Készül az újabb F1-balhé

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.11. 09.00

A Mercedes nem akarja, de a riválisok és a Forma-1 fejesei igyekeznek keresztülverni a motorfejlesztés befagyasztásának eltörlését. Indul a boksz.

2014-ben a Forma-1-ben az új, 1,6 literes turbós V6 hibrid erőforrásokkal együtt a motorfejlesztés szigorú korlátozását is bevezették, csak az idények között – négy év alatt lépcsősen egyre korlátozottabb mértékben – lehet teljesítménynövelő fejlesztéseket végrehajtani. 


A költségcsökkentést célzó ötlet elsőre is vitathatónak tűnt, az idei évre elkészült három motor (Mercedes, Ferrari és Renault) közti különbségek pedig rámutattak, hogy a fejlesztés befagyasztása nem tesz jót a versenynek. Az év folyamán a Mercedeshez képest hátrányban lévő Renault és Ferrari, valamint klienseik részéről egyre gyakrabban merült fel a szabályok lazítása, most, az Orosz Nagydíjon pedig keresztül is verték a szándékot.
A hat csapatot, valamint a fejenként hat-hat szavazattal rendelkező Bernie Ecclestone-t és az FIA-elnök Jean Todtot összefogó Stratégiai Munkacsoport szocsi értekezletén többségi szavazattal a motorfejlesztés felszabadítása mellett döntöttek, de ahhoz, hogy ez szabállyá váljon, még az FIA Forma-1-es Bizottságának is jóvá kell hagynia.
Az utóbbi szervezetben az összes csapat főnöke, Ecclestone, Todt, nyolc versenyszervező, a gumiszállító Pirelli, a szponzorok képviseletében a Rolex és a Marlboro, a motorgyártók képviseletében pedig a Renault foglal helyet jelenleg. 


A Renault-motorral idén küszködő Red Bull főnöke, Christian Horner így beszélt pénteken:
“Szingapúrban a csapatok teljes egyetértésre jutottak, de aztán a megbeszélést követően a Mercedes megváltoztatta az álláspontját. Azóta a Stratégiai Munkacsoport újabb ülésén a többség megszavazta (a motorfejlesztés felszabadítását), most már csak a Forma-1-es Bizottságon kell átmennie, hogy aztán idény közben is szabad legyen fejleszteni.”  
“Majd meglátjuk, hogy ott hogy alakul a szavazás. Az FIA támogatja az elképzelést, a FOM (Ecclestone-ék) is, és persze a nem-mercedeses csapatok is támogatják. Nagyjából egy hónap múlva kiderül.”


“Befagyasztott motorok – ez nem Forma-1″ – mondta a Ferrari-főnök Marco Mattiacci. “Egyetértek Christiannal. A többség megszavazta, hogy töröljük ezt, meglátjuk, mi lesz a Forma-1-es Bizottságban”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff természetesen nagyon nem vette jó néven a fentieket.
“Először is: nagyon meglep, hogy ilyeneket hallok, ugyanis délelőtt ülésezett a Startégiai Munkacsoport, ami pedig ott elhangzik, az pontosan az, amit a név is sugall, stratégia, ami nem tartozik a nagyközönségre. Nincs még végleges döntés, ugyanis előbb át kell mennie a Forma-1-es Bizottságon, majd a Motorsport Világtanácson is, szóval szerintem nagyon nem illik nyitott ügyekről nyilatkozgatni.”
“A Stratégiai Munkacsoportnak nem szabadna kevernie, mielőtt végleges döntés születik. Tegyük ezt tisztába: a Stratégiai Munkacsoport ajánlásokat tesz a Forma-1-es Bizottságnak, amely aztán szavaz. De egyelőre ez nem történt meg.”
Konkrétan a fejlesztések korlátozásáról vagy a feloldásról Wolff így nyilatkozott:


“Szerintem a Forma-1-ben nem szabad elkapkodnunk semmit, stabilitásra van szükség. Nem a saját érdekeim miatt mondom ezt, nem azért, mert miénk a legjobb motor és szeretnénk befagyasztani a helyzetet. Megvannak a szabályok, feketén-fehéren, okos emberek írták őket. Ha változtatni szeretnénk, akkor vitassuk meg, tartsuk magunkat a szabályokhoz, kövessük az útmutatást, aztán meglátjuk, mire jutunk, van-e értelme a dolognak. Mi elsőként igazodunk bármilyen okos ötlethez.”

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.