Sebastian Vettel egyrészt unta az Orosz Nagydíjat, másrészt bejelentette, hogy a soron következő Amerikai Nagydíj időmérőjén nem indul. Vettel autójában nem lehet tovább húzni a motorcserét, a Red Bull ráadásul nem csak egyetlen részegységből jut el a hatodikig, hanem a komplett hajtást kicseréli Austinra azaz, mind a hat részegységből újat kap Vettel.


“Mivel a szabályok olyan nagyszerűek, amilyenek, semmi értelme rajthoz állni az időmérőn, csak a kilométert pazarolnánk vele” – jelentette ki a szabályokat is szidva Vettel, aki így a bokszutcából indul majd három hét múlva. Vettel a Red Bull valóban szerény szocsi teljesítményére célozva azt mondta, szerencsésebb lett volna már ezen a hétvégén meghúzni a motorcserét, de logisztikai okok miatt néhány alkatrész nem érkezett meg Oroszországba, így a csapat hiába akart, nem is tudott motort cserélni.

“Ami a mai versenyt illeti, rém unalmas volt, nem tudtam csatázni senkivel, az első ötre meg esélyünk sem volt. A tempó és a beállítások sem voltak jók ezen a hétvégén. A rajt jól sikerült, de aztán rossz ívet választottam, ez kicsit megtörte a lendületemet, két-három hely is benne maradt az indulásban. Ez azonban a végén nem sokat számított.”

Vettel végül nyolcadik lett, egy helyet veszített Daniel Ricciardóval szemben, akit már a 12. körben kihívott kerékcserére a Red Bull, míg a német a 30. körig várt. “Utólag azt mondom, máshogy kellett volna variálnunk a stratégiával.”

“Egy kicsit tovább kint akartunk maradni, hogy a végén frissebb gumikkal legyen esélyünk, de a közepes keverék nagyon tartós volt, Nico egy egész versenyt végigcsinált velük. Sokkal több nem volt ebben a versenyben, de egy kicsit jobb eredménynek örültem volna. Mivel az autóhoz nem nyúlhattunk, a mai nap ugyanolyan nehéz volt, mint a szombati.”

Ricciardo egy hellyel Vettel előtt végzett, de a rajt miatt nem volt túl boldog. “A rajtokat alaposan meg kell vizsgálnunk, mert már majdnem a szezon végén vagyunk, de idáig még egy igazán jó startunk sem volt” – mérgelődött az ausztrál. “Ez egy kicsit bosszantó.”

“A kerékcserét azért is hoztuk annyira előre, mert elég korán szemcsésedni kezdtek a gumik, ezt már az időmérőn is tapasztaltam. Az első szett nem volt túl jó, és ez csak rosszabb lett volna. A csere után jó volt a tempónk a közepeseken, utolértem Fernandót, de nem tudtam megelőzni.”

Mit tesz értünk a KODO, a KARAKURI, a SKYACTIV? Kattints és megtudod!