F1: Egy Ferrari ami képes volt három embert is elnyelni

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.10.15. 18.30

Az olaszok kiemelt célja volt, hogy megmutassák a tehetős rajongóknak egy Forma-1-es autó képességeit. Ezért született a háromszemélyes Ferrari.

Minden rajongó vágya, hogy egyszer testközelből élje át milyen nyakfájdító élmény lehet F1-es autóba ülni. Akinek elég pénze, ideje, és tehetsége van, az akár egy nap alatt eljuthat arra a szintre, hogy rábízzák a világ leggyorsabb járműveinek egyikét.

Mindez macerás, drága, és igényel némi tehetséget. Aki híján van időnek, tehetségnek, viszont a harmadik összetevővel, a pénzzel nincs gond, annak sem kell lemondania az életre szóló száguldásról. Itt jönnek képbe a kétszemélyes autók.

Több ilyet gyártottak már a Forma-1 történetében, de mi most nagyot ugorva egyből a legkülönlegesebb autókat vizsgáljuk meg közelebbről. A Ferrari és az Arrows háromüléses szörnyeit.

Háromszemélyes F1-es Ferrari? Igen, létezik, ez nem Photoshop!

Már 2005 táján felröppentek a hírek, hogy a szokásos kétszemélyes megoldás helyett az olasz csapat három utasnak helyet adó autót tesztel Fioranóban. Az autó felépítést tekintve az Arrows által épített első ilyen jellegű F1-esre hasonlít, a két utas az oldaldobozokban kialakított kabinban utazik, némileg a pilóta mögött.


A legnagyobb kihívást a biztonság jelentette. Míg a kétszemélyes autóknál a vezető mögött ülő utas megfelelően védve volt, addig a szélre tolt ülőhelyek magas rizikót jelentettek oldalütközés esetén. Nem tudjuk ezen a téren milyen fejlesztések történtek, de annyi biztos, hogy csak öt év múlva 2010-ben készült el a Ferrari busz.

A Ferrari tesztpályáján Fioránóban élvezhették a szerencsések, milyen egy F1-es gép versenytempója

Karosszériáját a Ferrari F2002 653-as kódjelű autótól örökölte, akárcsak a V10-es 17000-as fordulatig pörgő 800 lóerős motort. Az átalakítás miatt csak ötvenliteres üzemanyagtank került a különleges gépbe, ami a Marbolo Red Racing versenyiskolában állt hadrendbe, és mutatta meg a szerencséseknek, hogy milyen lehet egy valódi F1-es féktáv, amikor igazi pilóta ül a volán mögött.

Az első háromszemélyes egy Arrows volt. Mára magántulajdonba került.

Elődje az Arrows AX3 még ekkora karriert sem futott be, a 2001-ben készült 680 lóerős autót a csapat 2002-es kivonulása után eladták, egy spanyol magángyűjtemény részeként néha előkerül egy-egy rendezvényen.

A Renault is szórakoztatta ilyennel a közönséget. Ott van az autó a képen, csak erősen kell figyelni.

Kommentek

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nemcsak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

F1: Itt van Vettel és Räikkönen új Ferrarija

A Ferrari is leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen új járgánya az SF70H névre hallgat.

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.