A Japán felé közelítő, vasárnapra megérkező Phanfone tájfun miatt felmerült, hogy a Japán Nagydíjat a biztonságos megrendezés kedvéért szombatra lehetne előrehozni. A szombati rendezés a csapatok kiutazása szempontjából is praktikus lehetett volna, hiszen ha még azelőtt távozni tudnak, hogy az ítéletidő lecsap, biztosan nem késik le a jövő hétvégi Orosz Nagydíjat is.
A praktikum és a logika végül nem győzelmeskedett, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) péntek este közölte, hogy kizárt a verseny szombati megrendezése.


Az FIA ugyan nyitott lett volna erre, de a tévé- és helyi nézőkre gondoló Bernie Ecclestone, és főképp a szuzukai pálya gazdája, az F1-be jövőre visszatérő Honda nem akarta megcsonkítani a hétvégét.
A szombati menetrend marad a szokásos (utolsó szabadedzés, majd a kvalifikáció) a vasárnapi rajt időpontja azonban még nyitott kérdés. 
Az eredeti, helyi idő szerinti 15 órás start gyakorlatilag kizárt, ugyanis még viszonylag tiszta időben is besötétedik 17.30-ra, esős időben bármilyen potenciális csúszás – no és persze a felhők és a csapadék – ellehetetlenítené a versenyt.
Bár a pillanatnyi előrejelzések szerint a komoly felhőszakadás valamikor késő délután érheti el Szuzukát, azért vasárnap már egész nap eshet, előfordulhat, hogy a korábbi kezdés ellenére sem lesz érdemi verseny. Elvileg már pár biztonsági autós körrel is le lehet tudni a nagydíjat.


Mindössze két versenykör (történhet a safety car felvezetésével is) után le lehet inteni a futamot, már kiosztható a pontok fele, a táv 75 %-ának elérése után pedig teljes pontok járnak. 
A fentiek miatt a szombati kvalifikáció talán minden eddiginél életbe vágóbb lesz a bajnoki címért harcban álló Mercedes-pilótáknak – a rajtsorrend egyben akár a futam végeredménye is lehet.