A Forma-1-ben 2014-re, az új erőforrások bevezetésével együtt az egy idényben használható elemek mennyiségére vonatkozó szabályokon is szigorítottak. Tavaly még nyolc motort lehetett használni egy szezonban és csak a kilencedik friss egység után járt rajtbüntetés, idén már mindössze öt erőforrással kellene teljesíteni az évet.
Még pontosabban a hajtásláncot hat részegységre bontották (belsőégésű motor – ICE, turbó – TC,  mozgásienergia-visszanyerő – MGU-K, hőenergia-visszanyerő – MGU-H, akkumulátor – ES, vezérlőelektronika – EC), a hat komponenst egymástól függetlenül lehet csereberélni. De mindegyikből maximum öt darabot lehet használni, az első hatodik új elem tízhelyes rajtbüntetést hoz, minden további új részegység pedig öthelyes hátrasorolást, amíg nem jön a hetedik. 


Az évet alulfejlesztett, gyermekbetegségekkel küszködő erőforrással kezdő Renault kliensei már jó néhány esetben a határon járnak, a francia gyártónak pedig nincsenek illúziói az utolsó öt futamot illetően:
“A megbízhatóság egyre nagyobb szerepet fog játszani a szezon mostani szakaszában. Azonban nem izgulunk túlságosan, ugyanis már belenyugodtunk, hogy akinél kell, ott jön a hatodik erőforrás” – nyilatkozta a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin.
“A kép mostanra letisztult, és bár nem nagy öröm, hogy büntetések árán új egységeket kell bevetni, meg tudjuk oldani, hogy olyan helyszíneken tegyük meg, ahol a legkisebb az ezzel járó hátrány” – utalt arra, hogy az előzésre alkalmasabb szocsi és austini pályán lesz “érdemes” lenyelni a hátrasorolásokat.
A Renault a Red Bull mellett a Toro Rossónak, a Lotusnak és a Caterhamnek szállít motorokat.