F1: Válaszokat követelnek a pilóták

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.09. 12.45

A Force Indiá-s Sergio Perez szerint a Forma-1-es versenyzők teljes vizsgálatot várnak el Jules Bianchi balesetének ügyében, a történtek ugyanis elfogadhatatlanok.

A marussiás Jules Bianchi súlyos szuzukai balesete a lehető legközelebbről érintette a Forma-1-es pilótákat, a társuk életéért aggódó versenyzők szerint a lehető legalaposabban ki kell vizsgálni a történteket, nyilatkozta Szocsiban a Force Indiá-s Sergio Perez.


“Nehéz helyzet ez. A srácokkal együtt itt vagyunk, de tudat alatt folyamatosan a barátunkra, Jules-re gondolunk. A vasárnap történtek mindannyiunkat nagyon megráztak, a paddock minden szerelőjét sokkolták. Az ember tisztában van vele, hogy mindig ott van a veszély, de mindig arra gondolunk, hogy ez velem nem történhet meg. Most viszont látjuk, hogy megtörtént, hogy a srác, aki a múlt héten még itt volt, most nincs itt velünk – nagyon rossz állapotban van -, ez pedig elgondolkodtatja az embert.”
“A veszély mindig ott van, ezért is kell nekünk, a pilótáknak az FIA-val közösen dolgozni, hogy javítsuk a dolgokat múlt vasárnaphoz képest. A pilóták mind tisztán akarnak látni azt illetően, hogy mi történt. Szerintem nem lenne értelme többet mondanom az esetről, mert előbb pontosan ismerni akarunk minden részletet. Várjuk az FIA vizsgálatának eredményét arról, hogy mi történt, és hogyan lehetett volna elkerülni.” 
Perez leszögezte, hogy a biztonság növelése folyamatos munkát kíván:


“Sosem lehetünk elégedettek a biztonsággal, mindig van min javítani. Nem ülhetünk a babérjainkon, erre Jules balesete a bizonyíték. Miatta, a családja miatt is növelni kell a biztonságot. Reméljük, hogy a jövőben nem történik megint ilyesmi. Nem történhet meg, hogy egy versenyautó a traktornak ütközzön, ez elfogadhatatlan.”
A mexikói pilóta szerint az ilyen mentéseknél kötelezően a pályára kellene küldeni a biztonsági autót.
“A jövőben, ha munkagép van a pályán, akkor biztonsági autó kell, akármilyenek legyenek is a körülmények, mert a veszély mindig ott van. Ott vannak a marshalok, sok ember, szóval kell a safety car. Bármi történhet, valakinek mondjuk elszállnak a fékjei vagy akármi, ha pedig ott egy traktor, akkor nagy a baj. Senkit sem szabad kitenni ilyen veszélynek! A marshalokra is gondolnunk kell.”


Perez szerint a sárga zászlós szabályok sem elégségesek, más megoldást kellene találni az autók lassítására a veszélyes szakaszokon.
“Versenyzőként mind tudjuk, hogy az FIA felé mutatnunk kell, hogy lassítottunk, ezt is tesszük. De legyünk őszinték: mindannyian a lehető legkevésbé akarunk lassítani, a lehető leggyorsabban akarunk áthajtani a szakaszon úgy, hogy azért visszaveszünk egy kicsit. Szóval ez ilyen körülmények között nem igazán működik, a sárga zászló ezúttal nem ért semmit.”
“Az a kanyar volt a legnehezebb, nagyon nehéz volt. Emlékszem, hogy minden körben éreztem, hogy jön a felúszás, és amikor kezdődött az aquaplanning, nyomtam is a gázt (hogy ne csússzak ki). A futamon végig ez volt, és amikor esni kezdett, nyilván még sokkal rosszabb lett.”

Kommentek

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.