A marussiás Jules Bianchi súlyos szuzukai balesete a lehető legközelebbről érintette a Forma-1-es pilótákat, a társuk életéért aggódó versenyzők szerint a lehető legalaposabban ki kell vizsgálni a történteket, nyilatkozta Szocsiban a Force Indiá-s Sergio Perez.


“Nehéz helyzet ez. A srácokkal együtt itt vagyunk, de tudat alatt folyamatosan a barátunkra, Jules-re gondolunk. A vasárnap történtek mindannyiunkat nagyon megráztak, a paddock minden szerelőjét sokkolták. Az ember tisztában van vele, hogy mindig ott van a veszély, de mindig arra gondolunk, hogy ez velem nem történhet meg. Most viszont látjuk, hogy megtörtént, hogy a srác, aki a múlt héten még itt volt, most nincs itt velünk – nagyon rossz állapotban van -, ez pedig elgondolkodtatja az embert.”
“A veszély mindig ott van, ezért is kell nekünk, a pilótáknak az FIA-val közösen dolgozni, hogy javítsuk a dolgokat múlt vasárnaphoz képest. A pilóták mind tisztán akarnak látni azt illetően, hogy mi történt. Szerintem nem lenne értelme többet mondanom az esetről, mert előbb pontosan ismerni akarunk minden részletet. Várjuk az FIA vizsgálatának eredményét arról, hogy mi történt, és hogyan lehetett volna elkerülni.” 
Perez leszögezte, hogy a biztonság növelése folyamatos munkát kíván:


“Sosem lehetünk elégedettek a biztonsággal, mindig van min javítani. Nem ülhetünk a babérjainkon, erre Jules balesete a bizonyíték. Miatta, a családja miatt is növelni kell a biztonságot. Reméljük, hogy a jövőben nem történik megint ilyesmi. Nem történhet meg, hogy egy versenyautó a traktornak ütközzön, ez elfogadhatatlan.”
A mexikói pilóta szerint az ilyen mentéseknél kötelezően a pályára kellene küldeni a biztonsági autót.
“A jövőben, ha munkagép van a pályán, akkor biztonsági autó kell, akármilyenek legyenek is a körülmények, mert a veszély mindig ott van. Ott vannak a marshalok, sok ember, szóval kell a safety car. Bármi történhet, valakinek mondjuk elszállnak a fékjei vagy akármi, ha pedig ott egy traktor, akkor nagy a baj. Senkit sem szabad kitenni ilyen veszélynek! A marshalokra is gondolnunk kell.”


Perez szerint a sárga zászlós szabályok sem elégségesek, más megoldást kellene találni az autók lassítására a veszélyes szakaszokon.
“Versenyzőként mind tudjuk, hogy az FIA felé mutatnunk kell, hogy lassítottunk, ezt is tesszük. De legyünk őszinték: mindannyian a lehető legkevésbé akarunk lassítani, a lehető leggyorsabban akarunk áthajtani a szakaszon úgy, hogy azért visszaveszünk egy kicsit. Szóval ez ilyen körülmények között nem igazán működik, a sárga zászló ezúttal nem ért semmit.”
“Az a kanyar volt a legnehezebb, nagyon nehéz volt. Emlékszem, hogy minden körben éreztem, hogy jön a felúszás, és amikor kezdődött az aquaplanning, nyomtam is a gázt (hogy ne csússzak ki). A futamon végig ez volt, és amikor esni kezdett, nyilván még sokkal rosszabb lett.”