F1: A McLaren támadja a Red Bull rádiózását

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.22. 14.30

A Szingapúri Nagydíj előtt az FIA végül enyhített a rádiózási tilalmon, csak a konkrét vezetéstechnikai tanácsokat tiltották be egyik futamról a másikra.

A Szingapúri Nagydíj előtt az FIA végül enyhített a rádiózási tilalmon, csak a konkrét vezetéstechnikai tanácsokat tiltották be egyik futamról a másikra. Az autó műszaki állapotával és beállításokkal kapcsolatos üzeneteket az év végéig lehet adni, a McLaren szerint a Red Bull rosszhiszeműen ilyenbe csomagolta be a Daniel Ricciardónak szánt vezetéstechnikai tanácsokat.


Ricciardo a biztonsági autós fázistól küszködött az autójával, az akkumulátorral kapcsolatos problémák miatt néha elment a motorerő. A csapat egész pontosan azt üzente az ausztrálnak, hogy “kerülje el a kijárati rázóköveket, ez segíthet az autó problémáján.” A McLarennek ez az üzenet nagyon nem tetszett, mert a verseny előtt szétküldött szabálymagyarázatban pontosan le volt írva, hogy a kerékvetőkről tilos beszélni.

“Szerintem ez kódolt üzenet volt. Az FIA dolga, hogy indít-e vizsgálatot, én erről nem tudok nyilatkozni” – mondta Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója. “Furcsa üzenet volt. Egyszer oké lett volna, de kétszer vagy háromszor nem annyira.”

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke rövidre zárta a kérdést, szerinte egyeztettek az üzenet tartalmáról Charlie Whiting versenyigazgatóval. “Szóltunk Charlie-nak, és jeleztük, hogy Danielnek műszaki gondjai vannak” – így Horner. “Ezért szóltunk, hogy kerülje a kerékvetőket, mert ez további károkat okozott volna az akkumulátorban. Úgy érzem, rendben volt az üzenet.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.