Legendás név térne vissza az F1-be

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.25. 11.50

A Forma-1 történetének egyik legendás neve, a Brabham feltámasztását tervezi az örökös, David Brabham. A szurkolóktól is segítséget vár

Jack Brabham – az első ausztrál F1-bajnok, és az egyetlen, aki a saját autójával nyert


A háromszoros F1-világbajnok, saját konstrukciójával egyedüliként győzni tudó legenda, Sir Jack Brabham ugyan nemrég elhunyt, de a név azért nem csak a sportalmanachok lapjain marad meg. Fia, az F1-be is belekóstoló, majd sikeres túraautós karriert befutó David Brabham azt tervezi, hogy versenycsapatként is feltámasztja a Brabhamet. 
Az apja nevéhez kötődő Forma-1-es alakulat három évtized alatt (1962-1992) négy egyéni és két konstruktőri címet, közel három tucat győzelmet és több mint 100 futamgyőzelmet könyvelhetett el a sportág legismertebb pilótáival a volánnál, így a hagyomány megvan, ez nem kérdés.
Brabham tervei szerint az újjáalapított csapat az elmúlt években felfutott “crowdfunding”, azaz külső pártolói/támogatói rendszerre is építve 2015-ben a tartóssági világbajnokság (WEC) “második ligájában”, az LMP2-ben indulna, a következő évben már az LMP1-ben próbálnának szerencsét, majd a Forma-1-es visszatérésben csúcsosodhatna ki a projekt.
Nelson Piquet kétszer lett bajnok a Brabhammel (1981, ’83)


A támogatók a pénzükért cserébe részt vehetnének a csapat életében, kikérnék a véleményüket a konstrukcióktól a festéseken keresztül a pilóták kiválasztásáig számos kérdésben.
“Mindig is szerettem újra az F1-ben látni a Brabham nevet. Nem vagyok benne biztos, hogy ez a megfelelő idő, hiszen több jelenlegi csapat is küszködik, de a végső cél a Forma-1-es visszatérés, miután az innovatív üzleti modellünk kereteiben sikerül felépítenünk az új versenycsapatot” – nyilatkozta a The Independentnek Brabham.  

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.