F1: Az Orosz Nagydíj nem politika!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.08. 10.42

Bár a nemzetközi közösség elítéli Oroszországot az ukrajnai terjeszkedési szándékai miatt, és szankciókkal sújtja az országot, a Forma-1 így is boldogan megy Szocsiba.

Oroszország még – a néha nevetséges, néha aggasztó hibák ellenére is – sikeresen lezavarta a szocsi téli olimpiát az év elején, azonban a hétvégi Forma-1-es nagydíj megrendezése jó ideje vita tárgya.


Az ukrajnai konfliktus, Oroszország, pontosabban Vlagyimir Putyin terjeszkedési szándékai miatt a nemzetközi közösség elítéli az országot, az USA és az EU kemény szankciókat is életbe léptetett, sokak szerint a Forma-1-nek nem szabadna a jelenlétével támogatnia a putyini politikát.
Úgy tudni, az orosz elnök nem csak hogy a háttérből nyugtázhatja a szocsi verseny megrendezését, hanem egyenesen ott lesz a futamon, személyesen akar sütkérezni a sikerben – pletyka szinten még az is felröppent, hogy ő vezényli majd a dobogós interjúkat.
Az F1-et felügyelő FIA, valamint a futamot tető alá hozó FOM, azaz Bernie Ecclestone-ék egy pillanatig sem gondoltak a nagydíj lefújására, Ecclestone szerint egyszerűen el kell különíteni a politikát és a sportot.
“Mi elégedettek vagyunk, a szponzorok is elégedettek, szóval minden megy tovább. Nekem senki nem szólt, hogy ne menjünk Oroszországba. A kereskedelmi szankciók minket nem érintenek, és semmi illegálisat nem csinálunk” – nyilatkozta a Timesnak a Putyinnal jó barátságot ápoló Ecclestone.
“Az orosz nép meghívott ide minket, mi pedig jövünk, rendezünk egy Forma-1-es versenyt. Ennek semmi köze a politikához. Ahogy mindig is mondtam, mi nem politizálunk. Mi versenyezni jövünk Szocsiba.”

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.