Minden rajongó vágya, hogy egyszer testközelből élje át milyen nyakfájdító élmény lehet F1-es autóba ülni. Akinek elég pénze, ideje, és tehetsége van, az akár egy nap alatt eljuthat arra a szintre, hogy rábízzák a világ leggyorsabb járműveinek egyikét.

Mindez macerás, drága, és igényel némi tehetséget. Aki híján van időnek, tehetségnek, viszont a harmadik összetevővel, a pénzzel nincs gond, annak sem kell lemondania az életre szóló száguldásról. Itt jönnek képbe a kétszemélyes autók.

Több ilyet gyártottak már a Forma-1 történetében, de mi most nagyot ugorva egyből a legkülönlegesebb autókat vizsgáljuk meg közelebbről. A Ferrari és az Arrows háromüléses szörnyeit.

Háromszemélyes F1-es Ferrari? Igen, létezik, ez nem Photoshop!

Már 2005 táján felröppentek a hírek, hogy a szokásos kétszemélyes megoldás helyett az olasz csapat három utasnak helyet adó autót tesztel Fioranóban. Az autó felépítést tekintve az Arrows által épített első ilyen jellegű F1-esre hasonlít, a két utas az oldaldobozokban kialakított kabinban utazik, némileg a pilóta mögött.


A legnagyobb kihívást a biztonság jelentette. Míg a kétszemélyes autóknál a vezető mögött ülő utas megfelelően védve volt, addig a szélre tolt ülőhelyek magas rizikót jelentettek oldalütközés esetén. Nem tudjuk ezen a téren milyen fejlesztések történtek, de annyi biztos, hogy csak öt év múlva 2010-ben készült el a Ferrari busz.

A Ferrari tesztpályáján Fioránóban élvezhették a szerencsések, milyen egy F1-es gép versenytempója

Karosszériáját a Ferrari F2002 653-as kódjelű autótól örökölte, akárcsak a V10-es 17000-as fordulatig pörgő 800 lóerős motort. Az átalakítás miatt csak ötvenliteres üzemanyagtank került a különleges gépbe, ami a Marbolo Red Racing versenyiskolában állt hadrendbe, és mutatta meg a szerencséseknek, hogy milyen lehet egy valódi F1-es féktáv, amikor igazi pilóta ül a volán mögött.

Az első háromszemélyes egy Arrows volt. Mára magántulajdonba került.

Elődje az Arrows AX3 még ekkora karriert sem futott be, a 2001-ben készült 680 lóerős autót a csapat 2002-es kivonulása után eladták, egy spanyol magángyűjtemény részeként néha előkerül egy-egy rendezvényen.

A Renault is szórakoztatta ilyennel a közönséget. Ott van az autó a képen, csak erősen kell figyelni.