Készül az újabb F1-balhé

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.11. 09.00

A Mercedes nem akarja, de a riválisok és a Forma-1 fejesei igyekeznek keresztülverni a motorfejlesztés befagyasztásának eltörlését. Indul a boksz.

2014-ben a Forma-1-ben az új, 1,6 literes turbós V6 hibrid erőforrásokkal együtt a motorfejlesztés szigorú korlátozását is bevezették, csak az idények között – négy év alatt lépcsősen egyre korlátozottabb mértékben – lehet teljesítménynövelő fejlesztéseket végrehajtani. 


A költségcsökkentést célzó ötlet elsőre is vitathatónak tűnt, az idei évre elkészült három motor (Mercedes, Ferrari és Renault) közti különbségek pedig rámutattak, hogy a fejlesztés befagyasztása nem tesz jót a versenynek. Az év folyamán a Mercedeshez képest hátrányban lévő Renault és Ferrari, valamint klienseik részéről egyre gyakrabban merült fel a szabályok lazítása, most, az Orosz Nagydíjon pedig keresztül is verték a szándékot.
A hat csapatot, valamint a fejenként hat-hat szavazattal rendelkező Bernie Ecclestone-t és az FIA-elnök Jean Todtot összefogó Stratégiai Munkacsoport szocsi értekezletén többségi szavazattal a motorfejlesztés felszabadítása mellett döntöttek, de ahhoz, hogy ez szabállyá váljon, még az FIA Forma-1-es Bizottságának is jóvá kell hagynia.
Az utóbbi szervezetben az összes csapat főnöke, Ecclestone, Todt, nyolc versenyszervező, a gumiszállító Pirelli, a szponzorok képviseletében a Rolex és a Marlboro, a motorgyártók képviseletében pedig a Renault foglal helyet jelenleg. 


A Renault-motorral idén küszködő Red Bull főnöke, Christian Horner így beszélt pénteken:
“Szingapúrban a csapatok teljes egyetértésre jutottak, de aztán a megbeszélést követően a Mercedes megváltoztatta az álláspontját. Azóta a Stratégiai Munkacsoport újabb ülésén a többség megszavazta (a motorfejlesztés felszabadítását), most már csak a Forma-1-es Bizottságon kell átmennie, hogy aztán idény közben is szabad legyen fejleszteni.”  
“Majd meglátjuk, hogy ott hogy alakul a szavazás. Az FIA támogatja az elképzelést, a FOM (Ecclestone-ék) is, és persze a nem-mercedeses csapatok is támogatják. Nagyjából egy hónap múlva kiderül.”


“Befagyasztott motorok – ez nem Forma-1” – mondta a Ferrari-főnök Marco Mattiacci. “Egyetértek Christiannal. A többség megszavazta, hogy töröljük ezt, meglátjuk, mi lesz a Forma-1-es Bizottságban”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff természetesen nagyon nem vette jó néven a fentieket.
“Először is: nagyon meglep, hogy ilyeneket hallok, ugyanis délelőtt ülésezett a Startégiai Munkacsoport, ami pedig ott elhangzik, az pontosan az, amit a név is sugall, stratégia, ami nem tartozik a nagyközönségre. Nincs még végleges döntés, ugyanis előbb át kell mennie a Forma-1-es Bizottságon, majd a Motorsport Világtanácson is, szóval szerintem nagyon nem illik nyitott ügyekről nyilatkozgatni.”
“A Stratégiai Munkacsoportnak nem szabadna kevernie, mielőtt végleges döntés születik. Tegyük ezt tisztába: a Stratégiai Munkacsoport ajánlásokat tesz a Forma-1-es Bizottságnak, amely aztán szavaz. De egyelőre ez nem történt meg.”
Konkrétan a fejlesztések korlátozásáról vagy a feloldásról Wolff így nyilatkozott:


“Szerintem a Forma-1-ben nem szabad elkapkodnunk semmit, stabilitásra van szükség. Nem a saját érdekeim miatt mondom ezt, nem azért, mert miénk a legjobb motor és szeretnénk befagyasztani a helyzetet. Megvannak a szabályok, feketén-fehéren, okos emberek írták őket. Ha változtatni szeretnénk, akkor vitassuk meg, tartsuk magunkat a szabályokhoz, kövessük az útmutatást, aztán meglátjuk, mire jutunk, van-e értelme a dolognak. Mi elsőként igazodunk bármilyen okos ötlethez.”

Kommentek

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.