F1: Napokon belül búcsúzik Alonso

Szerződést bontanak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.03. 13.45

Mostanra szinte tényként kezeli az F1-es világ, hogy Fernando Alonso az év végén elhagyja a Ferrarit. De hova megy a spanyol?

Míg alig egy hónappal ezelőtt még 2016-on túli ferraris szerződéshosszabbításról beszélt Fernando Alonso, mostanra a Forma-1-es világ szinte tényként kezeli, hogy a spanyol az idén végén elhagyja a maranellói csapatot.

Matticacci és Alonso menedzsere, Luis Garcia Abad

Matticacci és Alonso menedzsere, Luis Garcia Abad


A hírek szerint Alonso és a Ferrari új vezetése, Marco Mattiacci csapatfőnök és az elnöki poszton Luca di Montezemolót váltó Sergio Marchionne közötti kapcsolat mélypontra jutott, egyes pletykák szerint a hét elején Maranellóban már-már ajtócsapkodással végződő “megbeszélést” tartott a kétszeres világbajnok Mattiacciaval. Szuzukában a pilóta állítólag már megkezdte a munkatársaktól való búcsúzkodást is.
“Szerintem elkerülhetetlen, válni fognak” – mondta a Sky Italia tudósítója, Antonio Boselli Szuzukában. “Véleményem szerint Alonso a legjobb pilóta, de már 33 éves, a lehető leghamarabb győzni akar újra, a Ferrari pedig nem tudja garantálni, hogy a jövő évre vagy akár két év múlva győztes autót építenek. Szerintem olyat keresnek akire nyugodt körülmények között építhetik a jövőt, Alonso túlságosan sokat követel” – magyarázta, megemlítve, hogy Sebastian Vettel lehet az ideális utód.

Marchinne és Montezemolo - nem kertelnek

Marchinne és Montezemolo – nem kertelnek


A már lemondott, de hivatalosan csak október 12-én távozó Montezemolo Marchionnével együtt a Párizsi Autószalonon beszélt a helyzetről:
“Pillanatnyilag Aonso Japánban továbbra is a jövőt vitatja meg a Ferrarival. Meggyőződésem, hogy megtaláljuk majd a számára és a Ferrari számára is legjobb megoldást, bármi is legyen az” – kezdte a távozó elnök.
 
“Mindenképpen köszönetet kell mondanom Alonsónak, akár marad, akár nem, nagyon sokat tett a Ferrariért. Szerződésünk van, pár napon belül pedig döntést hozunk. Ha marad, nagyon örülünk majd, ha pedig közösen arra jutunk, hogy inkább lezárjuk a közös munkát, akkor azt is a lehető legtiszteletteljesebb formában tesszük majd.”
A Ferrari irányítását is átvevő Fiat-vezér, Marchionne is elég félreérthetetlenül a válásra utalt: “A Ferrari bármelyik partnerénél fontosabb. A fontossági sorrend világos: a cég, a márka bármilyen egyén felett áll.”


Nagy kérdés persze, hogy Alonso hol folytatja. A jövőre a McLarenhez visszatérő Honda tárt karokkal várja a spanyolt, aki azonban tarthat tőle, hogy a wokingi csapatnál is versenyképtelen autóba ülhet, úgy tűnik, egyelőre tényleg nem kötelezte el magát abba az irányba.
A bizonyítottan nyerő Mercedesnél és Red Bullnál papíron nem lesz üresedés 2015-re, azonban mivel a Ferrari Vettellel vagy Lewis Hamiltonnal szeretné leginkább pótolni Alonsót, mostanra egy ilyen, szenzációsnak mondható csere lehetőségét sem lehet kizárni.

Grosjean a domnók dőlésére vár

Grosjean a domnók dőlésére vár


Ha Alonso megy, de a Ferrarinak nem sikerül elcsábítania valamelyik ászt, akkor a jövő évre az eddig a Marussiánál tanuló Jules Bianchi, esetleg a Force Indiá-s Nico Hülkenberg, vagy a Lotusnál csak szenvedő Romain Grosjean lehet esélyes.
“Mindenki Fernando lépésére vár” – mondta Grosjean Szuzukában, amikor a saját jövő évi kilátásairól kérdezték, majd hozzátette, hogy ha valamelyik élcsapatnál akad hely, azt semmiképp sem utasítja vissza.
Tudod mi az a KODO, a karakuri vagy a ZOOM-ZOOM? Ha nem, akkor mindenképp kattints a képre!

F1: Napokon belül búcsúzik Alonso 1

Kommentek

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Két furgon nyolc parkolóhelyet foglalt

Győrben két elkanászodott furgon rabolt rá rendesen a rendelkezésre álló parkolóhelyekre.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.