F1: Nem is erőltette a Playstation-pilóta

A tininek nem jelentett gondot az F1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.03. 10.55

A Toro Rossónál a Jpaán Nagydíj első edzésén bemutatkozott az alig 17 éves Max Verstappen. Gyors volt, pedig nem is erőltette.

A Toro Rosso jövőre az egykori F1-es Jos Verstappen fiát, Maxet indítja majd Danyiil Kvjat mellett. A 17 születésnapját négy nappal ezelőtt ünneplő F3-as tini nemrég már tesztelt a csapat egyik régebbi autójával, a Japán Nagydíj első szabadedzésén pedig versenyhétvégén is bemutatkozott.


Verstappen ugyan műszaki gondokkal küszködött, motorhiba miatt idő előtt le is állt, de így a 12. idővel, tapasztaltabb csapattársától, Kvjattól bő négytizeddel elmaradva végzett. Utólag azt mondta, nem is nyomta igazán: 
“Nyilván a közelében sem jártam a határoknak, biztonságosan vezettem, kerültem minden őrültséget. Most csak az volt a fontos, hogy minél több kört menjek. Csak köröztem, szoktam az autót, szoktam a pályát – nem épp könnyű helyszín. Persze azért örültem a köridőknek.”
“Tényleg az autóhoz való hozzászokás volt a legnagyobb kihívás, mert elég más, mint a 2012-es (amivel néhány hete teszteltem). Az összes rendszer, a gázpedál használata, az összes gomb használata, a csapattal való munka. Ez mind újdonság volt számomra, de azt hiszem, hogy jól ment.”
A holland ifjonc már tényleg a pilóták “Playstation-generációjához” tartozik, ő maga is elismeri: “Mai fiatalként már hozzá vagyunk ehhez szokva” – mondta a bonyolult hajtáslánc komplex kezeléséről. Játszunk a Playstationön, ott is megvan a sok gomb,  rögtön rá tudtam érezni erre.”


Verstappen hozzátette, hogy a Forma-3-ból való átlépés nem jelentett sokkot.
“A gokartozásból az F3-ba való átlépés nagyobb volt, mert akkor mindent újra kellett tanulni, a fékgeometriát, általánosságban érezni a versenyautót. Ha ezután beülünk egy F1-es autóba, alapvetően azért ugyanaz, egyszerűen csak minden gyorsabban zajlik és persze más a motor viselkedése, de a F3 sokkal közelebb esik az F1-hez, mint a gokartozás a Forma-3-hoz.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.