F1: Egy Ferrari ami képes volt három embert is elnyelni

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.10.15. 18.30

Az olaszok kiemelt célja volt, hogy megmutassák a tehetős rajongóknak egy Forma-1-es autó képességeit. Ezért született a háromszemélyes Ferrari.

Minden rajongó vágya, hogy egyszer testközelből élje át milyen nyakfájdító élmény lehet F1-es autóba ülni. Akinek elég pénze, ideje, és tehetsége van, az akár egy nap alatt eljuthat arra a szintre, hogy rábízzák a világ leggyorsabb járműveinek egyikét.

Mindez macerás, drága, és igényel némi tehetséget. Aki híján van időnek, tehetségnek, viszont a harmadik összetevővel, a pénzzel nincs gond, annak sem kell lemondania az életre szóló száguldásról. Itt jönnek képbe a kétszemélyes autók.

Több ilyet gyártottak már a Forma-1 történetében, de mi most nagyot ugorva egyből a legkülönlegesebb autókat vizsgáljuk meg közelebbről. A Ferrari és az Arrows háromüléses szörnyeit.

Háromszemélyes F1-es Ferrari? Igen, létezik, ez nem Photoshop!

Már 2005 táján felröppentek a hírek, hogy a szokásos kétszemélyes megoldás helyett az olasz csapat három utasnak helyet adó autót tesztel Fioranóban. Az autó felépítést tekintve az Arrows által épített első ilyen jellegű F1-esre hasonlít, a két utas az oldaldobozokban kialakított kabinban utazik, némileg a pilóta mögött.


A legnagyobb kihívást a biztonság jelentette. Míg a kétszemélyes autóknál a vezető mögött ülő utas megfelelően védve volt, addig a szélre tolt ülőhelyek magas rizikót jelentettek oldalütközés esetén. Nem tudjuk ezen a téren milyen fejlesztések történtek, de annyi biztos, hogy csak öt év múlva 2010-ben készült el a Ferrari busz.

A Ferrari tesztpályáján Fioránóban élvezhették a szerencsések, milyen egy F1-es gép versenytempója

Karosszériáját a Ferrari F2002 653-as kódjelű autótól örökölte, akárcsak a V10-es 17000-as fordulatig pörgő 800 lóerős motort. Az átalakítás miatt csak ötvenliteres üzemanyagtank került a különleges gépbe, ami a Marbolo Red Racing versenyiskolában állt hadrendbe, és mutatta meg a szerencséseknek, hogy milyen lehet egy valódi F1-es féktáv, amikor igazi pilóta ül a volán mögött.

Az első háromszemélyes egy Arrows volt. Mára magántulajdonba került.

Elődje az Arrows AX3 még ekkora karriert sem futott be, a 2001-ben készült 680 lóerős autót a csapat 2002-es kivonulása után eladták, egy spanyol magángyűjtemény részeként néha előkerül egy-egy rendezvényen.

A Renault is szórakoztatta ilyennel a közönséget. Ott van az autó a képen, csak erősen kell figyelni.

Kommentek

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.