F1: Vettelnek garantált a büntetés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.20. 10.50

Sebastian Vettel előbb-utóbb rajtbüntetést kap, a kérdés csak az, mikor. A címvédő az idei küszködéséről is beszélt.

Miután a Szingapúri Nagydíj első szabadedzésének végén Sebastian Vettel Red Bulljában elromlott az edzésmotor, a csapat kénytelen volt a tervezettnél előbb beszerelni az időmérőre és versenyre szánt darabot.
Azt, amely már Monzában is dolgozott az autóban, és az engedélyezett ötös keret utolsó példánya. Hat futamot már biztosan nem fog bírni, a Renault-nál kerek perec kimondták, hogy hamarosan, a hatodik új egység beszerelésekor jöhet a tízhelyes rajtbüntetés a németnek, a kérdés csak az, hol és mikor. 


“Röviden: mielőtt az ötödik megadja magát” – mondta a Renault motorfőnöke, Remi Taffin. “Ha már a hatodik egység bevetéséről van szó, akkor ideális lenne megosztani a hátralévő versenyeket. Emellett érdemes ésszerű helyszínen vállalni a büntetést – Szingapúrban, ahol nehéz előzni, nem jó ötlet. Később, talán Oroszországban vagy Austinban, ahol az egyenesek miatt lehet előzni, már logikusabb.”
Vettel Szingapúrban amúgy hosszabban beszélgetett a brit Sky Sports szakkommentátorával, Martin Brundle-lel, az interjúban kimondottan nyíltan beszélt az idei küszködéséről:
“Először is, nincs valami sima idényem eddig, sok műszaki problémám volt. De ettől eltekintve sem tudom olyan jól kezelni az autót, mint szeretném, nem vagyok olyan magabiztos, nem érzem igazán. Az autók is nagyot változtak idénre, de a versenyzőknek alkalmazkodni kell, ez mindig így van, viszont úgy tűnik, hogy nekem még nem sikerült kihoznom azt a kis pluszt, amit az előző években sikerült.”
 


“De bőven volt már időm megszokni az új generációs autót, szóval nem fogom erre. Egyértelműen vannak még dolgok, amiken javítanom kell. Másrészt persze a puszta eredmények azért nem tükrözik jól a tempót, kicsit torz a kép, de ez van.” 
Széles körben emlegetett magyarázat, hogy Vettelnek hiányzik a befújt diffúzor betiltása miatt eltűnt hátsó leszorítóerő, de ő azt mondja, nem lehet egyetlen okot kiemelni.
“Több dolog kombinációjáról van szó. Nem lehet annyival elintézni, hogy már nincs befújt diffúzor, és ennyi, nem, több tényező együtt. A gumik is rosszabbak idén, keményebbek, kisebb a tapadás. Aztán ott az új erőforrások részegységeinek működése is. Szóval sok dolog van a háttérben, de hülyén nézne ki ezeket magyarázni, az emberek nem erre kíváncsiak, ők versenyt akarnak látni.”
A címvédő idén alaposan kikapott új csapattársától, Daniel Ricciardótól, míg az ausztrál már három futamot is nyert, Vettel legjobb eredménye két 3. hely – a német mindössze egyetlen alkalommal tudott előrébb végezni, amikor mindkét Red Bull beért a versenyeken. A különbség 60 pont, könnyen lehet, hogy Forma-1-es pályafutás során most először kikap majd a házon belüli ellenféltől.


“Az időmérőn, a puszta tempóban már kezdek magamra találni, az év elején még azzal is küszködtem. A verseny még mindig nem akar összeállni, Daniel pedig mindig jó helyzetben volt, amikor adódott valami lehetőség. Félreértés ne essék, jól versenyez, le a kalappal előtte, megérdemelten nyert futamokat. Magyarországon és Kanadában azért nem volt nagy különbség köztünk, de Spában egyértelműen jobb volt, nem bírtam a gumikkal, gyorsabb volt nálam, punktum.”
“Hogy miért? Nos, egész évben erre kerestem a választ, Spa után pedig még inkább belehúztam, és van is javulás, de nincs egyetlen megoldás, sok apró lépésből áll ez.”
Az idei gyenge forma és Ricciardo gyors sztárrá válása miatt az is felmerült, hogy Vettel elhagyja a Red Bullt. Hírbe hozták már a McLarennel és a Ferrarival is. Ő azt mondja, maradni fog. “A múlt héten a McLarenhez küldtek, a jövő héten majd a Mercedes jön, hát nem?” – utalt az állandó spekulációkra.

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.