F1: A Saubernél hagyomány a krízis

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.24. 13.40

A Sauber csapatfőnöke szerint nem meglepetés a 2014-es küszködésük, és abban is bízik, hogy jövőre már újra versenyben lesznek.


A Sauber bő két évtizedes Forma-1-es története legrosszabb idényét éli, sosem fordult még elő, hogy 14(!) forduló után pont nélkül álljanak. A svájci alakulat mindössze öt fordulónyira van a teljes szégyentől.
A hinwili alakulat főnöknője, Monisha Kaltenborn természetesen nem örül a mostani helyzetnek, de bízik benne, hogy az idei hullámvölgyre felemelkedés következik a jövő évben, mondta az F1 hivatalos oldalának.  
“Dolgozunk rajta!” – válaszolta a kérdésre, hogyan is állnak a jövő évi autóval. 
“A Saubernél szinte hagyomány, hogy a nagy szabályváltozások idején küszködünk egy kicsit, de a következő évben mindig sikerült magunkra találnunk. Gondoljunk csak vissza a befújt diffúzor megjelenésére: azt sem sikerült elcsípnünk az első évben, de a következő idényben már az élmezőny közelében voltunk és dobogós helyezéseket hoztunk. Szóval bízom benne, hogy tanulunk az idei autó tanulságaiból, az idei hibák nem fognak megismétlődni.” 


“Nem felejtettük el, hogyan kell jó autót építeni. Az idei autónk nem tartozik a jók közé, de nem is a legrosszabb. És tudjuk az okokat. Tudjuk, mit rontottunk el, de azt is láthatjuk, hogy idén milyen fontos szerepet játszik az erőforrás – ez a mezőnyben több csapatnál is bizonyosságot nyert. Nem a miénk a legversenyképesebb hajtáslánc, így egy olyan, korlátozott erőforrásokkal rendelkező csapat, mint mi, nagyon nehéz helyzetben van.”
Sajnos mostanra az is kérdésesnek tűnik, hogy lesz-e lehetőségük a 2015-ös javításra, ugyanis a Caterham mellett a Sauber pénzügyi helyzete tűnik a legaggasztóbbnak. Kaltenborn erről nem kívánt részletesen beszélni, csak annyit mondott, hogy természetesen bármikor szívesen fogadnak egy erős partnert, amellyel nyilván versenyképesebbek is lehetnének.  

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.