F1: Káoszfutamon nyert Hamilton

Forma-1 Japán Nagydíj - 2014

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.05. 08.20

Leállítással kezdődött, leállítással végződött a Japán Nagydíj, súlyos baleset miatt nem ment végig a futam. Mercedes 1-2., a 3. Sebastian Vettel lett.

Lewis Hamilton nyerte a 2014-es Japán Nagydíjat, amely a heves eső miatt biztonsági autó mögül rajtolt, majd Jules Bianchi súlyos baleset miatt piros zászlóval zárult. A brit pilóta mögött csapattársa, Nico Rosberg végzett a második helyen, aki sokáig az élen autózott, de Hamilton gyorsabb volt nála, beérte és megelőzte. Hamilton ezzel 10 pontosra növelte előnyét a bajnokságban.


Mögöttük a két Red Bull zárt. A pályán Daniel Ricciardo volt a harmadik, de piros zászlós leintés miatt az előző kör eredménye számított, amikor még Sebastian Vettel volt előrébb, így ő mehetett a pódiumra.

A Ferrari nulla ponttal távozott, miután Kimi Räikkönen csak a 12. helyen végzett, Fernando Alonso autója pedig már a verseny eljén meghibásodott, a biztonsági autó mögötti körözés során. Ezzel az olasz még jobban lemaradtak a bajnokságban a Williams mögött, amelynek pilótái ezúttal a 6. és 7. helyet szerezték meg, a remek versenyt futó Jenso Button mögött.

Így zajlott futam:

A Phanfone tájfun előszeleként vasárnapra megérkezett az eső Szuzukába, és bár bő félórával a start előtt alábbhagyott, jó tíz perccel a tervezett indítás előtt megint eleredt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) úgy döntött, hogy a mezőny a biztonsági autó mögött rajtol majd.


Az első sorból a bajnoki riválisok, Nico Rosberg és Lewis Hamilton, mögülük a Williamsek,  Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, a McLaren-pilóták, majd Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen várta, hogy kiderüljön, az 53 körből lesz-e érdemi verseny is valamikor.
Két kör után elő is került a piros zászló, a pálya túl nedves volt a vezetéshez, a versenyigazgató Charlie Whiting a bokszutcába rendelte az autókat, libasorban beálltak a safety car mögé. Megkezdődött a várakozás.
Úgy tűnik, az FIA-nál valószínűleg biztonsági játékot játszottak, legalábbis ez lehetett a cél, ugyanis két kör befejezése után fél pontok oszthatók, azonban a megszakítást jelző piros zászló már a második kör felénél előkerült.
Az FIA szűk negyed óra után, helyi idő szerint 15.25-re új rajtot rendelt el. Az autók extrém esőgumikon, a biztonsági autó mögött megkezdték a 3. kört, ami Alonso versenyének végét is jelentette, a spanyol műszaki hiba miatt leállt a pályán.
 
A 4. körben Hamilton fékproblémákra kezdett panaszkodni a csapatrádión.
A biztonsági autó a 9. kör végén ment ki, elindult a valódi verseny. A 10. körben Button és Pastor Maldonado azonnal intermediate gumikra cserélt, a mclarenes angol rögtön gyors is volt. 


A következő pár körben mindenki más is így tett, a vezető Mercedes-pilóták az utolsók között: Rosberg a 14., Hamilton a 15. körben váltott csak átmeneti abroncsokra. 
A sorrend ekkor Rosberg, Hamilton, Button, Bottas, Massa, Vettel, Ricciardo, Magnussen, Räikkönen és Perez volt a top10-ben.
A 16. körben előbb Vettel, majd Ricciardo is megelőzte Massát, utána Bottast is utolérték, négy körrel később rajta is túl voltak. 
A Ferrari kínjai a 24. körben folytatódtak, a jobb első kerék cseréje nehezen ment, 11 másodpercig állt, több pozíciót veszített.
Ugyanekkor engedélyezték a DRS használatát, Hamilton azonnal meg is kezdte Rosberg támadását, a 26. körben egészen a német nyakára került a célegyenes végén, de még nem sikerült az előzés. Az angol a következő körben újra megpróbálta, de az autó beriszált alatta a kanyart el is vétette.


Féltávnál Rosberg, Hamilton, Button, Vettel, Ricciardo, Bottas, Massa, Gutierrez, Kvjat és Perez haladt a pontszerző helyeken.
A vezetést Hamilton a 29. körben vette át, a DRS használatával az angol az első kanyar külső ívén már-már játszi könnyedséggel ment el a túlságosan belső ívre húzódó Rosberg mellett. Hátrébb Kvjat vette el a 8. helyet Gutierreztől, a következő körben Perez is elkapta a honfitársát. 
Vettel a 30. körre új intermediate-eket vett fel, a 3. helyet végig tartó Button két körrel később tette meg ugyanezt, de a kiállás lassú volt, a kormánykereket is kicserélték, így a négyszeres bajnok a mclarenes elé került.


A Hamiltontól egyre jobban leszakadó Rosberget a 34. körre hívták be a bokszba, a 3. helyre tért vissza. A vezető angol a 36. körben járt kint, Ricciardo állt az élre – egy kör erejéig.
A 3. helyen haladó Vettel a 39. körben hibázott, a kavicságyból jött vissza, magára húzva ezzel az üldöző Buttont és Ricciardót. Ők közben keményen csatáztak, az ausztrál egyszere előzött is, de a veterán visszavette a pozíciót.
Az eső közben újra eleredt, a 41. körben le is tiltották a DRS használatát.
A 42. körben Ricciardo végül legyűrte Buttont, ugyanakkor az egyre vizesebb pályán Adrian Sutil hibázott, a gumifalban végezte. Csapattársa, Magnussen után Button is extrém esőgumikat vett fel. 


A 44. körben beküldték a biztonsági autót, aki tehette, ki is ment kerékcserére. A safety carral az orvosi autó is bement, majd később mentőautót is a pályára küldtek, a 47. körben piros zászlóval megszakították a futamot.
Úgy tudni, Sutil balesetének helyén a marussiás Jules Bianchi is kicsúszott és eltalálta a Saubert mentő traktort. A rádión állítólag nem válaszolt a francia pilóta.
A futamot lezárták, bejelentették, hogy nem indul újra a verseny. Hamilton győzött, Rosberg lett a második, a megszakítás előtti utolsó teljes kör miatt Sebastian Vettel szerezte meg a 3. helyet.

Japán Nagydíj, Szuzuka, 2014.10.05.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.