F1: Ross Brawnnak is megköszönték a bajnoki címet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.12. 17.35

A Mercedes főnökei a fellegekben jártak, miután Szocsiban a csapat megszerezte első konstruktőri bajnoki címét. Az alakulatot felépítő Ross Brawnról sem feledkeztek meg.

Az Orosz Nagydíj a 2014-es idény egyik legunalmasabb versenye volt, de a Mercedesnél a legkevésbé sem bánták ezt, hiszen Lewis Hamilton győzelmével és Nico Rosberg – kicsit kalandosan megszerzett – 2. helyével behozhatatlan előnyre tettek szert a konstruktőri versenyben, megszerezték az idei bajnoki címet.
A Mercedes gyári alakulatként ugyan nyert már egyéni bajnoki címeket az 1950-es években Juan Manuel Fangióval, de akkoriban még nem létezett a konstruktőri bajnokság, így a mostani az első.


“Nagyon sokat jelent ez nekünk. Be kell vallanom, hogy egy kicsit elérzékenyültem. Együtt indítottuk ezt – Ross Brawn, Toto Wolff és jómagam -, kemény munka volt. Nagyon felemelő pillanat ez, de jobb, ha most már a következő futamra koncentrálunk” – mondta a csapat címzetes elnöke, Niki Lauda.  
“Ünneplünk majd, de aztán haza kell mennünk. Lewis velem repül majd haza. Nico is nagyon szépen dolgozott az első körös hibája után. Nagyon elégedett vagyok, mást nem tudok mondani.” 
Mercedes AMG műszaki főnöke, Paddy Lowe arra emlékeztetett, hogy a konstruktőri cím után azért még az egyéniben is dönteni kell majd, három nehéz versenyhétvége vár rájuk. 


“Nagyon keményen megdolgoztunk ezért, sokak éveken keresztül tartó munkája van ebben. Holnap nagy ünnepséget csapunk, kiélvezzük a dolgot. Mindenki bejön majd a gyárba, nagy lesz az öröm. De az egyéni bajnokság még nyitott, addig nem dőlhetünk hátra, amíg matematikailag az nem zárult le. A legfontosabb, hogy az autó jó legyen és be tudjuk fejezni a versenyeket.”
A másik csapatfőnök, Toto Wolff is kitért a csapatot a Honda maradékain Brawn GP néven megmentő, majd 2010-től Mercedesként tovább építő korábbi főnök, Ross Brawn érdemeire:
“Sokat beszéltünk már Rossról, alapvető szerepet játszott a csapat életében, ő tette le az alapokat. A bajnoki trófea az övé is. És azé a több száz emberé is, akik Brackleyben és Stuttgartban hozzátették a magukét.”
A Forma-1 konstruktőri bajnokai 1958-tól (előtte nem osztották ki)
1958 – Vanwall
1959 – Cooper-Climax
1960 – Cooper-Climax
1961 – Ferrari
1962 – BRM
1963 – Lotus-Climax
1964 – Ferrari
1965 – Lotus-Climax
1966 – Brabham-Repco
1967 – Brabham-Repco
1968 – Lotus-Ford
1969 – Matra-Ford
1970 – Lotus-Ford
1971 – Tyrrell-Ford
1972 – Lotus-Ford
1973 – Lotus-Ford
1974 – McLaren-Ford
1975 – Ferrari
1976 – Ferrari
1977 – Ferrari
1978 – Lotus-Ford
1979 – Ferrari
1980 – Williams-Ford
1981 – Williams-Ford
1982 – Ferrari
1983 – Ferrari
1984 – McLaren-TAG Porsche
1985 – McLaren-TAG Porsche
1986 – Williams-Honda
1987 – Williams-Honda
1988 – McLaren-Honda
1989 – McLaren-Honda
1990 – McLaren-Honda
1991 – McLaren-Honda
1992 – Williams-Renault
1993 – Williams-Renault
1994 – Williams-Renault
1995 – Benetton-Renault
1996 – Williams-Renault
1997 – Williams-Renault
1998 – McLaren-Mercedes
1999 – Ferrari
2000 – Ferrari
2001 – Ferrari
2002 – Ferrari
2003 – Ferrari
2004 – Ferrari
2005 – Renault
2006 – Renault
2007 – Ferrari
2008 – Ferrari
2009 – Brawn GP
2010 – Red Bull
2011 – Red Bull
2012 – Red Bull
2013 – Red Bull
2014 – Mercedes 

Kommentek

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.