A Pirelli szerint hiába választottak volna más keverékű abroncsokat az Orosz Nagydíjra, a verseny akkor is unalmas lett volna. A vadonatúj aszfalton a gumik szinte egyáltalán nem koptak, amit jól jelez, hogy Nico Rosberg egy teljes versenytávot tudott végigcsinálni a közepes keveréken.


“Akármit teszünk, úgyis kritizálnak bennünket” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. “Az embereknek nem valami jó a memóriájuk, ez az egyik probléma. Korábban az volt a baj, ha túl hamar kopnak el a gumik, lehetetlen helyzetben vagyunk.”

“Nem vagyok benne biztos, hogy más lett volna a helyzet, ha a lágy-szuperlágy kombinációval jövünk ide. Mert a lágy gumik is egy-egy etap végén produkálták a legjobb köridőket, a körülmények furcsa összjátéka okozhatta ezt.”

“Biztos, hogy ebben a pálya felülete is benne van, és ez még változhat a jövőben. Elképzelhető, hogy a frissen lefektetett aszfalt néhány összetevője a felszínre került, és ezek növelték a tapadást a tükörsima felületen.”

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint az Orosz Nagydíj volt a bizonyíték arra, hogy miért nem kell visszasírni azokat az időket, amikor a gumik nagyon tartósak voltak. “A Pirellik golyóállóak voltak ezen a pályán, remélhetőleg most már mindenkinek világos, hogy a régi stílusú versenyek miért nem voltak túl izgalmasak. A két- vagy háromkiállásos versenyek igazán szórakoztatóak voltak az idén, reméljük a szezon végéig már csak ilyenek lesznek” – fogalmazott Horner.