F1: A Saubernél hagyomány a krízis

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.24. 13.40

A Sauber csapatfőnöke szerint nem meglepetés a 2014-es küszködésük, és abban is bízik, hogy jövőre már újra versenyben lesznek.


A Sauber bő két évtizedes Forma-1-es története legrosszabb idényét éli, sosem fordult még elő, hogy 14(!) forduló után pont nélkül álljanak. A svájci alakulat mindössze öt fordulónyira van a teljes szégyentől.
A hinwili alakulat főnöknője, Monisha Kaltenborn természetesen nem örül a mostani helyzetnek, de bízik benne, hogy az idei hullámvölgyre felemelkedés következik a jövő évben, mondta az F1 hivatalos oldalának.  
“Dolgozunk rajta!” – válaszolta a kérdésre, hogyan is állnak a jövő évi autóval. 
“A Saubernél szinte hagyomány, hogy a nagy szabályváltozások idején küszködünk egy kicsit, de a következő évben mindig sikerült magunkra találnunk. Gondoljunk csak vissza a befújt diffúzor megjelenésére: azt sem sikerült elcsípnünk az első évben, de a következő idényben már az élmezőny közelében voltunk és dobogós helyezéseket hoztunk. Szóval bízom benne, hogy tanulunk az idei autó tanulságaiból, az idei hibák nem fognak megismétlődni.” 


“Nem felejtettük el, hogyan kell jó autót építeni. Az idei autónk nem tartozik a jók közé, de nem is a legrosszabb. És tudjuk az okokat. Tudjuk, mit rontottunk el, de azt is láthatjuk, hogy idén milyen fontos szerepet játszik az erőforrás – ez a mezőnyben több csapatnál is bizonyosságot nyert. Nem a miénk a legversenyképesebb hajtáslánc, így egy olyan, korlátozott erőforrásokkal rendelkező csapat, mint mi, nagyon nehéz helyzetben van.”
Sajnos mostanra az is kérdésesnek tűnik, hogy lesz-e lehetőségük a 2015-ös javításra, ugyanis a Caterham mellett a Sauber pénzügyi helyzete tűnik a legaggasztóbbnak. Kaltenborn erről nem kívánt részletesen beszélni, csak annyit mondott, hogy természetesen bármikor szívesen fogadnak egy erős partnert, amellyel nyilván versenyképesebbek is lehetnének.  

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.