F1: Ross Brawnnak is megköszönték a bajnoki címet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.12. 17.35

A Mercedes főnökei a fellegekben jártak, miután Szocsiban a csapat megszerezte első konstruktőri bajnoki címét. Az alakulatot felépítő Ross Brawnról sem feledkeztek meg.

Az Orosz Nagydíj a 2014-es idény egyik legunalmasabb versenye volt, de a Mercedesnél a legkevésbé sem bánták ezt, hiszen Lewis Hamilton győzelmével és Nico Rosberg – kicsit kalandosan megszerzett – 2. helyével behozhatatlan előnyre tettek szert a konstruktőri versenyben, megszerezték az idei bajnoki címet.
A Mercedes gyári alakulatként ugyan nyert már egyéni bajnoki címeket az 1950-es években Juan Manuel Fangióval, de akkoriban még nem létezett a konstruktőri bajnokság, így a mostani az első.


“Nagyon sokat jelent ez nekünk. Be kell vallanom, hogy egy kicsit elérzékenyültem. Együtt indítottuk ezt – Ross Brawn, Toto Wolff és jómagam -, kemény munka volt. Nagyon felemelő pillanat ez, de jobb, ha most már a következő futamra koncentrálunk” – mondta a csapat címzetes elnöke, Niki Lauda.  
“Ünneplünk majd, de aztán haza kell mennünk. Lewis velem repül majd haza. Nico is nagyon szépen dolgozott az első körös hibája után. Nagyon elégedett vagyok, mást nem tudok mondani.” 
Mercedes AMG műszaki főnöke, Paddy Lowe arra emlékeztetett, hogy a konstruktőri cím után azért még az egyéniben is dönteni kell majd, három nehéz versenyhétvége vár rájuk. 


“Nagyon keményen megdolgoztunk ezért, sokak éveken keresztül tartó munkája van ebben. Holnap nagy ünnepséget csapunk, kiélvezzük a dolgot. Mindenki bejön majd a gyárba, nagy lesz az öröm. De az egyéni bajnokság még nyitott, addig nem dőlhetünk hátra, amíg matematikailag az nem zárult le. A legfontosabb, hogy az autó jó legyen és be tudjuk fejezni a versenyeket.”
A másik csapatfőnök, Toto Wolff is kitért a csapatot a Honda maradékain Brawn GP néven megmentő, majd 2010-től Mercedesként tovább építő korábbi főnök, Ross Brawn érdemeire:
“Sokat beszéltünk már Rossról, alapvető szerepet játszott a csapat életében, ő tette le az alapokat. A bajnoki trófea az övé is. És azé a több száz emberé is, akik Brackleyben és Stuttgartban hozzátették a magukét.”
A Forma-1 konstruktőri bajnokai 1958-tól (előtte nem osztották ki)
1958 – Vanwall
1959 – Cooper-Climax
1960 – Cooper-Climax
1961 – Ferrari
1962 – BRM
1963 – Lotus-Climax
1964 – Ferrari
1965 – Lotus-Climax
1966 – Brabham-Repco
1967 – Brabham-Repco
1968 – Lotus-Ford
1969 – Matra-Ford
1970 – Lotus-Ford
1971 – Tyrrell-Ford
1972 – Lotus-Ford
1973 – Lotus-Ford
1974 – McLaren-Ford
1975 – Ferrari
1976 – Ferrari
1977 – Ferrari
1978 – Lotus-Ford
1979 – Ferrari
1980 – Williams-Ford
1981 – Williams-Ford
1982 – Ferrari
1983 – Ferrari
1984 – McLaren-TAG Porsche
1985 – McLaren-TAG Porsche
1986 – Williams-Honda
1987 – Williams-Honda
1988 – McLaren-Honda
1989 – McLaren-Honda
1990 – McLaren-Honda
1991 – McLaren-Honda
1992 – Williams-Renault
1993 – Williams-Renault
1994 – Williams-Renault
1995 – Benetton-Renault
1996 – Williams-Renault
1997 – Williams-Renault
1998 – McLaren-Mercedes
1999 – Ferrari
2000 – Ferrari
2001 – Ferrari
2002 – Ferrari
2003 – Ferrari
2004 – Ferrari
2005 – Renault
2006 – Renault
2007 – Ferrari
2008 – Ferrari
2009 – Brawn GP
2010 – Red Bull
2011 – Red Bull
2012 – Red Bull
2013 – Red Bull
2014 – Mercedes 

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.