A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2014-re biztonsági okokból új műszaki paramétereket adott meg a Forma-1-es autók orrát illetően, az eredmény azonban a csapatok többségénél finoman szólva sem lett esztétikus.


A felügyelőszervezet az ormányok, agyarak kiküszöbölésére 2015-re újra módosított az előírásokon, ez pedig a Ferrarinak és a Mercedesnek jelenthet majd előnyt, vélik a riválisok. A fenti két csapat lapos, szélesebb orrkialakítása már most nagyjából megfelel a jövő évi szabályoknak, míg a többiekre sok munka vár, írja a német Auto Motor und Sport.
Bár a Red Bull is konzervatívabb megoldást alkalmazott idén, a tervező Rob Marshall elárulta, hogy a náluk szükséges módosítás is komoly változást hoz, legalábbis a kezdeti szélcsatornás tesztjeik alapján: “Meglepődtünk, hogy mennyi leszorítóerőt veszítünk.”
A Force India mérnöke, Andy Green elmondta, hogy az orr az egész autó aerodinamikai megközelítésének kulcseleme, így a Ferrari és a Mercedes “jelentős előnyben van”, mivel az ő megoldásaik már túljutottak a hosszadalmas töréstesztelésen, míg az ellenfelekre még “nagy leckék várnak” a fejlesztés során.