F1: A Ferrarinak nyerni kell, kerül, amibe kerül

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.16. 13.30

A Ferrari új elnöke elsődleges céljának tartja, hogy a Forma-1-es csapat újra győztes legyen, amilyen gyorsan csak lehet.

A Ferrarit hétfő óta immár hivatalosan is az anyacég Fiat Chrysler csoport elnöke, Sergio Marchionne irányítja, miután átvette az elnöki posztot a szeptember közepén lemondott Luca di Montezemolótól.
A cégcsoportot tőzsdére vivő Marchionne határozott szándéka, hogy a presztízsmárka Ferrari a versenypályán is régi fényében ragyogjon, az Autocarnak igen harciasan nyilatkozott:
“A nyeretlen Forma-1-es Ferrari nem Ferrari. Tarolnunk kell, méghozzá gyorsan. Kerül, amibe kerül. Lehet, hogy elszúrjuk, de vesztenivalónk nincs, nemde? Kockáztassunk!” – magyarázta. “A Forma-1-es sikeresség elérése az elsődleges célom a Ferrari tekintetében. Peches időszakok beleférnek, de a sikertelenség nem válhat a márka strukturális elemévé.”


Nagy kérdés, hogy mit is ért az új elnök “gyorsan” alatt, ugyanis a Forma-1-es szakemberek, de még az F1-gyel csak tavasz óta ismerkedő új csapatfőnök, Marco Mattiacci számára is világos, hogy az érdemi formajavulás középtávon, 2-3 éves építkezés után várható. A Mercedeséhez képest hátrányban lévő Ferrari-erőforrás fejlesztése nem megy varázsütésre, főképp, hogy a fejlesztési korlátozások feloldását inkább csak 2016-ra tudják keresztülverni az érintettek. 
A saját bevallása szerint legfeljebb 2018 végéig maradni akaró Marchionne egyik megjegyzése arra utal, hogy a türelme véges, Maranellóban jó néhány mérnök aggódhat az állásáért:
“Folyamatosan azt hallom, hogy a versenyzés nem egzakt tudomány, sokféle tényező befolyásolja az eredményeket – de amikor Monzában azt látom, hogy az első hatban egyetlen Ferrari vagy akár Ferrari-motoros autó sincs, akkor eldurran az agyam.”

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.