F1: Csak a baj lenne a motortilalom feloldásával

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.24. 15.30

A Forma-1-ben egy ideje téma, hogy lazítani kellene a motorfejlesztést tiltó szabályokon, ezt elsősorban a Ferrari szorgalmazza. A Mercedes nem annyira.

A Forma-1-ben egy ideje téma, hogy lazítani kellene a motorfejlesztést tiltó szabályokon, ezt elsősorban a Ferrari szorgalmazza. Noha korábban az idei legjobb motorral rendelkező Mercedes sem tiltakozott egyértelműen a változtatás ellen, Toto Wolff sportfőnök most ellenvéleményt fogalmazott meg.

A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.


Wolff úgy látja, hogy minden jó szándék ellenére a motorfejlesztés feloldása egy sor problémát hozna magával. “Nehéz kérdés, mert úgy gondolom, hogy kiszámíthatóságra lenne szükség a szabályozásban” – mondta Wolff. “Személy szerint nem erőltetném a tilalom feloldását, mert az több költséget jelent.”

“Egyébként is, hogy lehetne biztosítani, hogy mindenkinek ugyanolyan legyen a motorja? Ez az egész rengeteg következményt hozna magával, és sok problémát is szülne.”

Marco Mattiacci csapatfőnök kinevezése óta küzd a tilalom feloldásáért, de szerinte nem ez lesz a kulcs a Mercedes ellen. “Ettől varázsütésre nem érjük utol őket. De egy lehetőség az innovációra és az autó fejlesztésére” – fogalmazott Mattiacci.

A Renault nem biztos benne, hogy a módosításnak pozitív hatása lenne. “Az biztos, hogy nem akarunk túl sokat invesztálni a motortechnológiába” – jelentette ki Cyril Abiteboul, a Renault Sport ügyvezető igazgatója. “Szerintem inkább olyan szabályozást kellene a lehető leggyorsabban kidolgozni, amely csökkenti a különbséget a gyártók teljesítménye között.”

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.