F1: Gumiveszéllyel riogat Massa

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.13. 12.30

Felipe Massa szerint a Pirelli Szocsi után a novemberi Brazil Nagydíjra is rosszul választott gumikeverékeket. Veszélyes is lehet a helyzet.

A Pirelli az idény hajrájában évről évre mindig visszafogottabban, konzervatívabban  választja a gumikeverékeket, a hétvégi Orosz Nagydíjon például a közepes, de még a lágy keverék is örök életűnek bizonyult a vadonatúj aszfalton, ezt pedig megsínylette a verseny.
Az olasz gyártó nem olyan rég már közzétette az utolsó három versenyhétvégére szánt kombinációit: az austini Amerikai Nagydíjra Szocsihoz hasonlóan a közepes és a lágy, Brazíliára a kemény és a közepes, míg a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjra a lágy és szuperlágy párosításokat viszik.
Az Interlagosra szánt párosítás a hazai veterán, Felipe Massa szerint komoly hiba, veszélyes lesz a két legkeményebb keveréken vezetni.
“Veszélyes, nagyon veszélyes választás. Először is, Interlagosra sosem választottak közepest és keményet, azon a pályán a lágyat és a szuperlágyat is lehet használni, de még konzervatívabb felfogásban is a közepest és a lágyat. Fogalmam sincs, miért a keményet és a közepest választották, ez egészen elfogadhatatlan” – háborgott a Williams-pilóta.
“A brazil pályán eshet, lehet hűvös, de lehet, hogy a száraz gumikkal kell kockáztatni, de ezek olyan kemények, hogy az már veszélyes lesz, nem is értem. Újra is aszfaltozzák a pályát, és eddig bárhol új aszfalt volt, ott mindig a lágyabb kellett.”
“Halvány gőzöm sincs, miért ezeket választották. Beszéltem a pirellis fickóval is, ő is azt mondta, hogy igazam van.”


Nem Massa az egyetlen, aki aggódik, Fernando Alonso is furcsának találja a döntést:
“Ha megnézzük a következő futamokra szánt gumikat, azért egy kicsit furcsa. Brazíliára a  közepes és kemény nagyon meglepő. Persze ők döntenek, mi pedig minden lehetséges kérdésben igyekszünk segíteni.”

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.