F1: Óriási előnyben a Ferrari és a Mercedes?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.01. 09.30

A riválisok szerint a Ferrari és a Mercedes egy csomó fejlesztést megspórol majd a 2015-ös autók orrának újratervezésénél, mindenki más le van maradva.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2014-re biztonsági okokból új műszaki paramétereket adott meg a Forma-1-es autók orrát illetően, az eredmény azonban a csapatok többségénél finoman szólva sem lett esztétikus.


A felügyelőszervezet az ormányok, agyarak kiküszöbölésére 2015-re újra módosított az előírásokon, ez pedig a Ferrarinak és a Mercedesnek jelenthet majd előnyt, vélik a riválisok. A fenti két csapat lapos, szélesebb orrkialakítása már most nagyjából megfelel a jövő évi szabályoknak, míg a többiekre sok munka vár, írja a német Auto Motor und Sport.
Bár a Red Bull is konzervatívabb megoldást alkalmazott idén, a tervező Rob Marshall elárulta, hogy a náluk szükséges módosítás is komoly változást hoz, legalábbis a kezdeti szélcsatornás tesztjeik alapján: “Meglepődtünk, hogy mennyi leszorítóerőt veszítünk.”
A Force India mérnöke, Andy Green elmondta, hogy az orr az egész autó aerodinamikai megközelítésének kulcseleme, így a Ferrari és a Mercedes “jelentős előnyben van”, mivel az ő megoldásaik már túljutottak a hosszadalmas töréstesztelésen, míg az ellenfelekre még “nagy leckék várnak” a fejlesztés során.

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.