F1: Gumiveszéllyel riogat Massa

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.13. 12.30

Felipe Massa szerint a Pirelli Szocsi után a novemberi Brazil Nagydíjra is rosszul választott gumikeverékeket. Veszélyes is lehet a helyzet.

A Pirelli az idény hajrájában évről évre mindig visszafogottabban, konzervatívabban  választja a gumikeverékeket, a hétvégi Orosz Nagydíjon például a közepes, de még a lágy keverék is örök életűnek bizonyult a vadonatúj aszfalton, ezt pedig megsínylette a verseny.
Az olasz gyártó nem olyan rég már közzétette az utolsó három versenyhétvégére szánt kombinációit: az austini Amerikai Nagydíjra Szocsihoz hasonlóan a közepes és a lágy, Brazíliára a kemény és a közepes, míg a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjra a lágy és szuperlágy párosításokat viszik.
Az Interlagosra szánt párosítás a hazai veterán, Felipe Massa szerint komoly hiba, veszélyes lesz a két legkeményebb keveréken vezetni.
“Veszélyes, nagyon veszélyes választás. Először is, Interlagosra sosem választottak közepest és keményet, azon a pályán a lágyat és a szuperlágyat is lehet használni, de még konzervatívabb felfogásban is a közepest és a lágyat. Fogalmam sincs, miért a keményet és a közepest választották, ez egészen elfogadhatatlan” – háborgott a Williams-pilóta.
“A brazil pályán eshet, lehet hűvös, de lehet, hogy a száraz gumikkal kell kockáztatni, de ezek olyan kemények, hogy az már veszélyes lesz, nem is értem. Újra is aszfaltozzák a pályát, és eddig bárhol új aszfalt volt, ott mindig a lágyabb kellett.”
“Halvány gőzöm sincs, miért ezeket választották. Beszéltem a pirellis fickóval is, ő is azt mondta, hogy igazam van.”


Nem Massa az egyetlen, aki aggódik, Fernando Alonso is furcsának találja a döntést:
“Ha megnézzük a következő futamokra szánt gumikat, azért egy kicsit furcsa. Brazíliára a  közepes és kemény nagyon meglepő. Persze ők döntenek, mi pedig minden lehetséges kérdésben igyekszünk segíteni.”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.