Button elhagyhatja a Forma-1-et

Webber után mehet a Porschéhez

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.18. 10.05

Jenson Button menedzsere nem zárja ki, hogy az angol pilóta a Forma-1 helyett 2015-ben a tartóssági világbajnokságon induljon. Mark Webber partnere lehetne a Porschénél.

A McLaren és Fernando Alonso egyelőre csak egyezkedik a spanyol pilóta jövő évi szerződéséről, ha azonban sikerül megalkudniuk, valószínű, hogy a wokingi alakulat mostani párosának komolyabb jövő nélküli tagját, azaz a 34 éves Jenson Buttont küldi majd el.


Az F1-ben 2000-ben bemutatkozott, 2009-ben bajnoki címet szerző Button és menedzsmentje készül is erre a lehetőségre, és nem is feltétlenül ragaszkodnak a Forma-1-hez. Úgy tudni, már tárgyalnak a Porschével, a Red Bulltól tavaly távozott Mark Webber mellé mehetne.
“Elég egyértelmű, hogy a McLarennél még nem tudják, mit is akarnak, milyen pilótapárosuk lesz” – idézte a versenyző menedzserét, Richard Goddardot a BBC.
“De bármelyik üres hellyel rendelkező csapat szívesen fogadná Jensont. Jenson továbbra is a Forma-1-re koncentrál, de csakis akkor marad, ha élmenő csapathoz mehet. Szóval nyitottak vagyunk bármilyen más tárgyalásra is.”


“A tartóssági világbajnokság (WEC) egy igen komoly és egyre fejlődő széria, Mark (Webber) csatlakozása pedig tovább színesítette. Komoly presztízs abban indulni. Jenson nagyon versenyképes pilóta, és versenyezni is akar. Ahhoz túl jó, hogy az F1-es mezőny végében üldögéljen, szóval vagy versenyképes autót kap az F1-ben, vagy megy máshova” – magyarázta az ügynök.
Buttonnak persze nincs sok lehetősége: a Mercedes, a Red Bull, a Williams jövő évi felállása tisztázott, a Ferrarinál minden bizonnyal Sebastian Vettel ül majd Kimi Räikkönen mellé, így ha a McLarentől elküldik, esetleg egykori csapata (2001-2002, Benetton/Renault), a ma Lotusként induló enstone-i gárda jöhet szóba.
Lehet azonban, hogy a Ferraritól szerződés nélkül kiugró Alonso veszít rajta a lépésen, és ő köt ki a WEC-ben, sokak szerint ez is komoly lehetőség. Az biztos, hogy a kétszeres bajnok nincs könnyű helyzetben.


“Nem ismerem a részleteket, hogy Alonso miért megy el a Ferraritól és Vettel miért megy oda – hivatalosan pedig még nem is erősítették meg ezeket -, de ha hinni lehet a találgatásoknak, nagyon úgy néz ki, hogy Fernandót kicselezték. Úgy bontott szerződést, hogy még nem volt másik a kezében, így pedig nehezebb tárgyalni, még ha a McLaren nagyon szeretné is megszerezni őt” – mondta az egykori Williams-, McLaren- és Red Bull-versenyző David Coulthard. 
“Mi lesz így Alonsóval? Kihagy egy évet? Elmegy a WEC-be egy idényre? Beül a McLarenhez? Közben persze a Mercedest célozza 2016-ra, de nem úgy tűnik, hgy ott akad neki hely” – magyarázta a skót veterán, aki szerint Lewis Hamilton hamarosan hosszabbít a Mercedesszel.
“Tudom, hogy Alonso arról beszélt, hogy hamarosan bejelenti, mi lesz vele, és hogy utólag magától értetődőnek tűnik majd a lépése, meg hogy már rég eldöntötte, mit is akar. De úgy néz ki, hogy a piacot mozgató kulcsfigurából mostanra két választással rendelkező ember lett: vagy megy a McLarenhez, vagy kimarad egy évig. A felszínen egy méltóságteljes spanyol hattyút látunk, de a felszín alatt nagy lehet a kapálózás, hogy rendezni tudja a jövőjét.” 

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.