F1: Bianchi 32 perc alatt ért a kórházba

Összefoglalót tartottak a szuzukai balesetről

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.10. 17.35

Az FIA Szocsiban sajtótájékoztatót tartott Jules Bianchi Japán Nagydíjon történt balesetéről, számos részletet elárultak, tévhiteket cáfoltak.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Szocsiban péntek délután 18 órakor tartott sajtótájékoztatót a Jules Bianchi balesetét illető vizsgálat eredményéről, amelyen az  állandó versenyigazgató, Charlie Whiting, az FIA orvosi főnöke, Jean-Charles Piette, az F1 állandó orvosa, Ian Roberts, valamint maga az FIA-elnök, Jean Todt is megjelent.


Todt elmondta, hogy Whitingtól már megkapta a jelentést, és kezdeményezte egy bizottság felállítását, amely azért dolgozik majd, hogy “ilyen baleset soha többé ne történhessen meg”. Az elnök hangsúlyozta, hogy a mellette ülő szakemberek bírják a “teljes bizalmát”, a mostani esetből pedig le kell vonni a tanulságokat. Az eset személyesen is mélyen érintette, mert “Jules-t 15 éves kora óta ismerem”.
A sajtótájékoztatón felvételeket is mutattak a baleset előzményeiről, amelyeken látszott, hogy Bianchi autója keresztbe csúszott, a pilóta korrigált, és csak azután veszítette el teljesen az irányítást. Az autón műszaki hibára utaló nyomot nem találtak.
A versenyigazgató elismerte, hogy egy darabig még ők maguk sem tudtak a balesetről, élő képen nem látták Bianchi kicsúszását és a traktor alá szorult autót, a Marussiába beépített automatikus lassulásjelző pedig nem működött, nem küldött vészjelet. A balesetről a marshalposztról kaptak értesítést.
Charlie Whiting megerősítette, hogy Binachi lassított a sárga zászlóknál, ugyanakkor elmondta, hogy a lassítás mértéke a lényeges kérdés, ezért megvizsgálják, hogyan lehetne a kívánt mértékben, kívülről, nem a pilótákra bízva lassítani az autókat a veszélyes szakaszokon. Erről szombaton egyeztetnek a csapatokkal.


A versenyigazgató közölte, hogy a traktor az ő tudomásukkal és jóváhagyásukkal tartózkodott a pályán, hozzátette, hogy ha kell, akár ezen a hétvégén is használnak munkagépeket a pályán, azonban “óriási körültekintéssel”. 
A későbbiekre nézve a munkagépek, traktorok biztonságosabbá tételére, a Bianchi-féle balesetek kiküszöbölésére vagy enyhítésére megoldás lehet majd valamilyen, az alácsúszást gátló védőszoknya alkalmazása. 
A pilótafülkék esetleges beborítása is lehetőség, de Whiting azt mondta, hogy “nehéz olyan ellenálló anyagot találni, amelyik azonban nem jelent akadályt a mentésnél”.
Erre a hétvégére semmilyen azonnali új szabályt vagy módosítást nem vezetnek be, az esetleges újítások 2015-ben érkeznek majd.
Sokan felvetették, hogy a verseny késői kezdése, az eső és a sötétedés is hozzájárult a balesethez, de Whiting szerint a rajt időpontjának nem volt köze a balesethez.


Ugyancsak felmerült, hogy helikopter helyett miért mentőautóval szállították el a versenyzőt, de az FIA orvosi főnöke, Piette leszögezte, hogy már jóval a futam előtt, délelőtt tízkor döntöttek arról, hogy légi szállítás helyett közúton is megoldható a dolog, ugyanis nem jelent indokolatlanul hosszabb időt.
A helikopter az eső ellenére képes volt felszállni, viszont leszállni nem tudott volna a kórháznál. A helikopter elvárt szállítási ideje 25 perc, a rendőri felvezetésű mentőautó 32 perc alatt érte el a kórházat, az eltérés semmilyen hátrányt nem jelentett Bianchi számára.
Igényes internetfogyasztónak érzed magad? Akkor ezt mindenképpen látnod kell, olyat mutatunk, amit csak nagyon kevesek tudnak. Kattints a képre!

F1: Bianchi 32 perc alatt ért a kórházba 1

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.