F1: Túl késő bevezetni a háromautós csapatokat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.26. 10.45

A McLaren főnöke szerint kizárt, hogy 2015-re háromautós csapatokat állítsanak a rajtrácsra, legalább hat hónapos felkészülési idő kellene ehhez.

Míg a korábbi években inkább csak a Ferrari vágyálma vagy épp Bernie Ecclestone időnkénti figyelemelterelő húzása volt a háromautós Forma-1-es csapatok témája, az elmúlt egy-két hétben egyre komolyabbnak tűnik a kérdés.
Ha a jelenleg 11 csapatos mezőnyből három alakulat kidől, a Concorde Agreement szerint a maradék nyolc szereplőnek 3-3 autót kell kiállítania, márpedig a Caterham, a Marussia, a Sauber és a Lotus is ilyen-olyan mértékben veszélyben van.
A kis- és középcsapatok nyilván nem rajonganak az ötletért, ők (pénzügyileg) egészségesebb, 11-12 csapatos, kétautós mezőnyt szeretnének látni, de még a nagyok sincsenek odáig a lehetőségtől.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff még a hétvégén arról beszélt, hogy a harmadik autó kiállítása évi 20-30 millió eurós pluszköltséget jelentene, és valószínűleg hasonló eredményre jutottak a Force Indiánál is.


“Mi pénzügyi kompenzációt követelünk majd, ha harmadik autót kell építenünk, ingyen nem fogjuk csinálni. Biztos vagyok benne, hogy a jogtulajdonos (a CVC csoport, Ecclestone-ék) is tisztában van azzal, hogy ezt pénzügyileg fenntarthatóan kellene csinálni. Idén a Mercedes jár mindenki előtt, előtte meg pár évig a Red Bull volt megfoghatatlan. Most meg azt akarjuk, hogy egy-egy csapat bérelje ki a teljes dobogót? Hát ennek nincs sok értelme” – magyarázta a tulajdonos-főnök Vijay Mallya, aki szerint az F1 bevételeinek egyenlőbb elosztása mellett fel sem merülhetne a háromautós csapatok szükségessége. 
Ami a nagy, gazdag csapatnak tekinthető McLarent illeti, náluk sem ugranak az ötletre, legalábbis erre utalt a csapatfőnök, Eric Boullier:
“Azt hiszem, a pilótakérdést lenne a legkönnyebb rendezni, viszont a kasztni és a harmadik autót illető logisztika, az ahhoz szükséges személyzet – nos, ezekhez legalább hat hónappal előbb tudnunk kellene a dologról.”


Az előző néhány évben az anyagilag nem épp stabil lábakon álló Lotust irányító Boullier, Mallya és a többi kis- és középcsapat érveit is megérti, de az egész témafelvetést feleslegesnek érzi.
“Vijay nem rajong az ötletért, és megértem, hogy miért. De úgy gondolom, hogy egyszerűen nincs is itt az ideje ennek a vitának. Várjunk, aztán majd meglátjuk, hogy egyáltalán lesz-e szükség háromautós csapatokra. Akkor majd megbeszélhetjük a pénzelosztást meg akármit.”
“De úgy gondolom, ha egy napon tényleg a segítségünket kéri a Forma-1, ha háromautós csapatok kellenek, akkor segítenünk is kell” – tette hozzá.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.