F1: Rosberg nullázott, Hamilton nyert

Forma-1 Szingapúri Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.21. 16.17

Lewis Hamiltonnak Fortuna visszaadta, amit korábban elvett: Rosberg kiesése mellett megnyerte a Szingapúri Nagydíjat, élre állt a bajnokságban. A Red Bullok a dobogón.

Lewis Hamilton rajt-cél győzelmet aratott a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjon. A brit ezzel átvette a vezetést a bajnokságban is, miután Nico Rosberg feladta a versenyt – autója be sem indult, így a bokszutcából rajtolt, de a műszaki hibák miatt a német végül kiállt.


A másik Mercedes hiánya nem tette sokkal könnyebbé Hamilton dolgát, miután az utcai pályán a Red Bull autói, illetve a rajtnál remekelő Ferrarik is gyorsabbak voltak az idényben eddig tőlük megszokottnál.

Fernando Alonso sokáig a dobogóra is esélyes volt, ám a futam végén nem tudta helyezésre váltani a frissebb abroncsait, így az idei legjobbját elérő Sebastian Vettel és Daniel Riccardo pezsgőzhetett Hamiltonnal.

Az ázsiai versenyt elsősorban a gumik körüli stratégia határozta meg, ki mikor cserél és milyen gumit használ. Ahogy az megszokott, a helyszínen a biztonsági autó is járt a pályán, de alapvetően nem zavart bele a történésekbe, a Ferrari stratégiáját befolyásolhatta.

Így zajlott a verseny:

Száraz, meleg időben várták a 2014-es Szingapúri Nagydíj rajtját a Forma-1-esek. 


A pole-ból Lewis Hamilton rajtolt, mellőle az időmérőn csak 7 ezreddel lemaradó Nico Rosberg állt, de a bajnoki éllovas sebességváltó/kuplungproblémákkal küszködött, a felvezető körre el sem tudott menni, a bokszutcából kellett kezdenie.
Hamilton mögül a két Red Bull, majd Alonso, Massa, Räikkönen, Bottas, Magnussen és Danyiil Kvjat sorakozott. 
A felvezető körön “odaveszett” Kobajasi Kamui is, ő kénytelen volt félrehúzódni az egyik kanyar bukóterébe, a Caterhamje kigyulladt.
A lámpák kialvása után Hamilton simán ment el, Alonso nagyot rajtolt, felugrott a 2. helyre, de nem tudta bevenni az első kanyart, így Vettelt elengedte, hogy ne büntessék meg. Alonso mellett Räikkönen is előrébb tudott lépni, megelőzte Massát.
A mezőny rendeződése után a sorrend Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Räikkönen, Massa, Button, Bottas, Magnussen és Kvjat volt a top10-ben. Rosberg leghátul Max Chilton Marussiáját üldözte. 
Pozíciócsere a pontszerző helyeken a 8. körben történt: Jean-Eric Vergne elvette a 10.helyet csapattársától, Kvjattól.


Az első kerékcserét a 9. körben végezte el Adrian Stuil, utána Nico Hülkenberg, majd Massa, Kvjat, Räikkönen, Bottas, Vettel, Alonso, Ricciardo. A kiállásoknál Massa Räikkönen elé került.
Az üldözők cseréire Hamiltonnal is reagáltak, a vezető pilóta a 13. körben vett fel friss szuperlágyakat.
A bajnoki éllovas Rosberg a 14. körben ment ki, a terv szerint öt kereket cseréltek nála – kormánykerékből is újat kapott -, azonban az autót nem tudta sebességbe tenni, egy perc kísérletezés után feladta, betolták a garázsba.
A kerékcserék első hulláma után Hamilton kényelmes előnnyel vezetett, mögötte Vettel, Alonso, Ricciardo, Massa, Räikkönen, Bottas, Button, Vergne és Magnussen haladt a top10-ben. A Toro Rosso francia pilótájára még 5 másodperces stop&go büntetés várt a következő kerékcseréjénél.
A 18. körben Esteban Gutierrez szállt ki a versenyből, a Saubert műszaki hibával tolták be a garázsba.
A Williamsek nem bírtak a gumikkal, Massa és Bottas már a 21-23. körben újra kiment friss szettért. Alonso a 24. kör végén járt kint, Vettel eggyel később, a spanyol meg is előzte a németet. A stratégiájuk azonban eltért: Alonso megint szuperlágyat vett fel, míg  a Red Bull-os lágyat, azaz ő már letudta a kötelezőt. Hamilton a 26., Ricciardo a 28. körben cserélt.


A 31. körben beküldték a biztonsági autót, miután Sergio Perez Force Indiájának első szárnya leszakadt (Adrian Sutillal csatázott), törmelékkel terítette be a pályát.
A safety cart kihasználva mindkét Ferrari-versenyző és Button is kereket cserélt, lágyakat vettek fel. A biztonsági autó hat kör után távozott, a 38. körre indult újra a verseny.
Az élmezőnyben ezután tucatnyi körig nem történt semmi, csak Hamilton igyekezett minél nagyobb előnyt kiautózni a még hátralévő kerékcseréjéhez. Az angol végül a 23. körre vette fel a lágy gumikat, Vettel mögé ért vissza, hét köre volt hogy elkapja a Red Bull-ost.
Az 54. körben ezt meg is tette, lazán ment el a sokkal régebbi abroncsokon haladó címvédő mellett.  Button McLarenje ugyanekkor megadta magát, félrehúzódott.


Az utolsó körökben Vettel, Ricciardo és Alonso alkotott egy szoros bolyt a 2-4. helyen, hátrébb pedig Bottas, Räikkönen, Hülkenberg, Vergne és Magnussen kergette egymást a 6-10. pozíciókban csak tizedes különbségekkel.
Vergne nagyon nekilendült: Hülkenberget, Räikkönent és Bottast is legyűrte, előre menekült, ugyanis várt még rá egy 5 másodperces időbüntetés. Bottas az utolsó körre már nem bírt a gumikkal, sorra elment mellette mindenki.
Elöl Hamilton végül senkitől sem zavartatva befutott az első helyen, második szingapúri, karrierje 29. Forma-1-es győzelmét aratta, amivel át is vette a vezetést a világbajnoki versenyben. Hamilton 241, Rosberg 238 pont.


Hamilton mögött a Red Bull hozta a dobogót, Vettel és Ricciardo a 2-3. helyen futott be.
A további pontszerző helyeken Alonso, Massa, a büntetést “ledolgozó” Vergne, Perez, Räikkönen, a másik Force Indiával Nico Hülkenberg, és a mclarenes Kevin Magnussen ért be. Bottas kicsúszott a top10-ből.
A világbajnokság két hét múlva a Japán Nagydíjjal folytatódik Szuzukában.
Szingapúri Nagydíj, Marina Bay, 2014.09.21.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.