F1: Túl késő bevezetni a háromautós csapatokat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.26. 10.45

A McLaren főnöke szerint kizárt, hogy 2015-re háromautós csapatokat állítsanak a rajtrácsra, legalább hat hónapos felkészülési idő kellene ehhez.

Míg a korábbi években inkább csak a Ferrari vágyálma vagy épp Bernie Ecclestone időnkénti figyelemelterelő húzása volt a háromautós Forma-1-es csapatok témája, az elmúlt egy-két hétben egyre komolyabbnak tűnik a kérdés.
Ha a jelenleg 11 csapatos mezőnyből három alakulat kidől, a Concorde Agreement szerint a maradék nyolc szereplőnek 3-3 autót kell kiállítania, márpedig a Caterham, a Marussia, a Sauber és a Lotus is ilyen-olyan mértékben veszélyben van.
A kis- és középcsapatok nyilván nem rajonganak az ötletért, ők (pénzügyileg) egészségesebb, 11-12 csapatos, kétautós mezőnyt szeretnének látni, de még a nagyok sincsenek odáig a lehetőségtől.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff még a hétvégén arról beszélt, hogy a harmadik autó kiállítása évi 20-30 millió eurós pluszköltséget jelentene, és valószínűleg hasonló eredményre jutottak a Force Indiánál is.


“Mi pénzügyi kompenzációt követelünk majd, ha harmadik autót kell építenünk, ingyen nem fogjuk csinálni. Biztos vagyok benne, hogy a jogtulajdonos (a CVC csoport, Ecclestone-ék) is tisztában van azzal, hogy ezt pénzügyileg fenntarthatóan kellene csinálni. Idén a Mercedes jár mindenki előtt, előtte meg pár évig a Red Bull volt megfoghatatlan. Most meg azt akarjuk, hogy egy-egy csapat bérelje ki a teljes dobogót? Hát ennek nincs sok értelme” – magyarázta a tulajdonos-főnök Vijay Mallya, aki szerint az F1 bevételeinek egyenlőbb elosztása mellett fel sem merülhetne a háromautós csapatok szükségessége. 
Ami a nagy, gazdag csapatnak tekinthető McLarent illeti, náluk sem ugranak az ötletre, legalábbis erre utalt a csapatfőnök, Eric Boullier:
“Azt hiszem, a pilótakérdést lenne a legkönnyebb rendezni, viszont a kasztni és a harmadik autót illető logisztika, az ahhoz szükséges személyzet – nos, ezekhez legalább hat hónappal előbb tudnunk kellene a dologról.”


Az előző néhány évben az anyagilag nem épp stabil lábakon álló Lotust irányító Boullier, Mallya és a többi kis- és középcsapat érveit is megérti, de az egész témafelvetést feleslegesnek érzi.
“Vijay nem rajong az ötletért, és megértem, hogy miért. De úgy gondolom, hogy egyszerűen nincs is itt az ideje ennek a vitának. Várjunk, aztán majd meglátjuk, hogy egyáltalán lesz-e szükség háromautós csapatokra. Akkor majd megbeszélhetjük a pénzelosztást meg akármit.”
“De úgy gondolom, ha egy napon tényleg a segítségünket kéri a Forma-1, ha háromautós csapatok kellenek, akkor segítenünk is kell” – tette hozzá.

Kommentek

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.