F1: A Renault belenyugodott a büntetésekbe

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.01. 10.30

A Renault-nál elfogadták, hogy a 2014-es idény utolsó negyedében a partnereikre motorcserés büntetések várnak, elkerülhetetlenek a hátrasorolások.

A Forma-1-ben 2014-re, az új erőforrások bevezetésével együtt az egy idényben használható elemek mennyiségére vonatkozó szabályokon is szigorítottak. Tavaly még nyolc motort lehetett használni egy szezonban és csak a kilencedik friss egység után járt rajtbüntetés, idén már mindössze öt erőforrással kellene teljesíteni az évet.
Még pontosabban a hajtásláncot hat részegységre bontották (belsőégésű motor – ICE, turbó – TC,  mozgásienergia-visszanyerő – MGU-K, hőenergia-visszanyerő – MGU-H, akkumulátor – ES, vezérlőelektronika – EC), a hat komponenst egymástól függetlenül lehet csereberélni. De mindegyikből maximum öt darabot lehet használni, az első hatodik új elem tízhelyes rajtbüntetést hoz, minden további új részegység pedig öthelyes hátrasorolást, amíg nem jön a hetedik. 


Az évet alulfejlesztett, gyermekbetegségekkel küszködő erőforrással kezdő Renault kliensei már jó néhány esetben a határon járnak, a francia gyártónak pedig nincsenek illúziói az utolsó öt futamot illetően:
“A megbízhatóság egyre nagyobb szerepet fog játszani a szezon mostani szakaszában. Azonban nem izgulunk túlságosan, ugyanis már belenyugodtunk, hogy akinél kell, ott jön a hatodik erőforrás” – nyilatkozta a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin.
“A kép mostanra letisztult, és bár nem nagy öröm, hogy büntetések árán új egységeket kell bevetni, meg tudjuk oldani, hogy olyan helyszíneken tegyük meg, ahol a legkisebb az ezzel járó hátrány” – utalt arra, hogy az előzésre alkalmasabb szocsi és austini pályán lesz “érdemes” lenyelni a hátrasorolásokat.
A Renault a Red Bull mellett a Toro Rossónak, a Lotusnak és a Caterhamnek szállít motorokat.

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.