F1: A Ferrarinak nyerni kell, kerül, amibe kerül

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.16. 13.30

A Ferrari új elnöke elsődleges céljának tartja, hogy a Forma-1-es csapat újra győztes legyen, amilyen gyorsan csak lehet.

A Ferrarit hétfő óta immár hivatalosan is az anyacég Fiat Chrysler csoport elnöke, Sergio Marchionne irányítja, miután átvette az elnöki posztot a szeptember közepén lemondott Luca di Montezemolótól.
A cégcsoportot tőzsdére vivő Marchionne határozott szándéka, hogy a presztízsmárka Ferrari a versenypályán is régi fényében ragyogjon, az Autocarnak igen harciasan nyilatkozott:
“A nyeretlen Forma-1-es Ferrari nem Ferrari. Tarolnunk kell, méghozzá gyorsan. Kerül, amibe kerül. Lehet, hogy elszúrjuk, de vesztenivalónk nincs, nemde? Kockáztassunk!” – magyarázta. “A Forma-1-es sikeresség elérése az elsődleges célom a Ferrari tekintetében. Peches időszakok beleférnek, de a sikertelenség nem válhat a márka strukturális elemévé.”


Nagy kérdés, hogy mit is ért az új elnök “gyorsan” alatt, ugyanis a Forma-1-es szakemberek, de még az F1-gyel csak tavasz óta ismerkedő új csapatfőnök, Marco Mattiacci számára is világos, hogy az érdemi formajavulás középtávon, 2-3 éves építkezés után várható. A Mercedeséhez képest hátrányban lévő Ferrari-erőforrás fejlesztése nem megy varázsütésre, főképp, hogy a fejlesztési korlátozások feloldását inkább csak 2016-ra tudják keresztülverni az érintettek. 
A saját bevallása szerint legfeljebb 2018 végéig maradni akaró Marchionne egyik megjegyzése arra utal, hogy a türelme véges, Maranellóban jó néhány mérnök aggódhat az állásáért:
“Folyamatosan azt hallom, hogy a versenyzés nem egzakt tudomány, sokféle tényező befolyásolja az eredményeket – de amikor Monzában azt látom, hogy az első hatban egyetlen Ferrari vagy akár Ferrari-motoros autó sincs, akkor eldurran az agyam.”

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.