A motorfejlesztési tilalom árt az F1-nek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.14. 12.30

A Red Bull csapatfőnöke szerint a Mercedes egyszerűen a Forma-1 érdekei ellen tesz, ha ragaszkodik a motorfejlesztési korlátozások fenntartásához.

Bár Jules Bianchi balesete és annak következményei, a pilótapiaci spekulációk, valamint a bajnoki küzdelem miatt eléggé a háttérbe szorult, valójában igen komoly harc dúl a Forma-1 jövőjét illetően: a gyártók és csapatok a szigorú motorfejlesztési szabályok megtartásának vagy lazításának kérdése miatt ölik egymást.


Az előnyét megtartani szándékozó Mercedes és kliensei természetesen nem örülnének, ha 2015-től az idény közben is érdemben lehetne javítani az erőforrások teljesítményét, míg a lemaradásban lévő renault-s és ferraris alakulatok a liberalizációért küzdenek.

A kérdés csak a Forma-1-es Bizottság egy későbbi ülésén, szavazással dől el, de a fejlesztés megnyitásának fő szószólójaként a Red Bull hangosan lobbizik.

“A Forma-1 számára lenne fontos ez” – magyarázza a csapatfőnök, Christian Horner. “Láttuk Nico Rosberg teljesítményét Szocsiban, a valós teljesítményt, amivel simán képesek keresztülgázolni a mezőnyön. Ez egyszerűen túl sok.”

“Az Orosz Nagydíjon öt Mercedes-motoros autó alkotta a top5-öt, a mai motortechnológia pedig még kiforratlan. Szerintem a Mercedesnek nem kellene félnie a versenytől, hiszen nagyszerű munkát végeznek. A Forma-1 azonban akkor lenne egészséges, ha Ferrari, a Honda és a Renault is lehetőséget kapna a felzárkózásra, különben stagnálni fog a sportág.”


A kérdésre, hogy vajon mivel lehetne meggyőzni a Mercedest, Horner így felelt:

“Szerintem ez a csapatoknál nagyobb léptékű dolog. Ez arról szól, hogy mi a legjobb a Forma-1-nek. Könnyű önző álláspontot felvenni, de ha megnézzük, az F1 számára az a legjobb, ha verseny van. Egyszerűen elég nagyvonalúnak kell lenni, azt kell mondani, hogy oké, figyeljünk a költségekre, ne terheljük a klienseket, de lazítsunk egy kicsit a fejlesztéseken.”

Horner még azt a kockázatot is szívesen vállalja, hogy a fejlesztési moratórium eltörlésével esetleg még jobban elhúz a Mercedes.

“Igen, ez is teljesen lehetséges, de legalább meg lesz az esélyünk, hogy mi is fejlődjünk, most ugyanis abból kell gazdálkodnunk, amink van. Összekötött lábbal indulunk a futóversenyen. Ugyanolyan verseny ez is, mint a kasztni esetében: ha hátrányból is indulunk, legalább a fejlesztésekkel ki lehet mászni belőle.”

Kommentek

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.