F1: Válaszokat követelnek a pilóták

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.09. 12.45

A Force Indiá-s Sergio Perez szerint a Forma-1-es versenyzők teljes vizsgálatot várnak el Jules Bianchi balesetének ügyében, a történtek ugyanis elfogadhatatlanok.

A marussiás Jules Bianchi súlyos szuzukai balesete a lehető legközelebbről érintette a Forma-1-es pilótákat, a társuk életéért aggódó versenyzők szerint a lehető legalaposabban ki kell vizsgálni a történteket, nyilatkozta Szocsiban a Force Indiá-s Sergio Perez.


“Nehéz helyzet ez. A srácokkal együtt itt vagyunk, de tudat alatt folyamatosan a barátunkra, Jules-re gondolunk. A vasárnap történtek mindannyiunkat nagyon megráztak, a paddock minden szerelőjét sokkolták. Az ember tisztában van vele, hogy mindig ott van a veszély, de mindig arra gondolunk, hogy ez velem nem történhet meg. Most viszont látjuk, hogy megtörtént, hogy a srác, aki a múlt héten még itt volt, most nincs itt velünk – nagyon rossz állapotban van -, ez pedig elgondolkodtatja az embert.”
“A veszély mindig ott van, ezért is kell nekünk, a pilótáknak az FIA-val közösen dolgozni, hogy javítsuk a dolgokat múlt vasárnaphoz képest. A pilóták mind tisztán akarnak látni azt illetően, hogy mi történt. Szerintem nem lenne értelme többet mondanom az esetről, mert előbb pontosan ismerni akarunk minden részletet. Várjuk az FIA vizsgálatának eredményét arról, hogy mi történt, és hogyan lehetett volna elkerülni.” 
Perez leszögezte, hogy a biztonság növelése folyamatos munkát kíván:


“Sosem lehetünk elégedettek a biztonsággal, mindig van min javítani. Nem ülhetünk a babérjainkon, erre Jules balesete a bizonyíték. Miatta, a családja miatt is növelni kell a biztonságot. Reméljük, hogy a jövőben nem történik megint ilyesmi. Nem történhet meg, hogy egy versenyautó a traktornak ütközzön, ez elfogadhatatlan.”
A mexikói pilóta szerint az ilyen mentéseknél kötelezően a pályára kellene küldeni a biztonsági autót.
“A jövőben, ha munkagép van a pályán, akkor biztonsági autó kell, akármilyenek legyenek is a körülmények, mert a veszély mindig ott van. Ott vannak a marshalok, sok ember, szóval kell a safety car. Bármi történhet, valakinek mondjuk elszállnak a fékjei vagy akármi, ha pedig ott egy traktor, akkor nagy a baj. Senkit sem szabad kitenni ilyen veszélynek! A marshalokra is gondolnunk kell.”


Perez szerint a sárga zászlós szabályok sem elégségesek, más megoldást kellene találni az autók lassítására a veszélyes szakaszokon.
“Versenyzőként mind tudjuk, hogy az FIA felé mutatnunk kell, hogy lassítottunk, ezt is tesszük. De legyünk őszinték: mindannyian a lehető legkevésbé akarunk lassítani, a lehető leggyorsabban akarunk áthajtani a szakaszon úgy, hogy azért visszaveszünk egy kicsit. Szóval ez ilyen körülmények között nem igazán működik, a sárga zászló ezúttal nem ért semmit.”
“Az a kanyar volt a legnehezebb, nagyon nehéz volt. Emlékszem, hogy minden körben éreztem, hogy jön a felúszás, és amikor kezdődött az aquaplanning, nyomtam is a gázt (hogy ne csússzak ki). A futamon végig ez volt, és amikor esni kezdett, nyilván még sokkal rosszabb lett.”

Kommentek

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.