A motorfejlesztési tilalom árt az F1-nek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.14. 12.30

A Red Bull csapatfőnöke szerint a Mercedes egyszerűen a Forma-1 érdekei ellen tesz, ha ragaszkodik a motorfejlesztési korlátozások fenntartásához.

Bár Jules Bianchi balesete és annak következményei, a pilótapiaci spekulációk, valamint a bajnoki küzdelem miatt eléggé a háttérbe szorult, valójában igen komoly harc dúl a Forma-1 jövőjét illetően: a gyártók és csapatok a szigorú motorfejlesztési szabályok megtartásának vagy lazításának kérdése miatt ölik egymást.


Az előnyét megtartani szándékozó Mercedes és kliensei természetesen nem örülnének, ha 2015-től az idény közben is érdemben lehetne javítani az erőforrások teljesítményét, míg a lemaradásban lévő renault-s és ferraris alakulatok a liberalizációért küzdenek.

A kérdés csak a Forma-1-es Bizottság egy későbbi ülésén, szavazással dől el, de a fejlesztés megnyitásának fő szószólójaként a Red Bull hangosan lobbizik.

“A Forma-1 számára lenne fontos ez” – magyarázza a csapatfőnök, Christian Horner. “Láttuk Nico Rosberg teljesítményét Szocsiban, a valós teljesítményt, amivel simán képesek keresztülgázolni a mezőnyön. Ez egyszerűen túl sok.”

“Az Orosz Nagydíjon öt Mercedes-motoros autó alkotta a top5-öt, a mai motortechnológia pedig még kiforratlan. Szerintem a Mercedesnek nem kellene félnie a versenytől, hiszen nagyszerű munkát végeznek. A Forma-1 azonban akkor lenne egészséges, ha Ferrari, a Honda és a Renault is lehetőséget kapna a felzárkózásra, különben stagnálni fog a sportág.”


A kérdésre, hogy vajon mivel lehetne meggyőzni a Mercedest, Horner így felelt:

“Szerintem ez a csapatoknál nagyobb léptékű dolog. Ez arról szól, hogy mi a legjobb a Forma-1-nek. Könnyű önző álláspontot felvenni, de ha megnézzük, az F1 számára az a legjobb, ha verseny van. Egyszerűen elég nagyvonalúnak kell lenni, azt kell mondani, hogy oké, figyeljünk a költségekre, ne terheljük a klienseket, de lazítsunk egy kicsit a fejlesztéseken.”

Horner még azt a kockázatot is szívesen vállalja, hogy a fejlesztési moratórium eltörlésével esetleg még jobban elhúz a Mercedes.

“Igen, ez is teljesen lehetséges, de legalább meg lesz az esélyünk, hogy mi is fejlődjünk, most ugyanis abból kell gazdálkodnunk, amink van. Összekötött lábbal indulunk a futóversenyen. Ugyanolyan verseny ez is, mint a kasztni esetében: ha hátrányból is indulunk, legalább a fejlesztésekkel ki lehet mászni belőle.”

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.