F1: Napokon belül búcsúzik Alonso

Szerződést bontanak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.03. 13.45

Mostanra szinte tényként kezeli az F1-es világ, hogy Fernando Alonso az év végén elhagyja a Ferrarit. De hova megy a spanyol?

Míg alig egy hónappal ezelőtt még 2016-on túli ferraris szerződéshosszabbításról beszélt Fernando Alonso, mostanra a Forma-1-es világ szinte tényként kezeli, hogy a spanyol az idén végén elhagyja a maranellói csapatot.

Matticacci és Alonso menedzsere, Luis Garcia Abad

Matticacci és Alonso menedzsere, Luis Garcia Abad


A hírek szerint Alonso és a Ferrari új vezetése, Marco Mattiacci csapatfőnök és az elnöki poszton Luca di Montezemolót váltó Sergio Marchionne közötti kapcsolat mélypontra jutott, egyes pletykák szerint a hét elején Maranellóban már-már ajtócsapkodással végződő “megbeszélést” tartott a kétszeres világbajnok Mattiacciaval. Szuzukában a pilóta állítólag már megkezdte a munkatársaktól való búcsúzkodást is.
“Szerintem elkerülhetetlen, válni fognak” – mondta a Sky Italia tudósítója, Antonio Boselli Szuzukában. “Véleményem szerint Alonso a legjobb pilóta, de már 33 éves, a lehető leghamarabb győzni akar újra, a Ferrari pedig nem tudja garantálni, hogy a jövő évre vagy akár két év múlva győztes autót építenek. Szerintem olyat keresnek akire nyugodt körülmények között építhetik a jövőt, Alonso túlságosan sokat követel” – magyarázta, megemlítve, hogy Sebastian Vettel lehet az ideális utód.

Marchinne és Montezemolo - nem kertelnek

Marchinne és Montezemolo – nem kertelnek


A már lemondott, de hivatalosan csak október 12-én távozó Montezemolo Marchionnével együtt a Párizsi Autószalonon beszélt a helyzetről:
“Pillanatnyilag Aonso Japánban továbbra is a jövőt vitatja meg a Ferrarival. Meggyőződésem, hogy megtaláljuk majd a számára és a Ferrari számára is legjobb megoldást, bármi is legyen az” – kezdte a távozó elnök.
 
“Mindenképpen köszönetet kell mondanom Alonsónak, akár marad, akár nem, nagyon sokat tett a Ferrariért. Szerződésünk van, pár napon belül pedig döntést hozunk. Ha marad, nagyon örülünk majd, ha pedig közösen arra jutunk, hogy inkább lezárjuk a közös munkát, akkor azt is a lehető legtiszteletteljesebb formában tesszük majd.”
A Ferrari irányítását is átvevő Fiat-vezér, Marchionne is elég félreérthetetlenül a válásra utalt: “A Ferrari bármelyik partnerénél fontosabb. A fontossági sorrend világos: a cég, a márka bármilyen egyén felett áll.”


Nagy kérdés persze, hogy Alonso hol folytatja. A jövőre a McLarenhez visszatérő Honda tárt karokkal várja a spanyolt, aki azonban tarthat tőle, hogy a wokingi csapatnál is versenyképtelen autóba ülhet, úgy tűnik, egyelőre tényleg nem kötelezte el magát abba az irányba.
A bizonyítottan nyerő Mercedesnél és Red Bullnál papíron nem lesz üresedés 2015-re, azonban mivel a Ferrari Vettellel vagy Lewis Hamiltonnal szeretné leginkább pótolni Alonsót, mostanra egy ilyen, szenzációsnak mondható csere lehetőségét sem lehet kizárni.

Grosjean a domnók dőlésére vár

Grosjean a domnók dőlésére vár


Ha Alonso megy, de a Ferrarinak nem sikerül elcsábítania valamelyik ászt, akkor a jövő évre az eddig a Marussiánál tanuló Jules Bianchi, esetleg a Force Indiá-s Nico Hülkenberg, vagy a Lotusnál csak szenvedő Romain Grosjean lehet esélyes.
“Mindenki Fernando lépésére vár” – mondta Grosjean Szuzukában, amikor a saját jövő évi kilátásairól kérdezték, majd hozzátette, hogy ha valamelyik élcsapatnál akad hely, azt semmiképp sem utasítja vissza.
Tudod mi az a KODO, a karakuri vagy a ZOOM-ZOOM? Ha nem, akkor mindenképp kattints a képre!

F1: Napokon belül búcsúzik Alonso 1

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.