F1: Bianchi lélegeztetőgépre került

Nem volt második műtét

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.06. 08.45

Hivatalos közlés nincs, de úgy tudni, hogy a Japán Nagydíjon balesetet szenvedett Jules Bianchi állapota romlott vasárnap óta. A család érkezését a tájfun hátráltatja.

A marussiás Jules Bianchi hatalmasat bukott a vasárnapi Japán Nagydíjon, amikor a vizes pályáról kicsúszva a Dunlop kanyarban az ugyanott kisodródott Adrian Sutil Sauberjét mentő traktornak ütközött nagy sebességgel.
A súlyos fejsérüléseket szenvedett 25 éves pilótát mentőautóval a közeli miei állami kórházba szállították, eszméletlenül, kritikus állapotban. Vasárnap éjszaka megműtötték, hogy elállítsák a koponyaűri vérzést.

Hivatalos bejelentés azóta nem érkezett Bianchi állapotáról, de hétfő reggelre a brit Sky Sports helyszíni tudósítója azt mondta, hogy a korábbi állításokkal ellentétben Bianchit nem műtötték meg újra, azonban az állapota romlására utal, hogy valóban mesterséges lélegeztetésre szorul a francia. Az intenzív osztályon kezelik.
A pilóta szülei már útra keltek a franciaországi Nizzából, de a hatalmas távolság megtételét még a Phanfone tájfun is nehezíti, 6-8 órás késésekkel kell számolni. A szülők érkezéséig nem lehet hivatalos közlésre számítani.
Hétfő reggeli közleményében ezt erősítette meg a Marussia-csapat is. “A Jules állapotát illető kommunikációt tekintve a Bianchi család kívánságaihoz igazodunk. Türelmet és megértést kérünk a további tájékoztatásokkal kapcsolatban, akkor adunk újabb információkat, amikor a család a kórházzal egyetértésben jónak látja” – írták, hozzátéve, hogy a Marussia és a Ferrari képviselői is a kórházban tartózkodnak.
Nyilatkozott viszont a pilóták szervezetének (GPDA) új elnöke, Alexander Wurz.

“Úgy hallottuk, hogy nekiütközött a traktornak, és teljesen leszakadt a bukóstruktúra. A baleset után nem sokkal még magánál volt, de utána elvesztette az eszméletét. Azonban végig önállóan lélegzett, nem volt szükség újraélesztésre. Hogy ez jót vagy rosszat jelent, nem tudom, nem vagyok szakértő.”

További részletek a balesetről a Vezess.hu korábbi cikkében. Kattints erre a linkre!.

Kíváncsi vagy a szabadidő-autóra, amely egyesíti az izgalmas vezethetőséget a kombik praktikusságával? Kattints a képre!

F1: Bianchi lélegeztetőgépre került 1

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.