Haláltusáját vívja a Forma-1-es csapat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.02. 08.30

A sereghajtó Caterham felszerelését behajtók vitték el a központból, a Japán Nagydíj a vég kezdete.

A sereghajtó Caterham csapat a nyáron cserélt gazdát, de az új, svájci/közel-keleti tulajdonosok láthatóan nem fektettek eleget a projektbe. Már jó ideje arról szóltak a hírek, hogy a kiscsapat tartozásokat halmozott fel, most pedig kezd a fejükre omlani a dolog.
Szerdán este pörögtek fel az események, amikor kiderült, hogy egy behajtócég a Caterham F1 leafieldi központjából jelentős értékeket foglalt le kedden, amelyeket hamarosan el is árvereznek. 


A kicsit félrevezető nevű Sheriffs Office honlapján közzétett lista szerint elvittek egy 2013-as tesztautót, a hétvégi Japán Nagydíjra készült új alkatrészeket, a Forma-1-es szimulátort, felniket, gumikat, F1-es kormánykerekeket, fúró- és egyéb gépeket, bokszutcai emelőket, pumpákat, indítókat, lotusos és caterhames csapattermékeket, valamint tévéket, monitorokat, irodai berendezéseket.
A Caterhamnél valószínűleg “okos” cégstruktúrával dolgoznak, és a sajtós is odatette magát, ugyanis szerda este az alábbi közleményt adták ki:
“Megalapozatlan, valótlan pletykák bukkantak fel a 1MRT (1Malaysia Racing Team: 2010-re még ezen a néven alapították a csapatot – a szerk.), azaz a Caterham F1 tulajdonosa ellen. Tegnap az 1MRT egyik beszállítója ellen történt lépés, de ez a cég nincs a 1MRT tulajdonában, az eset pedig nincs hatással a Caterham F1-re. Minden híresztelés és pletyka ellenére Leafieldben folyik a munka, a versenycsapat pedig Japánban végzi a felkészülést”
 


Jogilag persze akár igaz is lehet a Caterham közleménye, de nagyon valószínű, hogy ez sem menti már meg őket, azonnali, jelentős tőkeinjekció nélkül nem lesz megállás a lejtőn. Annyi biztos, hogy a versenyfelszerelés nagy része náluk van, és a szezonzáróig már nem is tér vissza Leafieldbe.
Ezzel együtt úgy tudni, hogy Japánba már a szokásosnál kevesebb felszereléssel és csapattaggal utaztak – Kobajasi Kamui örülhet, ha a vasárnap még részt vehet a hazai futamán – akár Szuzkában jöhet a hattyúdal.
“A főnök is iderepül hamarosan, majd akkor megtudjuk, hogy mi is történt pontosan. Nehéz innen megmondani. De egyelőre tudunk kommunikálni a brit központtal, szóval úgy tűnik, a cég még megvan, de sajnos nem tudok többet” – mondta a japán pilóta csütörtökön.
A Caterhamet csütörtökre a tesztpilótájuk, Will Stevens is elhagyta, az angol ifjonc pénteken már a Marussia autóját vezeti majd a szuzukai első szabadedzésen. 

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.