F1: Gumiveszéllyel riogat Massa

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.13. 12.30

Felipe Massa szerint a Pirelli Szocsi után a novemberi Brazil Nagydíjra is rosszul választott gumikeverékeket. Veszélyes is lehet a helyzet.

A Pirelli az idény hajrájában évről évre mindig visszafogottabban, konzervatívabban  választja a gumikeverékeket, a hétvégi Orosz Nagydíjon például a közepes, de még a lágy keverék is örök életűnek bizonyult a vadonatúj aszfalton, ezt pedig megsínylette a verseny.
Az olasz gyártó nem olyan rég már közzétette az utolsó három versenyhétvégére szánt kombinációit: az austini Amerikai Nagydíjra Szocsihoz hasonlóan a közepes és a lágy, Brazíliára a kemény és a közepes, míg a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjra a lágy és szuperlágy párosításokat viszik.
Az Interlagosra szánt párosítás a hazai veterán, Felipe Massa szerint komoly hiba, veszélyes lesz a két legkeményebb keveréken vezetni.
“Veszélyes, nagyon veszélyes választás. Először is, Interlagosra sosem választottak közepest és keményet, azon a pályán a lágyat és a szuperlágyat is lehet használni, de még konzervatívabb felfogásban is a közepest és a lágyat. Fogalmam sincs, miért a keményet és a közepest választották, ez egészen elfogadhatatlan” – háborgott a Williams-pilóta.
“A brazil pályán eshet, lehet hűvös, de lehet, hogy a száraz gumikkal kell kockáztatni, de ezek olyan kemények, hogy az már veszélyes lesz, nem is értem. Újra is aszfaltozzák a pályát, és eddig bárhol új aszfalt volt, ott mindig a lágyabb kellett.”
“Halvány gőzöm sincs, miért ezeket választották. Beszéltem a pirellis fickóval is, ő is azt mondta, hogy igazam van.”


Nem Massa az egyetlen, aki aggódik, Fernando Alonso is furcsának találja a döntést:
“Ha megnézzük a következő futamokra szánt gumikat, azért egy kicsit furcsa. Brazíliára a  közepes és kemény nagyon meglepő. Persze ők döntenek, mi pedig minden lehetséges kérdésben igyekszünk segíteni.”

Kommentek

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.