F1: Hivatalos, Mercedesre vált a Lotus

Lezárult a 20 éves Renault-fejezet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.09. 20.00

Az Orosz Nagydíj előestéjén megerősítették, amit már hónapok óta tudni lehetett: a Lotus-csapat 2015-re a Renault erőforrásairól a Mercedes motorjaira vált.

Mivel a McLaren 2015-től már a Forma-1-be visszatérő Honda erőforrásaival versenyez, az új formula legjobb motorját gyártó Mercedesnél felszabadul egy partneri hely. Mivel a Red Bull immár deklaráltan a Renault gyári csapata – a kistestvér Toro Rosso pedig egyedül nem dönt semmiről -, a Mercedeshez az idén borzalmasan küszködő Lotus jelentkezett be. 
Mára hivatalossá is vált a szerződés, az Orosz Nagydíj előestéjén Szocsiban bejelentették a 2015-ben induló új partnerséget.
“Nagy örömünkre szolgál, hogy a Mercedes AMG High Performance Powertrains jelentős, hosszú távú partnerének választott minket” – mondta a Lotus-csapat CEO-ja, Matthew Carter. “Határozott szándékunk, hogy visszatérjünk az élmezőnybe, futamokat nyerjünk és újra tényezőként szerepeljünk a bajnoki küzdelemben, ez a megegyezés pedig egy lépés e felé.”


“A Mercedes erőforrása bizonyított a pályán, a célunk, hogy összeházasítsuk az enstone-i autóépítési szakértelmünkkel. A Mercedes-Benzcel szerelt E23 Hybrid reményeink szerint új sikerkorszak kezdete lesz a csapat számára.”
“Ugyanakkor szeretnénk köszönetet mondani a Renault-nak, hosszú közös múltra tekintünk vissza, nagy sikereket értünk el együtt” – utalt arra, hogy 1995-től 2001-ig motorszállítóként, majd 2002-10 között teljes jogú tulajdonosként volt jelen a francia gyártó, és együtt három-három egyéni és konstruktőri címet szereztek. 
A Lotus a Mercedes-motorhoz a Petronas üzemanyagát és kenőanyagait használja majd – ez valószínűleg a Renault-val szoros partnerségben álló, az enstone-i csapatnál szponzorként jelen lévő Total távozását is jelenti. (Ha elengedjük a fantáziánkat, az utóbbi a Total-kötődésű Romain Grosjean lelépését is előrevetítheti, a Mercedes-motor pedig talán Fernando Alonsót is visszacsábíthatja Enstone-ba – nemrég hallottunk már ilyesmiről, a spanyol nagyon titokzatosan beszélt eddig a nagy tervéről…)

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.