A Pirelli a múlt héten hozta nyilvánosságra a 2014-es idény utolsó három versenyére szánt keverékkombinációit, de a Brazil Nagydíjra jelölt közepes és kemény párosítás legalábbis meglepte a versenyzőket, Felipe Massa kemény nyilatkozatban veszéllyel riogatott.
A Forma-1-es gumiszállító motorsportfőnöke, Paul Hembery szerint a brazil veterán túl messzire ment, azonban nyitottak a kérdés újragondolására.


“Furcsa ezt hallani, ugyanis korábban is versenyeztünk már ott kemény keverékkel. A korábbi adatok alapján az interlagosi pálya a megterhelő helyszínek közé tartozik, benne van a pakliban a szemcsésedés. Tudjuk, hogy szélsőséges terhelés mellett a lágy keverék hajlamos a szemcsésedésre, ezért döntöttünk úgy, hogy a keményebb gumit választjuk” – magyarázta.
“Van azonban egy tényező, amit meg kell még vizsgálnunk újra, ez a pálya új, teljesen újraaszfaltozott felülete. Ezt megnézzük még. Összeülünk a csapatok gumis szakembereiből álló Gumi Munkacsoporttal, megbeszéljük a dolgot. Ha teljes egyetértés van, akkor nyitottak vagyunk a változtatásra.”
“Azonban ennek tényeken és adatokon kell alapulnia, nem egy véletlenszerű nyilatkozaton.” 
A Pirellit nem csak Massa kritizálta mostanában, a vizes Japán Nagydíj után az esőgumit illető panaszok is felerősödtek. A versenyzők úgy érzik, hogy az átmeneti (intermediate) esőgumi annyival jobb teljesítményt nyújt, annyival nagyobb spektrumban használható, hogy a pilóták-csapatok nagyon nem szívesen váltanak az extrém abroncsokra, ez viszont kockázatot jelent.


“Ez már korábban is felmerült, nem csak Japán után. Jelenleg az extrém esőgumi nagyon szűk tartományban működik, az intermediate pedig gyorsabb is. Amint letakarítjuk a víz nagy részét, rögtön igyekszünk feltenni az intermediate-eket, mert az a gyorsabb, ezzel viszont kockázatot is vállalunk. Foglalkozni kell a kérdéssel” – magyarázta a pilóták szakszervezete (GPDA) egyik igazgatói posztját is betöltő Sebastian Vettel.
A bajnoki éllovas Lewis Hamilton is változást szeretne: “Nem titok, hogy az extrém esőgumik nem épp a legjobbak. Emlékszem, hogy milyen jók voltak a Bridgestone-ok. A száraz gumikat folyamatosan fejlesztik, de azt hiszem, az esőgumikra nem jut annyi figyelem. Olyan esőgumi kellene, ami kiszorítja a vizet, és nem kényszerülünk azonnal a gyorsabb, de kevésbé biztonságos intermediate-re váltani.”
Hembery szerint a fentieket is meg lehet vitatni, de ehhez az FIA biztonsági autós gyakorlatának is világosnak kell lennie.


“Az egyre világosabbá válik, hogy ha az extrém esőgumikon mennek az autók, akkor csak pár körig tart a dolog, mert annyira rosszak a látási viszonyok. A gumik annyi vizet vernek fel, hogy úgyis beküldik a biztonsági autót. Viszont ha a pálya interek helyett már extrém esőgumikat kívánna, és csak pár kört kell várni a safety carra, akkor a versenyzők igyekeznek kihúzni az interekkel addig, ahelyett, hogy kimennének.”
“Természetesen mindig lehet javítani a dolgokon, ilyen az élet, ilyen a technikai haladás, de előbb tudnunk kell, hogy min is akarunk javítani. Az eddigi értekezleteken sosem volt panasz az esőgumikra, ez egy új dolog. Persze az FIA-val közösen megvizsgáljuk ezt is, meglátjuk, hogy lehetséges-e valamilyen más megközelítés.”