Figyelembe véve, hogy mennyiért cserélnek manapság gazdát a Ferrarik, pipafüst csupán az a 690 000 euró (212 millió Ft meg az apró), amelyet a Bonham’s aukciós ház hollandiai árverésén a napokban egy 1989-es csődörét kifizettek. 

Különösen jó vétel volt az F40-es annak fényében, hogy az eredetileg minden idők legsikeresebb brit autóversenyzőjének, az 1992-es F1-es világbajnoki címét éppen a Hungaroringen bebiztosító, idén 61 éves Nigel Mansellnek a tulajdonában volt. 
A Ferrari F40 1987-ben, a márka negyvenedik születésnapján látta meg a napvilágot. Erősebb, gyorsabb és drágább volt, mint bármely más utcai Ferrari, ami addig készült. Új korában 400 ezer dollárnak megfelelő összeget (jelenlegi árfolyamon 830 000 dollár, azaz kb. 200 millió forintot) kértek el érte. Mindössze 1315 darab készült a 2,9 literes, 478 lóerős V8-as blokkal szerelt autóból, az 1100 kg tömegű fenevad 3,8 mp alatt gyorsult százra. Ez volt az első utcai autó a világon, amelynek végsebessége meghaladta a 320 km/órát. 
Mansell Ferrariját egy telefonos licitáló vitte el, kiléte teljes titok. 
Ugyanezen az árverésen egy sor további kincs is új otthonra lelt. Csemegézz és számolj!

1961 Porsche 356 1600 Cabriolet Rijskpolitie rendőrautó. 172 500 euro (53 millió Ft)

1965 Zagato Lancia Flaminia Super Sport 2.8 3C Coupé. 299 000 euro (92 millió Ft)

1969 Maserati Sebring 3700 Coupé. 193 200 euro (59 millió Ft)

1972 Ferrari 365GTC/4 Berlinetta. 287 500 euro (88 millió Ft)

1978 Alfa Romeo 8C Monza pedálos gyerekjáték. 31 625 euro (9,7 millió Ft)

1987 Bentley Continental Convertible. 98 900 euro (30 millió Ft)