F1: A Pirelli fülét rágják a pilóták

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.16. 15.30

A Pirelli a versenyzők különböző panaszai miatt mind az esőgumik, mind a Brazíliára szánt keverékkombináció terén megfontolja a változtatást.

A Pirelli a múlt héten hozta nyilvánosságra a 2014-es idény utolsó három versenyére szánt keverékkombinációit, de a Brazil Nagydíjra jelölt közepes és kemény párosítás legalábbis meglepte a versenyzőket, Felipe Massa kemény nyilatkozatban veszéllyel riogatott.
A Forma-1-es gumiszállító motorsportfőnöke, Paul Hembery szerint a brazil veterán túl messzire ment, azonban nyitottak a kérdés újragondolására.


“Furcsa ezt hallani, ugyanis korábban is versenyeztünk már ott kemény keverékkel. A korábbi adatok alapján az interlagosi pálya a megterhelő helyszínek közé tartozik, benne van a pakliban a szemcsésedés. Tudjuk, hogy szélsőséges terhelés mellett a lágy keverék hajlamos a szemcsésedésre, ezért döntöttünk úgy, hogy a keményebb gumit választjuk” – magyarázta.
“Van azonban egy tényező, amit meg kell még vizsgálnunk újra, ez a pálya új, teljesen újraaszfaltozott felülete. Ezt megnézzük még. Összeülünk a csapatok gumis szakembereiből álló Gumi Munkacsoporttal, megbeszéljük a dolgot. Ha teljes egyetértés van, akkor nyitottak vagyunk a változtatásra.”
“Azonban ennek tényeken és adatokon kell alapulnia, nem egy véletlenszerű nyilatkozaton.” 
A Pirellit nem csak Massa kritizálta mostanában, a vizes Japán Nagydíj után az esőgumit illető panaszok is felerősödtek. A versenyzők úgy érzik, hogy az átmeneti (intermediate) esőgumi annyival jobb teljesítményt nyújt, annyival nagyobb spektrumban használható, hogy a pilóták-csapatok nagyon nem szívesen váltanak az extrém abroncsokra, ez viszont kockázatot jelent.


“Ez már korábban is felmerült, nem csak Japán után. Jelenleg az extrém esőgumi nagyon szűk tartományban működik, az intermediate pedig gyorsabb is. Amint letakarítjuk a víz nagy részét, rögtön igyekszünk feltenni az intermediate-eket, mert az a gyorsabb, ezzel viszont kockázatot is vállalunk. Foglalkozni kell a kérdéssel” – magyarázta a pilóták szakszervezete (GPDA) egyik igazgatói posztját is betöltő Sebastian Vettel.
A bajnoki éllovas Lewis Hamilton is változást szeretne: “Nem titok, hogy az extrém esőgumik nem épp a legjobbak. Emlékszem, hogy milyen jók voltak a Bridgestone-ok. A száraz gumikat folyamatosan fejlesztik, de azt hiszem, az esőgumikra nem jut annyi figyelem. Olyan esőgumi kellene, ami kiszorítja a vizet, és nem kényszerülünk azonnal a gyorsabb, de kevésbé biztonságos intermediate-re váltani.”
Hembery szerint a fentieket is meg lehet vitatni, de ehhez az FIA biztonsági autós gyakorlatának is világosnak kell lennie.


“Az egyre világosabbá válik, hogy ha az extrém esőgumikon mennek az autók, akkor csak pár körig tart a dolog, mert annyira rosszak a látási viszonyok. A gumik annyi vizet vernek fel, hogy úgyis beküldik a biztonsági autót. Viszont ha a pálya interek helyett már extrém esőgumikat kívánna, és csak pár kört kell várni a safety carra, akkor a versenyzők igyekeznek kihúzni az interekkel addig, ahelyett, hogy kimennének.”
“Természetesen mindig lehet javítani a dolgokon, ilyen az élet, ilyen a technikai haladás, de előbb tudnunk kell, hogy min is akarunk javítani. Az eddigi értekezleteken sosem volt panasz az esőgumikra, ez egy új dolog. Persze az FIA-val közösen megvizsgáljuk ezt is, meglátjuk, hogy lehetséges-e valamilyen más megközelítés.” 

Kommentek

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.