A Facebook-felhasználók már megszokhatták, hogy tucatnyi kétes cég, vállalkozás, játék mögött álló vállalat etikátlan módon igyekszik lájkokat kizsarolni, most viszont a Forma-1 hivatalos logisztikai partnere, a globális multi DHL is ilyen módszerhez folyamodott.
A cég Facebook-oldalán “Szörnyű baleset Japánban. Jules Bianchi az életéért küzd. A lájk kattintásával kívánhatsz mielőbbi gyógyulást Jules-nek” poszttal “örvendeztették” meg a felhasználókat.
Furcsa, hogy egy ekkora cég ilyesmihez folyamodik, és főleg, hogy hosszú-hosszú órák után is kitart az esetleg túlbuzgó és alulképzett közösségi médiás alkalmazott hibás húzása mellett, de ez volt a helyzet – mindenesetre azt nem tették zsebre, amit a felháborodott F1-es szurkolóktól kaptak…
F1: Lájkvadászat Bianchi balesetével 1
A DHL később újabb posztban kért elnézést:
“A Jules Bianchit illető vasárnapi posztunkra érkezett visszajelzések alapján a posztot eltávolítottuk és szeretnénk bocsánatot kérni, ha bárkit is megsértettünk. Hadd tisztázzuk, hogy nem az oldalunk, csak a fénykép lájkolását kértük, nem a DHL népszerűsítése volt a célunk, csak Jules iránti támogatásunkat akartuk kifejezni. Elismerjük, hogy a kontextusból kiragadva helytelennek és érzéketlennek tűnhetett az üzenet, de semmiképp sem ez volt a szándékunk.”