F1: A “kibaszott” traktor miatt háborog Prost

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.10.13. 14.20

A négyszeres világbajnok Alain Prost még mindig nagyon mérges Jules Bianchi szuzukai balesete miatt, az FIA Szocsiban tartott sajtótájékoztatója sem nyugtatta meg.

A négyszeres világbajnok Alain Prost még mindig nagyon mérges Jules Bianchi szuzukai balesete miatt, az FIA Szocsiban tartott sajtótájékoztatója sem nyugtatta meg. Prost korábban azt mondta, mélyen felháborítja a baleset, mert az ő idejében történtek hasonlók, azóta pedig sok év eltelt.


“Nem akarok nagyon veszekedni az FIA embereivel, mert nagyon tisztelem őket azért, amit az elmúlt húsz évben tettek a biztonságért” – mondta Prost az Autosportnak. “Az autók és a pályák is fejlődtek, de egy dolog maradt: egy kibaszott traktor volt a pályán.”

Prost alig hitte el, hogy a bukótérbe engedtek egy munkagépet, miközben az autók még nagy sebességgel köröztek a pályán. “Mérges voltam, nagyon sokkolt a baleset. Rendben, hogy vannak procedúrák, de az időjárási körülmények egyre rosszabbak és rosszabbak lettek, egyre több víz volt a pályán, és alig lehetett látni.”

“Csak azt akarom mondani, hogy az időjárási körülményektől nem lehet függetleníteni az előzetesen meghatározott procedúrákat. Ebben a helyzetben, főleg az FIA tapasztalatával, egyszerűen nem szabadott volna semmilyen kockázatot vállalni.”

Prost elfogadja, hogy szerencsétlen véletlen Bianchi traktornak csapódása, de a francia szerint az FIA dolga annak biztosítása, hogy ilyesmi ne történhessen meg. “Biztonságos volt a safety car mögött rajtolni, és az is, hogy három-négy kör után megállították a versenyt. Pont ezért sokkolt a baleset, mert másfél órával korábban már hoztak egy jó döntést.”

“Tény, hogy óriási balszerencse, ami történt, de nem az okokat kell megítélni, hanem a következményeket. Ha az én fiamról lenne szó, soha nem akarnám, hogy egy munkagép legyen az útjában. Ezt nem tudom elfogadni.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.