Készül az újabb F1-balhé

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.11. 09.00

A Mercedes nem akarja, de a riválisok és a Forma-1 fejesei igyekeznek keresztülverni a motorfejlesztés befagyasztásának eltörlését. Indul a boksz.

2014-ben a Forma-1-ben az új, 1,6 literes turbós V6 hibrid erőforrásokkal együtt a motorfejlesztés szigorú korlátozását is bevezették, csak az idények között – négy év alatt lépcsősen egyre korlátozottabb mértékben – lehet teljesítménynövelő fejlesztéseket végrehajtani. 


A költségcsökkentést célzó ötlet elsőre is vitathatónak tűnt, az idei évre elkészült három motor (Mercedes, Ferrari és Renault) közti különbségek pedig rámutattak, hogy a fejlesztés befagyasztása nem tesz jót a versenynek. Az év folyamán a Mercedeshez képest hátrányban lévő Renault és Ferrari, valamint klienseik részéről egyre gyakrabban merült fel a szabályok lazítása, most, az Orosz Nagydíjon pedig keresztül is verték a szándékot.
A hat csapatot, valamint a fejenként hat-hat szavazattal rendelkező Bernie Ecclestone-t és az FIA-elnök Jean Todtot összefogó Stratégiai Munkacsoport szocsi értekezletén többségi szavazattal a motorfejlesztés felszabadítása mellett döntöttek, de ahhoz, hogy ez szabállyá váljon, még az FIA Forma-1-es Bizottságának is jóvá kell hagynia.
Az utóbbi szervezetben az összes csapat főnöke, Ecclestone, Todt, nyolc versenyszervező, a gumiszállító Pirelli, a szponzorok képviseletében a Rolex és a Marlboro, a motorgyártók képviseletében pedig a Renault foglal helyet jelenleg. 


A Renault-motorral idén küszködő Red Bull főnöke, Christian Horner így beszélt pénteken:
“Szingapúrban a csapatok teljes egyetértésre jutottak, de aztán a megbeszélést követően a Mercedes megváltoztatta az álláspontját. Azóta a Stratégiai Munkacsoport újabb ülésén a többség megszavazta (a motorfejlesztés felszabadítását), most már csak a Forma-1-es Bizottságon kell átmennie, hogy aztán idény közben is szabad legyen fejleszteni.”  
“Majd meglátjuk, hogy ott hogy alakul a szavazás. Az FIA támogatja az elképzelést, a FOM (Ecclestone-ék) is, és persze a nem-mercedeses csapatok is támogatják. Nagyjából egy hónap múlva kiderül.”


“Befagyasztott motorok – ez nem Forma-1” – mondta a Ferrari-főnök Marco Mattiacci. “Egyetértek Christiannal. A többség megszavazta, hogy töröljük ezt, meglátjuk, mi lesz a Forma-1-es Bizottságban”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff természetesen nagyon nem vette jó néven a fentieket.
“Először is: nagyon meglep, hogy ilyeneket hallok, ugyanis délelőtt ülésezett a Startégiai Munkacsoport, ami pedig ott elhangzik, az pontosan az, amit a név is sugall, stratégia, ami nem tartozik a nagyközönségre. Nincs még végleges döntés, ugyanis előbb át kell mennie a Forma-1-es Bizottságon, majd a Motorsport Világtanácson is, szóval szerintem nagyon nem illik nyitott ügyekről nyilatkozgatni.”
“A Stratégiai Munkacsoportnak nem szabadna kevernie, mielőtt végleges döntés születik. Tegyük ezt tisztába: a Stratégiai Munkacsoport ajánlásokat tesz a Forma-1-es Bizottságnak, amely aztán szavaz. De egyelőre ez nem történt meg.”
Konkrétan a fejlesztések korlátozásáról vagy a feloldásról Wolff így nyilatkozott:


“Szerintem a Forma-1-ben nem szabad elkapkodnunk semmit, stabilitásra van szükség. Nem a saját érdekeim miatt mondom ezt, nem azért, mert miénk a legjobb motor és szeretnénk befagyasztani a helyzetet. Megvannak a szabályok, feketén-fehéren, okos emberek írták őket. Ha változtatni szeretnénk, akkor vitassuk meg, tartsuk magunkat a szabályokhoz, kövessük az útmutatást, aztán meglátjuk, mire jutunk, van-e értelme a dolognak. Mi elsőként igazodunk bármilyen okos ötlethez.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.