F1: Rosberg nullázott, Hamilton nyert

Forma-1 Szingapúri Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.21. 16.17

Lewis Hamiltonnak Fortuna visszaadta, amit korábban elvett: Rosberg kiesése mellett megnyerte a Szingapúri Nagydíjat, élre állt a bajnokságban. A Red Bullok a dobogón.

Lewis Hamilton rajt-cél győzelmet aratott a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjon. A brit ezzel átvette a vezetést a bajnokságban is, miután Nico Rosberg feladta a versenyt – autója be sem indult, így a bokszutcából rajtolt, de a műszaki hibák miatt a német végül kiállt.


A másik Mercedes hiánya nem tette sokkal könnyebbé Hamilton dolgát, miután az utcai pályán a Red Bull autói, illetve a rajtnál remekelő Ferrarik is gyorsabbak voltak az idényben eddig tőlük megszokottnál.

Fernando Alonso sokáig a dobogóra is esélyes volt, ám a futam végén nem tudta helyezésre váltani a frissebb abroncsait, így az idei legjobbját elérő Sebastian Vettel és Daniel Riccardo pezsgőzhetett Hamiltonnal.

Az ázsiai versenyt elsősorban a gumik körüli stratégia határozta meg, ki mikor cserél és milyen gumit használ. Ahogy az megszokott, a helyszínen a biztonsági autó is járt a pályán, de alapvetően nem zavart bele a történésekbe, a Ferrari stratégiáját befolyásolhatta.

Így zajlott a verseny:

Száraz, meleg időben várták a 2014-es Szingapúri Nagydíj rajtját a Forma-1-esek. 


A pole-ból Lewis Hamilton rajtolt, mellőle az időmérőn csak 7 ezreddel lemaradó Nico Rosberg állt, de a bajnoki éllovas sebességváltó/kuplungproblémákkal küszködött, a felvezető körre el sem tudott menni, a bokszutcából kellett kezdenie.
Hamilton mögül a két Red Bull, majd Alonso, Massa, Räikkönen, Bottas, Magnussen és Danyiil Kvjat sorakozott. 
A felvezető körön “odaveszett” Kobajasi Kamui is, ő kénytelen volt félrehúzódni az egyik kanyar bukóterébe, a Caterhamje kigyulladt.
A lámpák kialvása után Hamilton simán ment el, Alonso nagyot rajtolt, felugrott a 2. helyre, de nem tudta bevenni az első kanyart, így Vettelt elengedte, hogy ne büntessék meg. Alonso mellett Räikkönen is előrébb tudott lépni, megelőzte Massát.
A mezőny rendeződése után a sorrend Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Räikkönen, Massa, Button, Bottas, Magnussen és Kvjat volt a top10-ben. Rosberg leghátul Max Chilton Marussiáját üldözte. 
Pozíciócsere a pontszerző helyeken a 8. körben történt: Jean-Eric Vergne elvette a 10.helyet csapattársától, Kvjattól.


Az első kerékcserét a 9. körben végezte el Adrian Stuil, utána Nico Hülkenberg, majd Massa, Kvjat, Räikkönen, Bottas, Vettel, Alonso, Ricciardo. A kiállásoknál Massa Räikkönen elé került.
Az üldözők cseréire Hamiltonnal is reagáltak, a vezető pilóta a 13. körben vett fel friss szuperlágyakat.
A bajnoki éllovas Rosberg a 14. körben ment ki, a terv szerint öt kereket cseréltek nála – kormánykerékből is újat kapott -, azonban az autót nem tudta sebességbe tenni, egy perc kísérletezés után feladta, betolták a garázsba.
A kerékcserék első hulláma után Hamilton kényelmes előnnyel vezetett, mögötte Vettel, Alonso, Ricciardo, Massa, Räikkönen, Bottas, Button, Vergne és Magnussen haladt a top10-ben. A Toro Rosso francia pilótájára még 5 másodperces stop&go büntetés várt a következő kerékcseréjénél.
A 18. körben Esteban Gutierrez szállt ki a versenyből, a Saubert műszaki hibával tolták be a garázsba.
A Williamsek nem bírtak a gumikkal, Massa és Bottas már a 21-23. körben újra kiment friss szettért. Alonso a 24. kör végén járt kint, Vettel eggyel később, a spanyol meg is előzte a németet. A stratégiájuk azonban eltért: Alonso megint szuperlágyat vett fel, míg  a Red Bull-os lágyat, azaz ő már letudta a kötelezőt. Hamilton a 26., Ricciardo a 28. körben cserélt.


A 31. körben beküldték a biztonsági autót, miután Sergio Perez Force Indiájának első szárnya leszakadt (Adrian Sutillal csatázott), törmelékkel terítette be a pályát.
A safety cart kihasználva mindkét Ferrari-versenyző és Button is kereket cserélt, lágyakat vettek fel. A biztonsági autó hat kör után távozott, a 38. körre indult újra a verseny.
Az élmezőnyben ezután tucatnyi körig nem történt semmi, csak Hamilton igyekezett minél nagyobb előnyt kiautózni a még hátralévő kerékcseréjéhez. Az angol végül a 23. körre vette fel a lágy gumikat, Vettel mögé ért vissza, hét köre volt hogy elkapja a Red Bull-ost.
Az 54. körben ezt meg is tette, lazán ment el a sokkal régebbi abroncsokon haladó címvédő mellett.  Button McLarenje ugyanekkor megadta magát, félrehúzódott.


Az utolsó körökben Vettel, Ricciardo és Alonso alkotott egy szoros bolyt a 2-4. helyen, hátrébb pedig Bottas, Räikkönen, Hülkenberg, Vergne és Magnussen kergette egymást a 6-10. pozíciókban csak tizedes különbségekkel.
Vergne nagyon nekilendült: Hülkenberget, Räikkönent és Bottast is legyűrte, előre menekült, ugyanis várt még rá egy 5 másodperces időbüntetés. Bottas az utolsó körre már nem bírt a gumikkal, sorra elment mellette mindenki.
Elöl Hamilton végül senkitől sem zavartatva befutott az első helyen, második szingapúri, karrierje 29. Forma-1-es győzelmét aratta, amivel át is vette a vezetést a világbajnoki versenyben. Hamilton 241, Rosberg 238 pont.


Hamilton mögött a Red Bull hozta a dobogót, Vettel és Ricciardo a 2-3. helyen futott be.
A további pontszerző helyeken Alonso, Massa, a büntetést “ledolgozó” Vergne, Perez, Räikkönen, a másik Force Indiával Nico Hülkenberg, és a mclarenes Kevin Magnussen ért be. Bottas kicsúszott a top10-ből.
A világbajnokság két hét múlva a Japán Nagydíjjal folytatódik Szuzukában.
Szingapúri Nagydíj, Marina Bay, 2014.09.21.

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.