F1: Ricciardo elsőbbséget kér

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.10. 18.35

Daniel Ricciardo szeretné, ha a csapat immár őt helyezné előtérbe a versenyeken. Nem valószínű, hogy Szocsiban szükség lesz ilyesmire, a Red Bull versenyképtelen.

Jules Bianchi balesete, a kaotikus befejezés miatt kicsit elsikkadt, de a Japán Nagydíjon a Mercedes-pilóták kettős győzelme után Daniel Ricciardón kívül minden más versenyző, köztük a címvédő Sebastian Vettel is elveszítette matematikai esélyét arra, hogy 2014-ben bajnok lehessen.
A Red Bull ausztrál pilótája úgy gondolja, mostantól rá kellene koncentrálnia a csapatnak, az alakulattól év végén amúgy is távozó Vettel helyett.


“Tegyük fel, hogy vasárnap olyan helyzet adódik, hogy Seb van elöl, de én vagyok a gyorsabb – ha egy pozíciónál nem veszít többet, akkor szerintem esélyes a helycsere. Hogy őszinte legyek, nem vitattuk még meg ezt Christiannal és a csapattal, de mivel matematikailag ő már esélytelen, én pedig még versenyben vagyok, szerintem valamit tenni kellene.”
“Kezdettől azt mondtam, hogy nem szeretném, ha ilyesmire kellene támaszkodnom, de ha reálisan azért, ha simán megoldható, akkor talán lépnek majd.” 
Ricciardo ezzel együtt csak a verseny középső szakaszától remél csapatutasítást: 
“Nem könnyű ez, és sosem volt sok közöm a csapatutasításokhoz. Én azt gondolom, hogy a rajtnál nincs ilyen, hiszen ott bármi megtörténhet, ha olyankor akarunk elengedni valakit, akkor a fél mezőny elmegy vagy baleset lesz belőle. Szóval inkább a verseny közben, mondjuk az első etap vége felé látjuk, hogy milyen a tempó és akkor kiderül, hogyan tovább.”


A fentieket még csütörtökön mondta az ausztrál, de pénteki edzéseredmények alapján úgy tűnik, hogy Szocsiban nem sokat számít majd, melyikük hol áll, a Red Bull egyelőre nem tud labdába rúgni az orosz pályán. Sebastian Vettel a 9., az Ricciardo – motorhiba után – a 14. helyen zárt a második gyakorláson.
“Nos, keményen tudunk dolgozni, megpróbáljunk javítani az autón, a beállításokon, aztán majd meglátjuk. De nem hiszem, hogy csodát lehet tenni. Úgy tűnik, újabb nehéz hétvége vár ránk, úgy tűnik, küszködni fogunk. Jó kis pálya ez, de nem fekszik nekünk” – nyilatkozta a német.
Ricciardo “kármentésről” beszélt az edzések után:
“Egyértelműen nagyobb a lemaradásunk, mint szeretnénk. A győzelem kizárt. Olyasmi lesz, mint Monzában, egyelőre csak a kármentésre gondolhatunk, igyekeznünk kell felérni a top5-be.”


“Bőven van egyenes az előzésekre, nem lesz sima körmenet. Viszont kicsit el vagyunk veszve, nem tudjuk, merre induljunk, mert gyorsulnunk kellene az egyenesekben, viszont a kanyarokban sem mi vagyunk a csúcs. A pole kizárt, szóval vasárnapra kell készülnünk. De nehéz a helyzet, mindkét területen hátrányban vagyunk. Próbálkoztunk nagyobb leszorítóerővel, próbálkoztunk kisebbel, de nem találtuk a megoldást.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.