Elhunyt a Forma-1 balesetkirálya

Andrea de Cesaris 1959-2014

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.06. 06.00

Vasárnap Olaszországban motorbalesetben elhunyt az egykori Alfa Romeo-, McLaren-, Brabham- és Jordan-pilóta, Andrea de Cesaris.

Jules Bianchi szörnyű szuzukai balesete után vasárnap újabb szomorú hírt kapott a Forma-1-es világ: Olaszországban, Róma közelében motorbalesetben elhunyt Andrea de Cesaris.
Az 55 éves ex-versenyző 1980-ban kezdte pályafutását az F1-ben, 15 éves karrierje során pedig kétes értékű rekordot állított fel azzal, hogy ő lett a legtöbb futamon induló (208), de győzni sosem tudó pilóta a sportág történetében.
1982-ben azért más rekordot is elért: a Lond Beach-i Nyugati Amerikai Nagydíjon 22 éves és 308 naposan az addigi legfiatalabb pole-szerző lett.


Az Alfa Romeónál, a McLarennél, a Brabhamnél, a Ligier-nél, a Tyrrellnél, a Jordannél és a Saubernél is megfordult olasz jobb napjain erős pontszerző helyekért, sőt dobogós eredményekért küzdött, azonban általában nem jutott el a célvonalig, előbb összetörte valahogy az autót. Szó szerint sokkal többször esett ki, mint ért be, ebben is rekordtartó lett, a beceneve Andrea de Crasheris volt.
Az esés-kelése ellenére – vagy épp azért – Cesaris a nézők egyik kedvence volt.
Az F1-es visszavonulás után a szörfözésre koncentrált, emellett sikeres bróker lett, 2005-ben pedig a veterán pilótáknak indított Grand Prix Masters szériában is rajthoz állt.
Videón Bianchi balesete!

Elhunyt a Forma-1 balesetkirálya 1

Kommentek

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.