A Szingapúri Nagydíj előtt az FIA végül enyhített a rádiózási tilalmon, csak a konkrét vezetéstechnikai tanácsokat tiltották be egyik futamról a másikra. Az autó műszaki állapotával és beállításokkal kapcsolatos üzeneteket az év végéig lehet adni, a McLaren szerint a Red Bull rosszhiszeműen ilyenbe csomagolta be a Daniel Ricciardónak szánt vezetéstechnikai tanácsokat.


Ricciardo a biztonsági autós fázistól küszködött az autójával, az akkumulátorral kapcsolatos problémák miatt néha elment a motorerő. A csapat egész pontosan azt üzente az ausztrálnak, hogy “kerülje el a kijárati rázóköveket, ez segíthet az autó problémáján.” A McLarennek ez az üzenet nagyon nem tetszett, mert a verseny előtt szétküldött szabálymagyarázatban pontosan le volt írva, hogy a kerékvetőkről tilos beszélni.

“Szerintem ez kódolt üzenet volt. Az FIA dolga, hogy indít-e vizsgálatot, én erről nem tudok nyilatkozni” – mondta Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója. “Furcsa üzenet volt. Egyszer oké lett volna, de kétszer vagy háromszor nem annyira.”

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke rövidre zárta a kérdést, szerinte egyeztettek az üzenet tartalmáról Charlie Whiting versenyigazgatóval. “Szóltunk Charlie-nak, és jeleztük, hogy Danielnek műszaki gondjai vannak” – így Horner. “Ezért szóltunk, hogy kerülje a kerékvetőket, mert ez további károkat okozott volna az akkumulátorban. Úgy érzem, rendben volt az üzenet.”