F1: Vettelék elszámították magukat

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.10.11. 14.45

A Red Bull nem szerepelt túl jól az Orosz Nagydíj időmérőjén, de erre valószínűleg már a pénteki szabadedzések után felkészült a csapat.

A Red Bull nem szerepelt túl jól az Orosz Nagydíj időmérőjén, de erre valószínűleg már a pénteki szabadedzések után felkészült a csapat. Sebastian Vettel be sem jutott a Q3-ba, de Daniel Ricciardo is csak a hetedik lett, Kevin Magnussen büntetése miatt azonban a hatodik és tizedik helyről indulhatnak.

Vettel látványosan küszködött a Q2-ben, képtelen volt összerakni egy jó kört a gumikkal egészen kivételes módon bánó pályán, végül minimális különbséggel maradt le a továbbjutásról. “11. hely, végeztünk” – mondta a rádión bosszúsan Vettel versenymérnöke, Guillaume Rocquelin, aki még a tollát is elhajította mérgében.

“Ma nem sokat hallottuk beszélni Sebastiant. Nem volt olyan az autója egyensúlya, amilyet szeretett volna, és végül nem tudott összerakni egy olyan kört, amely elég lett volna a továbbjutáshoz” – fogalmazott Christian Horner csapatfőnök.

“Egy kicsit többet vártunk ettől az időmérőtől” – ismerte el Vettel. “Tegnap már tudtuk, hogy nehéz dolgunk lesz, bár a délelőtt még egész jól sikerült. Sajnos, a szabadedzés és az időmérő között nem tudtunk előrelépni a beállításokkal kapcsolatban, már a Q1-ben is nehézségeim voltak az egyensúllyal és a túlkormányzottsággal. Alig tudtam tempót vinni a kanyarokba.”

“Talán egy kicsit túl agresszívek voltunk, arra számítottunk, hogy a hátsó tapadással kapcsolatban többet változik a pálya. Elszámítottuk magunkat. Nehéz megmondani, mit érhetünk el a versenyen, az biztos, hogy nem vagyunk villámgyorsak. Azért bármi megtörténhet, pontból sokat szeretnénk hazavinni.”

Ricciardo sem volt elégedett. “Ha azt nézem, milyen volt a tegnapi napunk, ahhoz képest jobb volt ez az időmérő. De a célunk nem ez, ez kevés” – magyarázta az ausztrál. “Kísérleteztünk a leszorítóerővel, mert az egyenesekben még mindig nem vagyunk elég gyorsak. Valamit csináltunk, hogy csökkentsük a különbséget, de úgy tűnik, még mindig vannak gondok.”

“Azért valamivel közelebb kerültünk, de vannak dolgok, amiket nem értek. Ha más autók belső kamerás felvételeit nézem, számomra világos, hogy bizonyos kanyarokból jobban jövök ki, de vannak egyéb helyek, ahol az autó csúszkálni kezd. Az egyensúllyal valami nincs rendben, többet veszítünk az ellenfeleinknél.”

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.