F1: Káoszfutamon nyert Hamilton

Forma-1 Japán Nagydíj - 2014

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.05. 08.20

Leállítással kezdődött, leállítással végződött a Japán Nagydíj, súlyos baleset miatt nem ment végig a futam. Mercedes 1-2., a 3. Sebastian Vettel lett.

Lewis Hamilton nyerte a 2014-es Japán Nagydíjat, amely a heves eső miatt biztonsági autó mögül rajtolt, majd Jules Bianchi súlyos baleset miatt piros zászlóval zárult. A brit pilóta mögött csapattársa, Nico Rosberg végzett a második helyen, aki sokáig az élen autózott, de Hamilton gyorsabb volt nála, beérte és megelőzte. Hamilton ezzel 10 pontosra növelte előnyét a bajnokságban.


Mögöttük a két Red Bull zárt. A pályán Daniel Ricciardo volt a harmadik, de piros zászlós leintés miatt az előző kör eredménye számított, amikor még Sebastian Vettel volt előrébb, így ő mehetett a pódiumra.

A Ferrari nulla ponttal távozott, miután Kimi Räikkönen csak a 12. helyen végzett, Fernando Alonso autója pedig már a verseny eljén meghibásodott, a biztonsági autó mögötti körözés során. Ezzel az olasz még jobban lemaradtak a bajnokságban a Williams mögött, amelynek pilótái ezúttal a 6. és 7. helyet szerezték meg, a remek versenyt futó Jenso Button mögött.

Így zajlott futam:

A Phanfone tájfun előszeleként vasárnapra megérkezett az eső Szuzukába, és bár bő félórával a start előtt alábbhagyott, jó tíz perccel a tervezett indítás előtt megint eleredt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) úgy döntött, hogy a mezőny a biztonsági autó mögött rajtol majd.


Az első sorból a bajnoki riválisok, Nico Rosberg és Lewis Hamilton, mögülük a Williamsek,  Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, a McLaren-pilóták, majd Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen várta, hogy kiderüljön, az 53 körből lesz-e érdemi verseny is valamikor.
Két kör után elő is került a piros zászló, a pálya túl nedves volt a vezetéshez, a versenyigazgató Charlie Whiting a bokszutcába rendelte az autókat, libasorban beálltak a safety car mögé. Megkezdődött a várakozás.
Úgy tűnik, az FIA-nál valószínűleg biztonsági játékot játszottak, legalábbis ez lehetett a cél, ugyanis két kör befejezése után fél pontok oszthatók, azonban a megszakítást jelző piros zászló már a második kör felénél előkerült.
Az FIA szűk negyed óra után, helyi idő szerint 15.25-re új rajtot rendelt el. Az autók extrém esőgumikon, a biztonsági autó mögött megkezdték a 3. kört, ami Alonso versenyének végét is jelentette, a spanyol műszaki hiba miatt leállt a pályán.
 
A 4. körben Hamilton fékproblémákra kezdett panaszkodni a csapatrádión.
A biztonsági autó a 9. kör végén ment ki, elindult a valódi verseny. A 10. körben Button és Pastor Maldonado azonnal intermediate gumikra cserélt, a mclarenes angol rögtön gyors is volt. 


A következő pár körben mindenki más is így tett, a vezető Mercedes-pilóták az utolsók között: Rosberg a 14., Hamilton a 15. körben váltott csak átmeneti abroncsokra. 
A sorrend ekkor Rosberg, Hamilton, Button, Bottas, Massa, Vettel, Ricciardo, Magnussen, Räikkönen és Perez volt a top10-ben.
A 16. körben előbb Vettel, majd Ricciardo is megelőzte Massát, utána Bottast is utolérték, négy körrel később rajta is túl voltak. 
A Ferrari kínjai a 24. körben folytatódtak, a jobb első kerék cseréje nehezen ment, 11 másodpercig állt, több pozíciót veszített.
Ugyanekkor engedélyezték a DRS használatát, Hamilton azonnal meg is kezdte Rosberg támadását, a 26. körben egészen a német nyakára került a célegyenes végén, de még nem sikerült az előzés. Az angol a következő körben újra megpróbálta, de az autó beriszált alatta a kanyart el is vétette.


Féltávnál Rosberg, Hamilton, Button, Vettel, Ricciardo, Bottas, Massa, Gutierrez, Kvjat és Perez haladt a pontszerző helyeken.
A vezetést Hamilton a 29. körben vette át, a DRS használatával az angol az első kanyar külső ívén már-már játszi könnyedséggel ment el a túlságosan belső ívre húzódó Rosberg mellett. Hátrébb Kvjat vette el a 8. helyet Gutierreztől, a következő körben Perez is elkapta a honfitársát. 
Vettel a 30. körre új intermediate-eket vett fel, a 3. helyet végig tartó Button két körrel később tette meg ugyanezt, de a kiállás lassú volt, a kormánykereket is kicserélték, így a négyszeres bajnok a mclarenes elé került.


A Hamiltontól egyre jobban leszakadó Rosberget a 34. körre hívták be a bokszba, a 3. helyre tért vissza. A vezető angol a 36. körben járt kint, Ricciardo állt az élre – egy kör erejéig.
A 3. helyen haladó Vettel a 39. körben hibázott, a kavicságyból jött vissza, magára húzva ezzel az üldöző Buttont és Ricciardót. Ők közben keményen csatáztak, az ausztrál egyszere előzött is, de a veterán visszavette a pozíciót.
Az eső közben újra eleredt, a 41. körben le is tiltották a DRS használatát.
A 42. körben Ricciardo végül legyűrte Buttont, ugyanakkor az egyre vizesebb pályán Adrian Sutil hibázott, a gumifalban végezte. Csapattársa, Magnussen után Button is extrém esőgumikat vett fel. 


A 44. körben beküldték a biztonsági autót, aki tehette, ki is ment kerékcserére. A safety carral az orvosi autó is bement, majd később mentőautót is a pályára küldtek, a 47. körben piros zászlóval megszakították a futamot.
Úgy tudni, Sutil balesetének helyén a marussiás Jules Bianchi is kicsúszott és eltalálta a Saubert mentő traktort. A rádión állítólag nem válaszolt a francia pilóta.
A futamot lezárták, bejelentették, hogy nem indul újra a verseny. Hamilton győzött, Rosberg lett a második, a megszakítás előtti utolsó teljes kör miatt Sebastian Vettel szerezte meg a 3. helyet.

Japán Nagydíj, Szuzuka, 2014.10.05.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.