F1: Hamilton győzött, bajnok a Mercedes

2014-es Forma-1 Orosz Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.12. 14.37

Sima körmeneten győzött Lewis Hamilton az első Orosz Nagydíjat, Nico Rosberg alaposan kitolt magával, de a 2. lett. Valtteri Bottas újra dobogós, a Mercedes lett.

Az aszfalt simasága miatt elnyűhetetlen Pirellik miatt a régi bridgestone-os időket idéző körmeneten aratott kettős győzelmet a Mercedes az első Forma-1-es Orosz Nagydíjon, a csapat ezzel bebiztosította a konstruktőri bajnoki címet.


A Mercedes-pilóták házi csatájában újra Hamilton győzött, a sikert semmi sem veszélyeztette, ugyanis Nico Rosberg az első körben elfékezte a gumijait, kereket cserélt, és bár a mezőny végéből gyorsan felért a 2. helyre, támadásra esélye sem volt. A pályafutása 31., idei 9. győzelmét szerző Hamilton 17 pontra növelte előnyét az egyéniben.
Rosberget nem tudta elkapni, de a 3. helyet lazán hozta Valtteri Bottas a Williamsszel, míg a McLaren a kiváló 4-5. helynek örülhetett. A további pontokon a két-két Ferrari- és Red Bull, valamint a Force Indiá-s Sergio Perez osztozott.
Így zajlott a futam
Napos, meleg, száraz időben kezdődött a 2014-es világbajnokság 16. versenye, egyben a Forma-1 történetének első Orosz Nagydíja a szocsi olimpiai parkban épült utcai pályán.
A rajtrács első sorából a Mercedes-pilóták, Lewis Hamilton és Nico Rosberg, a bajnoki riválisok mögött Valtteri Bottas és Jenson Button, a helyi reménység, Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen, majd Sebastan Vettel és Jean-Eric Vergne várta a rajtot.
Az egykiállásosra várt futamot az első kilenc a lágy, Vettel a közepes keveréken kezdte, az 53 körös futamon azonban szinte biztosnak tűnt a biztonsági autó szereplése, így a stratégia teljesen nyitott volt.


A lámpák kialvása után Hamilton a belső ívre húzva megtartotta a vezetést, de Rosberg a 2. kanyarban Rosberg óriási fékezéssel bebújt mellé, előzött, de nem tudta bevenni a kanyart. A német kénytelen volt visszaadni a pozíciót, majd ki is kellett mennie a bokszba a tönkrement abroncsok lecseréléséért. Rosberg felvette a közepes keveréket, amivel már a futam végéig kellett mennie.
A start után hátrébb óriási tülekedés volt, a Red Bullok, a Ferrarik, a Toro Rossók és Magnussen végigbirkózták a kanyarokat az első két körben, követni sem lehetett, ki hol áll.
A 3. kör végén a sorrend Hamilton, Bottas, Button, Alonso, Magnussen, Vergne, Vettel, Ricciardo, Kvjat és Räikkönen volt a top10-ben. Rosberg az utolsó előtti, 20. helyen haladt, mögötte csak a szintén az első kör végén kereket cserélő Felipe Massa volt.
A fiatal Kvjaton valószínűleg igen nagy volt a nyomás, az 5. helyről kezdve alaposan visszaesett, Räikkönen nem sokkal később a 10. pozícióba tolta le.


Rosberg óvatosan, de folyamatosan kapaszkodott előre, a 10. körre a 14. helyre lépett, a csapat a dobogós helyezés lehetőségével biztatta.
A Jules Bianchi balesete miatt Szocsiban csak egy autót indító Marussia futama csak 11 körig tartott, miután Max Chilton műszaki hiba miatt a garázsba hajtott. 
A Vettel mögé beszorult Ricciardo is korán kiment a bokszba, a 12. körben vette fel a közepes keveréket. 
Rosberg a 20. körben előzte meg Sergio Perezt, felépett a top10-be, Hamiltontól 45 másodpercre volt.


Button a 3. helyről a 23. körben ment ki a cseréjére, a 8. helyre, Rosberg mögé ért vissza. Alonso a 26. körben járt kint, de a kerékcsere rosszul sült el, a bal első lassan került fel, majd emelőt akartak cserélni, az autó elé kiugró szerelő is lassította az elindulást. 
Bottas és Räikkönen egy körrel később cserélt, a williamses finn a 2. helyről a 3.-ra tért vissza. Hamiltont is kihívták, az angol a hibátlan csere után az élre tudott visszatérni.
Vettel sokáig húzta, a 31. körben vette fel a friss gumikat, ugyanakkor az addig mögötte haladó Bottas és Rosberg összecsapott, a német megelőzte a williamsest.
Vettel kiállása után Hamilton vezetett 20 másodperccel Rosberg előtt, a Mercedesek mögött Bottas, Button, Magnussen, Alonso, Ricciardo,Vettel, Gutierrez és Räikkönen haladt a pontszerző helyeken.


A Sauber mexikói pilótája még a 39. körben is a rajthoz feltett lágy gumin haladt, de az abroncsok már nem bírták annyira, Räikkönen megelőzte – Gutierrez egy körrel később ki is ment kerékcserére.
Mivel Rosberg gumijai jól bírták, nem készült második kiállásra, a Williams arra biztatta a 3. helyen haladó Bottast, hogy húzzon bele az utolsó 10 körben. A finn szépen csökkentette is a hátrányt, de eleget nem tudott hozni.
A kockás zászlóig már nem is változott a sorrend, mindenki simán befutott.
Orosz Nagydíj, Szocsi, 2014.10.12.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.