F1: A Pirelli fülét rágják a pilóták

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.16. 15.30

A Pirelli a versenyzők különböző panaszai miatt mind az esőgumik, mind a Brazíliára szánt keverékkombináció terén megfontolja a változtatást.

A Pirelli a múlt héten hozta nyilvánosságra a 2014-es idény utolsó három versenyére szánt keverékkombinációit, de a Brazil Nagydíjra jelölt közepes és kemény párosítás legalábbis meglepte a versenyzőket, Felipe Massa kemény nyilatkozatban veszéllyel riogatott.
A Forma-1-es gumiszállító motorsportfőnöke, Paul Hembery szerint a brazil veterán túl messzire ment, azonban nyitottak a kérdés újragondolására.


“Furcsa ezt hallani, ugyanis korábban is versenyeztünk már ott kemény keverékkel. A korábbi adatok alapján az interlagosi pálya a megterhelő helyszínek közé tartozik, benne van a pakliban a szemcsésedés. Tudjuk, hogy szélsőséges terhelés mellett a lágy keverék hajlamos a szemcsésedésre, ezért döntöttünk úgy, hogy a keményebb gumit választjuk” – magyarázta.
“Van azonban egy tényező, amit meg kell még vizsgálnunk újra, ez a pálya új, teljesen újraaszfaltozott felülete. Ezt megnézzük még. Összeülünk a csapatok gumis szakembereiből álló Gumi Munkacsoporttal, megbeszéljük a dolgot. Ha teljes egyetértés van, akkor nyitottak vagyunk a változtatásra.”
“Azonban ennek tényeken és adatokon kell alapulnia, nem egy véletlenszerű nyilatkozaton.” 
A Pirellit nem csak Massa kritizálta mostanában, a vizes Japán Nagydíj után az esőgumit illető panaszok is felerősödtek. A versenyzők úgy érzik, hogy az átmeneti (intermediate) esőgumi annyival jobb teljesítményt nyújt, annyival nagyobb spektrumban használható, hogy a pilóták-csapatok nagyon nem szívesen váltanak az extrém abroncsokra, ez viszont kockázatot jelent.


“Ez már korábban is felmerült, nem csak Japán után. Jelenleg az extrém esőgumi nagyon szűk tartományban működik, az intermediate pedig gyorsabb is. Amint letakarítjuk a víz nagy részét, rögtön igyekszünk feltenni az intermediate-eket, mert az a gyorsabb, ezzel viszont kockázatot is vállalunk. Foglalkozni kell a kérdéssel” – magyarázta a pilóták szakszervezete (GPDA) egyik igazgatói posztját is betöltő Sebastian Vettel.
A bajnoki éllovas Lewis Hamilton is változást szeretne: “Nem titok, hogy az extrém esőgumik nem épp a legjobbak. Emlékszem, hogy milyen jók voltak a Bridgestone-ok. A száraz gumikat folyamatosan fejlesztik, de azt hiszem, az esőgumikra nem jut annyi figyelem. Olyan esőgumi kellene, ami kiszorítja a vizet, és nem kényszerülünk azonnal a gyorsabb, de kevésbé biztonságos intermediate-re váltani.”
Hembery szerint a fentieket is meg lehet vitatni, de ehhez az FIA biztonsági autós gyakorlatának is világosnak kell lennie.


“Az egyre világosabbá válik, hogy ha az extrém esőgumikon mennek az autók, akkor csak pár körig tart a dolog, mert annyira rosszak a látási viszonyok. A gumik annyi vizet vernek fel, hogy úgyis beküldik a biztonsági autót. Viszont ha a pálya interek helyett már extrém esőgumikat kívánna, és csak pár kört kell várni a safety carra, akkor a versenyzők igyekeznek kihúzni az interekkel addig, ahelyett, hogy kimennének.”
“Természetesen mindig lehet javítani a dolgokon, ilyen az élet, ilyen a technikai haladás, de előbb tudnunk kell, hogy min is akarunk javítani. Az eddigi értekezleteken sosem volt panasz az esőgumikra, ez egy új dolog. Persze az FIA-val közösen megvizsgáljuk ezt is, meglátjuk, hogy lehetséges-e valamilyen más megközelítés.” 

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.