F1: Válaszokat követelnek a pilóták

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.09. 12.45

A Force Indiá-s Sergio Perez szerint a Forma-1-es versenyzők teljes vizsgálatot várnak el Jules Bianchi balesetének ügyében, a történtek ugyanis elfogadhatatlanok.

A marussiás Jules Bianchi súlyos szuzukai balesete a lehető legközelebbről érintette a Forma-1-es pilótákat, a társuk életéért aggódó versenyzők szerint a lehető legalaposabban ki kell vizsgálni a történteket, nyilatkozta Szocsiban a Force Indiá-s Sergio Perez.


“Nehéz helyzet ez. A srácokkal együtt itt vagyunk, de tudat alatt folyamatosan a barátunkra, Jules-re gondolunk. A vasárnap történtek mindannyiunkat nagyon megráztak, a paddock minden szerelőjét sokkolták. Az ember tisztában van vele, hogy mindig ott van a veszély, de mindig arra gondolunk, hogy ez velem nem történhet meg. Most viszont látjuk, hogy megtörtént, hogy a srác, aki a múlt héten még itt volt, most nincs itt velünk – nagyon rossz állapotban van -, ez pedig elgondolkodtatja az embert.”
“A veszély mindig ott van, ezért is kell nekünk, a pilótáknak az FIA-val közösen dolgozni, hogy javítsuk a dolgokat múlt vasárnaphoz képest. A pilóták mind tisztán akarnak látni azt illetően, hogy mi történt. Szerintem nem lenne értelme többet mondanom az esetről, mert előbb pontosan ismerni akarunk minden részletet. Várjuk az FIA vizsgálatának eredményét arról, hogy mi történt, és hogyan lehetett volna elkerülni.” 
Perez leszögezte, hogy a biztonság növelése folyamatos munkát kíván:


“Sosem lehetünk elégedettek a biztonsággal, mindig van min javítani. Nem ülhetünk a babérjainkon, erre Jules balesete a bizonyíték. Miatta, a családja miatt is növelni kell a biztonságot. Reméljük, hogy a jövőben nem történik megint ilyesmi. Nem történhet meg, hogy egy versenyautó a traktornak ütközzön, ez elfogadhatatlan.”
A mexikói pilóta szerint az ilyen mentéseknél kötelezően a pályára kellene küldeni a biztonsági autót.
“A jövőben, ha munkagép van a pályán, akkor biztonsági autó kell, akármilyenek legyenek is a körülmények, mert a veszély mindig ott van. Ott vannak a marshalok, sok ember, szóval kell a safety car. Bármi történhet, valakinek mondjuk elszállnak a fékjei vagy akármi, ha pedig ott egy traktor, akkor nagy a baj. Senkit sem szabad kitenni ilyen veszélynek! A marshalokra is gondolnunk kell.”


Perez szerint a sárga zászlós szabályok sem elégségesek, más megoldást kellene találni az autók lassítására a veszélyes szakaszokon.
“Versenyzőként mind tudjuk, hogy az FIA felé mutatnunk kell, hogy lassítottunk, ezt is tesszük. De legyünk őszinték: mindannyian a lehető legkevésbé akarunk lassítani, a lehető leggyorsabban akarunk áthajtani a szakaszon úgy, hogy azért visszaveszünk egy kicsit. Szóval ez ilyen körülmények között nem igazán működik, a sárga zászló ezúttal nem ért semmit.”
“Az a kanyar volt a legnehezebb, nagyon nehéz volt. Emlékszem, hogy minden körben éreztem, hogy jön a felúszás, és amikor kezdődött az aquaplanning, nyomtam is a gázt (hogy ne csússzak ki). A futamon végig ez volt, és amikor esni kezdett, nyilván még sokkal rosszabb lett.”

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.