F1: Hamilton győzött, bajnok a Mercedes

2014-es Forma-1 Orosz Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.12. 14.37

Sima körmeneten győzött Lewis Hamilton az első Orosz Nagydíjat, Nico Rosberg alaposan kitolt magával, de a 2. lett. Valtteri Bottas újra dobogós, a Mercedes lett.

Az aszfalt simasága miatt elnyűhetetlen Pirellik miatt a régi bridgestone-os időket idéző körmeneten aratott kettős győzelmet a Mercedes az első Forma-1-es Orosz Nagydíjon, a csapat ezzel bebiztosította a konstruktőri bajnoki címet.


A Mercedes-pilóták házi csatájában újra Hamilton győzött, a sikert semmi sem veszélyeztette, ugyanis Nico Rosberg az első körben elfékezte a gumijait, kereket cserélt, és bár a mezőny végéből gyorsan felért a 2. helyre, támadásra esélye sem volt. A pályafutása 31., idei 9. győzelmét szerző Hamilton 17 pontra növelte előnyét az egyéniben.
Rosberget nem tudta elkapni, de a 3. helyet lazán hozta Valtteri Bottas a Williamsszel, míg a McLaren a kiváló 4-5. helynek örülhetett. A további pontokon a két-két Ferrari- és Red Bull, valamint a Force Indiá-s Sergio Perez osztozott.
Így zajlott a futam
Napos, meleg, száraz időben kezdődött a 2014-es világbajnokság 16. versenye, egyben a Forma-1 történetének első Orosz Nagydíja a szocsi olimpiai parkban épült utcai pályán.
A rajtrács első sorából a Mercedes-pilóták, Lewis Hamilton és Nico Rosberg, a bajnoki riválisok mögött Valtteri Bottas és Jenson Button, a helyi reménység, Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen, majd Sebastan Vettel és Jean-Eric Vergne várta a rajtot.
Az egykiállásosra várt futamot az első kilenc a lágy, Vettel a közepes keveréken kezdte, az 53 körös futamon azonban szinte biztosnak tűnt a biztonsági autó szereplése, így a stratégia teljesen nyitott volt.


A lámpák kialvása után Hamilton a belső ívre húzva megtartotta a vezetést, de Rosberg a 2. kanyarban Rosberg óriási fékezéssel bebújt mellé, előzött, de nem tudta bevenni a kanyart. A német kénytelen volt visszaadni a pozíciót, majd ki is kellett mennie a bokszba a tönkrement abroncsok lecseréléséért. Rosberg felvette a közepes keveréket, amivel már a futam végéig kellett mennie.
A start után hátrébb óriási tülekedés volt, a Red Bullok, a Ferrarik, a Toro Rossók és Magnussen végigbirkózták a kanyarokat az első két körben, követni sem lehetett, ki hol áll.
A 3. kör végén a sorrend Hamilton, Bottas, Button, Alonso, Magnussen, Vergne, Vettel, Ricciardo, Kvjat és Räikkönen volt a top10-ben. Rosberg az utolsó előtti, 20. helyen haladt, mögötte csak a szintén az első kör végén kereket cserélő Felipe Massa volt.
A fiatal Kvjaton valószínűleg igen nagy volt a nyomás, az 5. helyről kezdve alaposan visszaesett, Räikkönen nem sokkal később a 10. pozícióba tolta le.


Rosberg óvatosan, de folyamatosan kapaszkodott előre, a 10. körre a 14. helyre lépett, a csapat a dobogós helyezés lehetőségével biztatta.
A Jules Bianchi balesete miatt Szocsiban csak egy autót indító Marussia futama csak 11 körig tartott, miután Max Chilton műszaki hiba miatt a garázsba hajtott. 
A Vettel mögé beszorult Ricciardo is korán kiment a bokszba, a 12. körben vette fel a közepes keveréket. 
Rosberg a 20. körben előzte meg Sergio Perezt, felépett a top10-be, Hamiltontól 45 másodpercre volt.


Button a 3. helyről a 23. körben ment ki a cseréjére, a 8. helyre, Rosberg mögé ért vissza. Alonso a 26. körben járt kint, de a kerékcsere rosszul sült el, a bal első lassan került fel, majd emelőt akartak cserélni, az autó elé kiugró szerelő is lassította az elindulást. 
Bottas és Räikkönen egy körrel később cserélt, a williamses finn a 2. helyről a 3.-ra tért vissza. Hamiltont is kihívták, az angol a hibátlan csere után az élre tudott visszatérni.
Vettel sokáig húzta, a 31. körben vette fel a friss gumikat, ugyanakkor az addig mögötte haladó Bottas és Rosberg összecsapott, a német megelőzte a williamsest.
Vettel kiállása után Hamilton vezetett 20 másodperccel Rosberg előtt, a Mercedesek mögött Bottas, Button, Magnussen, Alonso, Ricciardo,Vettel, Gutierrez és Räikkönen haladt a pontszerző helyeken.


A Sauber mexikói pilótája még a 39. körben is a rajthoz feltett lágy gumin haladt, de az abroncsok már nem bírták annyira, Räikkönen megelőzte – Gutierrez egy körrel később ki is ment kerékcserére.
Mivel Rosberg gumijai jól bírták, nem készült második kiállásra, a Williams arra biztatta a 3. helyen haladó Bottast, hogy húzzon bele az utolsó 10 körben. A finn szépen csökkentette is a hátrányt, de eleget nem tudott hozni.
A kockás zászlóig már nem is változott a sorrend, mindenki simán befutott.
Orosz Nagydíj, Szocsi, 2014.10.12.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.