F1: Rosberg az utolsó pillanatig remélt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.22. 09.30

Nico Rosberg egészen a garázsa való beállásáig nem akarta feladni a Szingapúri Nagydíjat, legalább pár pontot menteni akart, de semmi nem működött.

A sors a Szingapúri Nagydíjon egyenlített: míg Lewis Hamilton magabiztos győzelmet aratott, bajnoki éllovas csapattársa, Nico Rosberg nullázott, műszaki hiba miatt kénytelen volt kiállni a versenyről.
A német versenyző rögtön a kiesés után nyilatkozott, a csapat is gyorsan megállapította, hogy egy egyszerű huzalozási probléma tette tönkre Rosberg versenyét, de a Mercedes versenyzője később bővebben is mesélt a futamról. Nagyon nem akarta feladni, de az is csoda, hogy 14 kört összehozott.


“Az idei legkeményebb napom, nem kérdés. Egyszerű érintkezési hibáról volt szó a kormány és az autó között, de nem a kormányban, hanem valahol a kormányoszlopban, szóval a kormánykerék cseréje sem segített” – magyarázta.
“A kormánykerék funkciói egyáltalán nem működtek, nem volt ERS, nem volt DRS. Furcsa módon a váltófülek valamennyire működtek, de minden alkalommal egyszerre két fokozatot váltottak felfelé, szóval nem volt négyesem, nem volt hatosom, össze-vissza volt az egész. Ezért voltam annyira nagyon lassú.” 
“A fékerőeloszlásom is teljesen rossz volt, nem tudtam rendesen fékezni, és ezt sem tudtam átállítani. A bokszutcába hajtva a sebességkorlátozóm sem működött, nem tudtam üresbe tenni az autót, semmit sem tudtam csinálni. Szóval úgy volt, hogy felemelik az autót, én felpörgetem a motort, letesznek és majd úgy továbbindulok. De aztán úgy döntöttek, hogy ez túl veszélyes lenne, pontosan nem tudom, mi, de azt mondtuk, hogy akkor ennyi.”
Rosberg számára különösen bosszantó volt, hogy a problémák a verseny előtti utolsó pillanatban jelentkeztek.


“Akkor kezdődött, amikor a garázsban beültem az autóba. Előtte ötször ültek be (a szerelők) az autóba, mindent ellenőriztek, és minden rendben is volt, aztán amikor beszálltam, minden elromlott. Megáll az ész.”
“De még akkor is reméltem, mert ha hirtelen megjavult volna a kocsi, még a mezőny végéből is összehozhattam volna a futamot a safety carral meg ilyesmikkel. Egészen addig hittem a versenyben, amíg végleg le nem állították az autót.”
A Szingapúri eredménynek köszönhetően Hamilton hárompontos előnyre tett szert a bajnokságban, a küzdelem öt fordulóval a vége előtt gyakorlatilag a nulláról indul újra.

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.