F1: Át kell gondolni a rádiókorlátozást

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.24. 16.30

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint a Szingapúri Nagydíj bizonyította, hogy 2015-től nehezen működhet az FIA által elképzelt formában a rádiótilalom.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint a Szingapúri Nagydíj bizonyította, hogy 2015-től nehezen működhet az FIA által elképzelt formában a rádiótilalom. A vezetéstechnikai tanácsokat tartalmazó üzeneteket azonnali hatállyal betiltották, az autó beállításaival és műszaki állapotával kapcsolatos rádiózás azonban csak a következő szezontól lesz tilos.


Wolff szerint ez óriási nehézségeket okoz majd a csapatoknak, amire Nico Rosberg szingapúri esete volt a jó példa. “Ha szigorúan veszem, jó néhány üzenettel kapcsolatban mi is a határon voltunk” – utalt Wolff arra, hogy a verseny után a McLaren a Red Bullt támadta a Daniel Ricciardónak küldött kerékvetős üzenetek miatt.

“De igazán 2015 aggaszt. Ha a tilalmat az eredetileg tervezettnek megfelelően már Szingapúrra bevezették volna, az igazi rémálom lett volna számunkra. El tudják képzelni, milyen lenne némának maradni egy olyan helyzetben, mint amilyenbe Nico került? Hogyan kommunikáljunk majd egy pilótával, akinek nem működik a kormánya? Ez nagyon is biztonsági kérdés.”

“Szerintem Charlie Whiting és az FIA is felismerte, hogy ezt a kérdést még vizsgálni kell. Biztos vagyok benne, hogy a végén jó megoldás születik.”

Kommentek

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.