F1: Miért nem választhatnak gumikat a csapatok?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.20. 12.40

A Force India szerint meg kellene adni a lehetőséget a csapatoknak, hogy maguk döntsék el, melyik két keveréket akarják használni a versenyeken. A Pirelli szerint ez ross

Sok kritika érte mostanában a Pirellit, miután a szocsi Orosz Nagydíj az örök életű gumik miatt eseménytelenül zajlott, a gumiszállító pedig Felipe Massa és más pilóták panaszai miatt kénytelen volt változtatni az eredetileg a Brazil Nagydíjra szánt kiosztásán is.


A Force India sportigazgatója, Otmar Szafnauer most felvetette a logikus kérdést, miszerint miért is ne választhatnák ki a csapatok, hogy a szuperlágy, lágy, közepes, kemény választékból melyik két keveréket szeretnék használni a hétvégéken.
“Miért ne választhatnák ki a csapatok a gumikombinációikat? Némelyik autó gyorsabb lenne, míg mások sokkal tovább bírnák. Izgalmasabb lennének a versenyek” – utalt az előzések megszaporodásának lehetőségére az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva. 
A Pirellinél viszont nem rajonganak az ötletért, a motorsportfőnök, Paul Hembery szerint gyakorlatilag kivihetetlen a dolog.
“Először is, ez logisztikai rémálom lenne. Emellett pedig fennáll a veszélye, hogy valamelyik csapat mellényúl a választással, ha pedig a rosszul választott gumik biztonsági kockázatot jelentenének, minket hibáztatnának, nem pedig a csapatokat.”

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.