F1: Nem is erőltette a Playstation-pilóta

A tininek nem jelentett gondot az F1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.03. 10.55

A Toro Rossónál a Jpaán Nagydíj első edzésén bemutatkozott az alig 17 éves Max Verstappen. Gyors volt, pedig nem is erőltette.

A Toro Rosso jövőre az egykori F1-es Jos Verstappen fiát, Maxet indítja majd Danyiil Kvjat mellett. A 17 születésnapját négy nappal ezelőtt ünneplő F3-as tini nemrég már tesztelt a csapat egyik régebbi autójával, a Japán Nagydíj első szabadedzésén pedig versenyhétvégén is bemutatkozott.


Verstappen ugyan műszaki gondokkal küszködött, motorhiba miatt idő előtt le is állt, de így a 12. idővel, tapasztaltabb csapattársától, Kvjattól bő négytizeddel elmaradva végzett. Utólag azt mondta, nem is nyomta igazán: 
“Nyilván a közelében sem jártam a határoknak, biztonságosan vezettem, kerültem minden őrültséget. Most csak az volt a fontos, hogy minél több kört menjek. Csak köröztem, szoktam az autót, szoktam a pályát – nem épp könnyű helyszín. Persze azért örültem a köridőknek.”
“Tényleg az autóhoz való hozzászokás volt a legnagyobb kihívás, mert elég más, mint a 2012-es (amivel néhány hete teszteltem). Az összes rendszer, a gázpedál használata, az összes gomb használata, a csapattal való munka. Ez mind újdonság volt számomra, de azt hiszem, hogy jól ment.”
A holland ifjonc már tényleg a pilóták “Playstation-generációjához” tartozik, ő maga is elismeri: “Mai fiatalként már hozzá vagyunk ehhez szokva” – mondta a bonyolult hajtáslánc komplex kezeléséről. Játszunk a Playstationön, ott is megvan a sok gomb,  rögtön rá tudtam érezni erre.”


Verstappen hozzátette, hogy a Forma-3-ból való átlépés nem jelentett sokkot.
“A gokartozásból az F3-ba való átlépés nagyobb volt, mert akkor mindent újra kellett tanulni, a fékgeometriát, általánosságban érezni a versenyautót. Ha ezután beülünk egy F1-es autóba, alapvetően azért ugyanaz, egyszerűen csak minden gyorsabban zajlik és persze más a motor viselkedése, de a F3 sokkal közelebb esik az F1-hez, mint a gokartozás a Forma-3-hoz.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.