F1: Bianchi 32 perc alatt ért a kórházba

Összefoglalót tartottak a szuzukai balesetről

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.10. 17.35

Az FIA Szocsiban sajtótájékoztatót tartott Jules Bianchi Japán Nagydíjon történt balesetéről, számos részletet elárultak, tévhiteket cáfoltak.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Szocsiban péntek délután 18 órakor tartott sajtótájékoztatót a Jules Bianchi balesetét illető vizsgálat eredményéről, amelyen az  állandó versenyigazgató, Charlie Whiting, az FIA orvosi főnöke, Jean-Charles Piette, az F1 állandó orvosa, Ian Roberts, valamint maga az FIA-elnök, Jean Todt is megjelent.


Todt elmondta, hogy Whitingtól már megkapta a jelentést, és kezdeményezte egy bizottság felállítását, amely azért dolgozik majd, hogy “ilyen baleset soha többé ne történhessen meg”. Az elnök hangsúlyozta, hogy a mellette ülő szakemberek bírják a “teljes bizalmát”, a mostani esetből pedig le kell vonni a tanulságokat. Az eset személyesen is mélyen érintette, mert “Jules-t 15 éves kora óta ismerem”.
A sajtótájékoztatón felvételeket is mutattak a baleset előzményeiről, amelyeken látszott, hogy Bianchi autója keresztbe csúszott, a pilóta korrigált, és csak azután veszítette el teljesen az irányítást. Az autón műszaki hibára utaló nyomot nem találtak.
A versenyigazgató elismerte, hogy egy darabig még ők maguk sem tudtak a balesetről, élő képen nem látták Bianchi kicsúszását és a traktor alá szorult autót, a Marussiába beépített automatikus lassulásjelző pedig nem működött, nem küldött vészjelet. A balesetről a marshalposztról kaptak értesítést.
Charlie Whiting megerősítette, hogy Binachi lassított a sárga zászlóknál, ugyanakkor elmondta, hogy a lassítás mértéke a lényeges kérdés, ezért megvizsgálják, hogyan lehetne a kívánt mértékben, kívülről, nem a pilótákra bízva lassítani az autókat a veszélyes szakaszokon. Erről szombaton egyeztetnek a csapatokkal.


A versenyigazgató közölte, hogy a traktor az ő tudomásukkal és jóváhagyásukkal tartózkodott a pályán, hozzátette, hogy ha kell, akár ezen a hétvégén is használnak munkagépeket a pályán, azonban “óriási körültekintéssel”. 
A későbbiekre nézve a munkagépek, traktorok biztonságosabbá tételére, a Bianchi-féle balesetek kiküszöbölésére vagy enyhítésére megoldás lehet majd valamilyen, az alácsúszást gátló védőszoknya alkalmazása. 
A pilótafülkék esetleges beborítása is lehetőség, de Whiting azt mondta, hogy “nehéz olyan ellenálló anyagot találni, amelyik azonban nem jelent akadályt a mentésnél”.
Erre a hétvégére semmilyen azonnali új szabályt vagy módosítást nem vezetnek be, az esetleges újítások 2015-ben érkeznek majd.
Sokan felvetették, hogy a verseny késői kezdése, az eső és a sötétedés is hozzájárult a balesethez, de Whiting szerint a rajt időpontjának nem volt köze a balesethez.


Ugyancsak felmerült, hogy helikopter helyett miért mentőautóval szállították el a versenyzőt, de az FIA orvosi főnöke, Piette leszögezte, hogy már jóval a futam előtt, délelőtt tízkor döntöttek arról, hogy légi szállítás helyett közúton is megoldható a dolog, ugyanis nem jelent indokolatlanul hosszabb időt.
A helikopter az eső ellenére képes volt felszállni, viszont leszállni nem tudott volna a kórháznál. A helikopter elvárt szállítási ideje 25 perc, a rendőri felvezetésű mentőautó 32 perc alatt érte el a kórházat, az eltérés semmilyen hátrányt nem jelentett Bianchi számára.
Igényes internetfogyasztónak érzed magad? Akkor ezt mindenképpen látnod kell, olyat mutatunk, amit csak nagyon kevesek tudnak. Kattints a képre!

F1: Bianchi 32 perc alatt ért a kórházba 1

Kommentek

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.