F1: Egy Ferrari ami képes volt három embert is elnyelni

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.10.15. 18.30

Az olaszok kiemelt célja volt, hogy megmutassák a tehetős rajongóknak egy Forma-1-es autó képességeit. Ezért született a háromszemélyes Ferrari.

Minden rajongó vágya, hogy egyszer testközelből élje át milyen nyakfájdító élmény lehet F1-es autóba ülni. Akinek elég pénze, ideje, és tehetsége van, az akár egy nap alatt eljuthat arra a szintre, hogy rábízzák a világ leggyorsabb járműveinek egyikét.

Mindez macerás, drága, és igényel némi tehetséget. Aki híján van időnek, tehetségnek, viszont a harmadik összetevővel, a pénzzel nincs gond, annak sem kell lemondania az életre szóló száguldásról. Itt jönnek képbe a kétszemélyes autók.

Több ilyet gyártottak már a Forma-1 történetében, de mi most nagyot ugorva egyből a legkülönlegesebb autókat vizsgáljuk meg közelebbről. A Ferrari és az Arrows háromüléses szörnyeit.

Háromszemélyes F1-es Ferrari? Igen, létezik, ez nem Photoshop!

Már 2005 táján felröppentek a hírek, hogy a szokásos kétszemélyes megoldás helyett az olasz csapat három utasnak helyet adó autót tesztel Fioranóban. Az autó felépítést tekintve az Arrows által épített első ilyen jellegű F1-esre hasonlít, a két utas az oldaldobozokban kialakított kabinban utazik, némileg a pilóta mögött.


A legnagyobb kihívást a biztonság jelentette. Míg a kétszemélyes autóknál a vezető mögött ülő utas megfelelően védve volt, addig a szélre tolt ülőhelyek magas rizikót jelentettek oldalütközés esetén. Nem tudjuk ezen a téren milyen fejlesztések történtek, de annyi biztos, hogy csak öt év múlva 2010-ben készült el a Ferrari busz.

A Ferrari tesztpályáján Fioránóban élvezhették a szerencsések, milyen egy F1-es gép versenytempója

Karosszériáját a Ferrari F2002 653-as kódjelű autótól örökölte, akárcsak a V10-es 17000-as fordulatig pörgő 800 lóerős motort. Az átalakítás miatt csak ötvenliteres üzemanyagtank került a különleges gépbe, ami a Marbolo Red Racing versenyiskolában állt hadrendbe, és mutatta meg a szerencséseknek, hogy milyen lehet egy valódi F1-es féktáv, amikor igazi pilóta ül a volán mögött.

Az első háromszemélyes egy Arrows volt. Mára magántulajdonba került.

Elődje az Arrows AX3 még ekkora karriert sem futott be, a 2001-ben készült 680 lóerős autót a csapat 2002-es kivonulása után eladták, egy spanyol magángyűjtemény részeként néha előkerül egy-egy rendezvényen.

A Renault is szórakoztatta ilyennel a közönséget. Ott van az autó a képen, csak erősen kell figyelni.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.