F1: Vettel nem kell, Vergne talán maradhat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.12. 09.00

A Red Bull tulajdonosa szerint Sebastian Vettel távozása a jelenlegi helyzetben nem nagy veszteség, a Toro Rossótól elküldött Jean-Eric Vergne viszont új esélyt kaphat.

Sebastian Vettel nagy meglepetésre múlt pénteken Szuzukában bejelentette, hogy nem tölti ki a 2015 végéig élő szerződését a Red Bullnál, az idei év végén elhagyja a csapatot a négyszeres bajnok.
Vettel helyére a Red Bullhoz a bizonyítottan ígéretes Toro Rosso-újonc, Danyiil Kvjat kerül, a nagycsapatot pedig az idén a német sztár alaposan elverő Daniel Ricciardo vezeti majd. A Red Bull-csapatok tulajdonosa, Dietrich Mateschitz szerint meglesznek Vettel nélkül, a cserebere még előnyös is számukra bizonyos szempontból.


“Nem vagyok elkeseredve a távozása miatt. A Red Bull jelenlegi, (Renault-)motorból adódó hátránya miatt miatt nincs is szükség egy négyszeres világbajnokra, aki a legjobb formájában is csak a legjobb üldöző lehet” – utalt az osztrák milliárdos a Mercedes dominanciájára.
Mateschitz leszögezte, hogy Vettel pótlásával is teljesen elégedett: “Nem volt szükséges és igazságos sem lett volna visszatartani (Vettelt), főképp hogy a távozása jelentős megtakarítást is jelent. Amúgy is meggyőződésem, hogy a pilótacserék alaposan megbolondítják majd a Forma-1-et a jövő évben.”
Bár az épp csak idén bemutatkozott Kvjattal szemben alulmaradt a már harmadik F1-es évét gyűrő, a Toro Rossónál Ricciardo méltó ellenfelének bizonyult Jean-Eric Vergne, a tini Max Verstappen jövő évi F1-es alkalmazása miatt eredetileg kidobni tervezett francia Kvjat előléptetése után egy kicsit reménykedhet.


A Toro Rosso a Red Bull utánpótlás-programjából kényelmesen válogathat, három-négy pilóta is rendelkezésre áll, a 17 éves Verstappen és a ralilegenda Carlos Sainz hasonló nevű fia, azaz két újonc együtt már talán kockázatos lenne, ismerte el Szocsiban a faenzai alakulat főnöke, Franz Tost:
“Sainzon kívül is vannak pilóták. Itt van rögtön Jean-Eric Vergne, aki már tapasztalt versenyző. Carlos Sainz Jr. jelenleg vezeti a Formula Renault 3.5-öt, és ott van Pierre (Gasly, szintén FR 3.5), valamint Alex Lynn (GP3-éllovas) is. Szerencsére a Red Bullnak számos gyors, képzett versenyzője van, pár héten belül pedig eldől, hogy kié lesz az ülés.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.