Senna ma ezt mondaná Bianchi balesetéről

Ayrton Senna gondolatai a veszélyről

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.10.06. 17.30

Az eset után csak bámultam a képeket, és valamiért egy 1990-es, hasonlóan sokkoló baleset, valamint Ayrton Senna nyilatkozata jutott eszembe.

Jules Bianchi balesete nyomán újra fellángolt a sportág biztonságáról szóló vita. Joggal, mert ennek kell az első számú kérdésnek lennie. Mégis, el kell fogadni, hogy bármekkora az igyekezet, az autóverseny veszélyes. A Forma-1 sosem lesz olyan biztonságos, mint egy sakkjátszma. Nem lehet minden kockázati faktort kiiktatni, ha ezentúl nem engedik pályára a safety car érkezésééig a munkagépeket, még akkor sem.

Elég csak Felipe Massa 2009-es Magyar Nagydíjon elszenvedett életveszélyes balesetére gondolni. Morzsányi esély volt csak arra, hogy az előtte haladó Rubens Barichello autójáról leszakadó rugó pont a brazil Ferrari-pilóta sisakját találja el.

Mégis megtörtént.

Ahogy most Jules Bianchi is pont a legrosszabb helyen, a legrosszabb időben csúszott ki a pályáról. Az eset után csak bámultam a képeket, és valamiért egy 1990-es, hasonlóan sokkoló baleset, valamint Ayrton Senna nyilatkozata jutott eszembe.

Akkoriban még Jerez versenypályáján rendezték a Spanyol Nagydíjat, ahol Martin Donnelly, a Lotus-csapat versenyzője hatalmasat bukott.

Sokkolóan hatottak a balesetről készített felvételek, a Lotus 102 darabjaira hullott, Donnelly ülésével együtt repült ki az autóból. Aki a helyszínen tartózkodott, már a legrosszabbra gondolt, de az orvosi csapat gyors beavatkozásának, és az azt követő rehabilitációnak köszönhetően Martin Donnelly túlélte a balesetet.

Nem volt könnyű, vagy egyszerű út, jobb lábát majdnem amputálni kellett súlyos törései miatt. Tüdő- és agyzúzódásából pedig csak hosszú idő alatt épült fel.

F1-es karrierje ugyan véget ért, de felépülését követően újabb esélyt kapott egy átlagos életvitelre.

De említhetnénk Niki Lauda mindenki által ismert felépülésének történetét, a Nürburgringen történt tűzeset után gyakorlatilag már saját csapata, a Ferrari is lemondott róla. Mégis visszatért, és szerzett két világbajnoki címet.

Tehát akad bőven olyan eset a Forma-1 történetében, amikor egy versenyző kőkemény akarattal, és küzdőszellemmel újabb esélyt nyer az életre.

Ha pedig lehetősége nyílik rá, újra kockáztat, és volán mögé ül. Miért? Nos, ezt egy nálam sokkal hitelesebb ember, Ayrton Senna gondolatait felhasználva szeretném megválaszolni.

Senna 1990-ben Donnelly balesete után nyilatkozott így.

“A garázsban voltam, amikor az edzést lefújták. Különböző emberektől hallottam, hogy Donnelly balesetet szenvedett…csúnyát bukott, igazi katasztrófa volt…és úgy döntöttem, magamnak is látnom kell.

Millió dolog futott át az agyamon. A végén rájöttem, hogy annak ellenére amit láttam, nem adhatom fel a szenvedélyem. Össze kellett szednem magam, kimenni, beülni a versenyautóba, és újra pályára lépni. És megint, még jobban, mint annak előtte. Mert csak ez az út nyílt arra, hogy a baleset keltette hatást elfedjem.

Még nem voltam kész feladni. Amennyire megrémisztett a folytatás, legalább annyira képtelen voltam feladni a célom, a szenvedélyem, az álmom, az életem. Mert ez az életem.”


Nem mellesleg, Senna az edzésen történt baleset után újra mindenkinél gyorsabb volt, és a Spanyol Nagydíj időmérő edzésén megszerezte pályafutása 50. első rajtkockáját.

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.