbál ki a mostani rozmáragyarak helyett.

A biztonsági előírások módosítása miatt 2014-re igen csúnya-furcsa orrok jelentek meg a Forma-1-ben, de vizuális tarkabarkaság jövőre búcsúzik, ugyanis újabb szabálymódosítással az idén a Ferrarinál és a Mercedesnél látott megoldások felé terelik az egész mezőnyt.
A 2014-es idény legegyedibb, dupla agyaras darabjával előálló Lotus a jövő hétvégén Austinban már a 2015-ös változat prototípusát is kipróbálja, mondta el az Autosportnak az enstone-i alakulat technikai igazgatója, Nick Chester: 


“A szabályok mindenkit abba az irányba kényszerítenek, szóval úgy gondolom, hogy jövőre minden autó mélyre nyúló és keskeny orrot kap majd. Austinban mi is tesztelünk majd egy ilyen orrot, adatokat gyűjtünk a jövő évre, aerodinamikai méréseket végzünk, hogy lássuk, mi érvényesül a pályán abból, amit a szélcsatornában látunk.” 
A Lotus az előző két év fényes sikerei után idén teljesen versenyképtelen, és ahogy Romain Grosjean már az Olasz Nagydíj hétvégéjén elárulta, jó ideje fel is hagytak az idei modell fejlesztésével.
“Mindig van egy ív, amikor az aktuális autó fejlesztése alábbhagy és felpörgetjük az új autó fejlesztését. Idén egyszerűen korábban jött az átállás. Júniusban már inkább a 2015-ös autóra koncentráltunk jobban. Bár egy kicsit tovább is vihettük volna az idei modell fejlesztését, de nem tettük, leálltunk vele, hogy teljes erőbedobással a jövő évin dolgozhassunk” – erősítette meg a technikai főnök.


A Lotusnak a szezon vége egy hosszú-hosszú korszak végét is jelenti majd, hiszen lezárul a 20 éves Renault-fejezet. Az enstone-i alakulat 1995-ben, még Benetton néven szerezte első bajnoki címét a francia gyártó erőforrásaival, majd 2002-től a Renault gyári csapataként érte el legnagyobb sikereit. Jövőre viszont már a Mercedes erőforrásaival indulnak.
“Nehéz döntés volt ez, hiszen nagyon sok barátunk van a Renault-nál, különösen a gyári csapatos időszakból. Azonban adódott egy nagyszerű lehetőségünk a váltásra, márpedig mindig a jobb teljesítmény irányába kell haladnunk” – mondta Chester.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.