Az elmúlt hetekben egyre valósabb lehetőséggé vált, hogy a 2015-ös idényre a jelenleginél kevesebb csapat nevez csak, és ha ezek nem tudnak együttesen 20 autót kiállítani, a maradék alakulatoknak 3-3 autót kell majd indítaniuk.
Az egyik veszélyben lévő csapat a több mint 20 éves múlttal rendelkező Sauber, a svájci csapat túlélése mostanra kérdéses. A hinwili privát alakulat társtulajdonos-főnöke, Monisha Kaltenborn nem is titkolja az aggodalmait.
“Semmi sem történik, pedig rajtam kívül más csapatfőnökök is jelezték már, hogy drasztikusnak kell történnie, mielőtt lépünk. Azonban nagyon nehéz elmagyarázni a kívülállóknak, hogy további anyagi forrásokra van szükségünk, amikor látszólag csak szórjuk a pénzt. Ezt nem sokan értik.”


“Igazán nem kívánom, de azt hiszem, hogy történni fog valami, ami nem lesz jó egyik csapat számára sem. Valami történni fog, mert ezt nem lehet fenntartani, és ki tudja, a következő lépés talán újabb kiadásokat kíván majd”- utalt egy-két csapat összeomlására és a harmadik autók kiállításának pluszköltségeire az indiai-osztrák asszony.
“Valójában nagyon is elkeserítő, hogy nem tudunk megegyezésre jutni abban, hogy a költségeket drámaian csökkenteni kellene.”
A kérdésre, hogy szerinte minden csapat ott lesz-e a rajtrácson, Kaltenborn így felelt:
“Nem vagyok benne biztos, hogy ez lesz a helyzet. Egyébként a sors fintora, hogy egyszer már egyetértettünk (a költségek csökkentésében, még 2009-ben) amikor még sok autógyártó (az azóta távozott BMW, Toyota és Honda is) itt volt a sportágban. Nekik nem volt életbe vágó a költségcsökkentés, mégis sikerült tető alá hoznunk a kiadáscsökkentési programot, ami az első lépés volt a jó irányba. A gyártók egy része azóta távozott, azonban még így sem tudunk egyezségre jutni” – panaszolta a Sauber-főnöknő.
Még a svájci csapatnál is gyengébb lábakon áll a nyáron tulajdonost cserélt Caterham, ennek ellenére azt állítják, hogy 2015-ben is az F1-ben akarnak lenni.
“Úgy gondolom, hogy miután a korábbi tulajdonos (Tony Fernandes) lehúzta a rolót, az is kérdéses volt, hogy a Brit Nagydíjon indulunk-e” – nyilatkozta szintén az F1 hivatalos oldalának a második csapatfőnök, Manfredi Ravetto. 


“De nem csak hogy indultunk, hanem a silverstone-i teszten is részt vettünk, sőt Szingapúrig is eljutottunk. Ugyanakkor az autót is sikerült fejlesztenünk és komoly átszervezéseket is végrehajtottunk.”
“De legyünk őszinték: versenyről versenyre élünk. Nem izgulunk, már így is kisebb csodát vittünk végbe. Egyszerűen a csodatétel a dolgunk. Nagyon remélem, hogy hamarosan azért konszolidáljuk a helyzetet. Ez a fő cél, türelem és konszolidáció.”
“Már dolgozunk a 2015-ös modellen a Toyota kölni szélcsatornájában. Nyilván nem puszira dolgozunk ott, csakis pénzmaggal folytathatjuk ezt, de az meg is érkezett. Ez pedig azt is jelenti, hogy határozott szándékunk a 2015-ös részvétel. A Forma-1-es indulási jog hatalmas érték, mi pedig mindent megteszünk, hogy megőrizzük ezt.”