A motorfejlesztési tilalom árt az F1-nek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.14. 12.30

A Red Bull csapatfőnöke szerint a Mercedes egyszerűen a Forma-1 érdekei ellen tesz, ha ragaszkodik a motorfejlesztési korlátozások fenntartásához.

Bár Jules Bianchi balesete és annak következményei, a pilótapiaci spekulációk, valamint a bajnoki küzdelem miatt eléggé a háttérbe szorult, valójában igen komoly harc dúl a Forma-1 jövőjét illetően: a gyártók és csapatok a szigorú motorfejlesztési szabályok megtartásának vagy lazításának kérdése miatt ölik egymást.


Az előnyét megtartani szándékozó Mercedes és kliensei természetesen nem örülnének, ha 2015-től az idény közben is érdemben lehetne javítani az erőforrások teljesítményét, míg a lemaradásban lévő renault-s és ferraris alakulatok a liberalizációért küzdenek.

A kérdés csak a Forma-1-es Bizottság egy későbbi ülésén, szavazással dől el, de a fejlesztés megnyitásának fő szószólójaként a Red Bull hangosan lobbizik.

“A Forma-1 számára lenne fontos ez” – magyarázza a csapatfőnök, Christian Horner. “Láttuk Nico Rosberg teljesítményét Szocsiban, a valós teljesítményt, amivel simán képesek keresztülgázolni a mezőnyön. Ez egyszerűen túl sok.”

“Az Orosz Nagydíjon öt Mercedes-motoros autó alkotta a top5-öt, a mai motortechnológia pedig még kiforratlan. Szerintem a Mercedesnek nem kellene félnie a versenytől, hiszen nagyszerű munkát végeznek. A Forma-1 azonban akkor lenne egészséges, ha Ferrari, a Honda és a Renault is lehetőséget kapna a felzárkózásra, különben stagnálni fog a sportág.”


A kérdésre, hogy vajon mivel lehetne meggyőzni a Mercedest, Horner így felelt:

“Szerintem ez a csapatoknál nagyobb léptékű dolog. Ez arról szól, hogy mi a legjobb a Forma-1-nek. Könnyű önző álláspontot felvenni, de ha megnézzük, az F1 számára az a legjobb, ha verseny van. Egyszerűen elég nagyvonalúnak kell lenni, azt kell mondani, hogy oké, figyeljünk a költségekre, ne terheljük a klienseket, de lazítsunk egy kicsit a fejlesztéseken.”

Horner még azt a kockázatot is szívesen vállalja, hogy a fejlesztési moratórium eltörlésével esetleg még jobban elhúz a Mercedes.

“Igen, ez is teljesen lehetséges, de legalább meg lesz az esélyünk, hogy mi is fejlődjünk, most ugyanis abból kell gazdálkodnunk, amink van. Összekötött lábbal indulunk a futóversenyen. Ugyanolyan verseny ez is, mint a kasztni esetében: ha hátrányból is indulunk, legalább a fejlesztésekkel ki lehet mászni belőle.”

Kommentek

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.