F1: Óriási előnyben a Ferrari és a Mercedes?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.01. 09.30

A riválisok szerint a Ferrari és a Mercedes egy csomó fejlesztést megspórol majd a 2015-ös autók orrának újratervezésénél, mindenki más le van maradva.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2014-re biztonsági okokból új műszaki paramétereket adott meg a Forma-1-es autók orrát illetően, az eredmény azonban a csapatok többségénél finoman szólva sem lett esztétikus.


A felügyelőszervezet az ormányok, agyarak kiküszöbölésére 2015-re újra módosított az előírásokon, ez pedig a Ferrarinak és a Mercedesnek jelenthet majd előnyt, vélik a riválisok. A fenti két csapat lapos, szélesebb orrkialakítása már most nagyjából megfelel a jövő évi szabályoknak, míg a többiekre sok munka vár, írja a német Auto Motor und Sport.
Bár a Red Bull is konzervatívabb megoldást alkalmazott idén, a tervező Rob Marshall elárulta, hogy a náluk szükséges módosítás is komoly változást hoz, legalábbis a kezdeti szélcsatornás tesztjeik alapján: “Meglepődtünk, hogy mennyi leszorítóerőt veszítünk.”
A Force India mérnöke, Andy Green elmondta, hogy az orr az egész autó aerodinamikai megközelítésének kulcseleme, így a Ferrari és a Mercedes “jelentős előnyben van”, mivel az ő megoldásaik már túljutottak a hosszadalmas töréstesztelésen, míg az ellenfelekre még “nagy leckék várnak” a fejlesztés során.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.