F1: Az ember, akit kétszer csinált ki a Red Bull

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.10.04. 14.00

Az egész mezőnyből biztosan Jean-Eric Vergne-nek lett a legrosszabb kedve Sebastian Vettel, majd utána a Red Bull bejelentésétől. A hátrasorolás már csak ráadás…

Az egész mezőnyből biztosan Jean-Eric Vergne-nek lett a legrosszabb kedve Sebastian Vettel, majd utána a Red Bull bejelentésétől, hogy jövőre Daniel Ricciardo, Danyiil Kvjat felállásban versenyez az alakulat.

A 24 éves franciából ezzel másodszor csinált bohócot a Red Bull: az még menthető volt, hogy helyette Daniel Ricciardót léptette elő a csapat a távozó Mark Webber utódjaként, az viszont valóban nehezen magyarázható, hogy a Toro Rossótól egyetlen szezon után felviszik a nagycsapathoz Kvjatot, aki legalább egy szezont nyugodtan eltölthetett volna még a fiókcsapatnál.


Vettel és a Red Bull döntésével az a lehetőség ugyan megnyílt Vergne előtt, hogy mégis maradhat a Toro Rossónál, de ez valószínűleg nem teszi boldoggá. Vergne korábban többször mondta, hogy ő is képes lenne olyan teljesítményre a Red Bullnál, mint Ricciardo, a Toro Rossónál is jóval több pontot szerzett az idén Kvjatnál.

Helmut Marko, a Red Bull nagyhatalmú motorsportfőnöke azonban korábban azt mondta, a 24 éves Vergne nekik már “túl öreg”, nem tudják rá alapozni a terveiket. Vergne a Toro Rossó-s időkben az időmérőkön lassabb volt Ricciardónál, a versenyeken ugyanakkor általában ő volt a jobb, de ez másodszor sem volt elég egy Red Bull-üléshez.

Hogy jövőre Max Verstappen csapattársa lehet-e a Toro Rossónál, szinte nem is érdekli Vergne-t. “Erre a kérdésre nem tudok válaszolni. Fogalmam sincs, mi lesz, és őszintén szólva elvárásaim sincsenek” – mondta rettentő csalódottan Vergne, aki Szingapúrban hatodik helyet hozott a Toro Rossónak óriási versenyzéssel.

“Időre van szükségem, hogy a mai eseményeket elemezzem, és hogy egyáltalán megértsem ezt a döntést.”

Pletykák szerint Vergne már korábban kiábrándult a Red Bullból, a szombati bejelentés csak megerősíthette benne a szándékot, hogy új csapatot találjon magának. Szombaton az terjedt el, hogy Vergne a Force Indiához kerül, ahol Nico Hülkenberg helyére ül, a német ugyanis megunta, hogy középcsapatoknál szerencsétlenkedik. Mark Webbert követve Hülkenberg a Le Mans-sorozatba igazolhat, bár ezzel kapcsolatban a Force India korábban azt mondta, hogy mindkét pilótája le van kötve 2015-re.

“Hol leszek jövőre? Ki tudja, talán a Tour de France-on tekerek majd…” – ironizált Vergne.

A francia pilóta szombatjára az tette fel a koronát, hogy motorhiba műszaki hiba miatt motort kell cserélni az autójában, így vasárnap a 11. helyett a 21. helyről rajtol majd a futamon. Mögüle kezd Pastor Maldonado, ugyanilyen okból.

Kommentek

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.