F1: Vettelnek garantált a büntetés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.20. 10.50

Sebastian Vettel előbb-utóbb rajtbüntetést kap, a kérdés csak az, mikor. A címvédő az idei küszködéséről is beszélt.

Miután a Szingapúri Nagydíj első szabadedzésének végén Sebastian Vettel Red Bulljában elromlott az edzésmotor, a csapat kénytelen volt a tervezettnél előbb beszerelni az időmérőre és versenyre szánt darabot.
Azt, amely már Monzában is dolgozott az autóban, és az engedélyezett ötös keret utolsó példánya. Hat futamot már biztosan nem fog bírni, a Renault-nál kerek perec kimondták, hogy hamarosan, a hatodik új egység beszerelésekor jöhet a tízhelyes rajtbüntetés a németnek, a kérdés csak az, hol és mikor. 


“Röviden: mielőtt az ötödik megadja magát” – mondta a Renault motorfőnöke, Remi Taffin. “Ha már a hatodik egység bevetéséről van szó, akkor ideális lenne megosztani a hátralévő versenyeket. Emellett érdemes ésszerű helyszínen vállalni a büntetést – Szingapúrban, ahol nehéz előzni, nem jó ötlet. Később, talán Oroszországban vagy Austinban, ahol az egyenesek miatt lehet előzni, már logikusabb.”
Vettel Szingapúrban amúgy hosszabban beszélgetett a brit Sky Sports szakkommentátorával, Martin Brundle-lel, az interjúban kimondottan nyíltan beszélt az idei küszködéséről:
“Először is, nincs valami sima idényem eddig, sok műszaki problémám volt. De ettől eltekintve sem tudom olyan jól kezelni az autót, mint szeretném, nem vagyok olyan magabiztos, nem érzem igazán. Az autók is nagyot változtak idénre, de a versenyzőknek alkalmazkodni kell, ez mindig így van, viszont úgy tűnik, hogy nekem még nem sikerült kihoznom azt a kis pluszt, amit az előző években sikerült.”
 


“De bőven volt már időm megszokni az új generációs autót, szóval nem fogom erre. Egyértelműen vannak még dolgok, amiken javítanom kell. Másrészt persze a puszta eredmények azért nem tükrözik jól a tempót, kicsit torz a kép, de ez van.” 
Széles körben emlegetett magyarázat, hogy Vettelnek hiányzik a befújt diffúzor betiltása miatt eltűnt hátsó leszorítóerő, de ő azt mondja, nem lehet egyetlen okot kiemelni.
“Több dolog kombinációjáról van szó. Nem lehet annyival elintézni, hogy már nincs befújt diffúzor, és ennyi, nem, több tényező együtt. A gumik is rosszabbak idén, keményebbek, kisebb a tapadás. Aztán ott az új erőforrások részegységeinek működése is. Szóval sok dolog van a háttérben, de hülyén nézne ki ezeket magyarázni, az emberek nem erre kíváncsiak, ők versenyt akarnak látni.”
A címvédő idén alaposan kikapott új csapattársától, Daniel Ricciardótól, míg az ausztrál már három futamot is nyert, Vettel legjobb eredménye két 3. hely – a német mindössze egyetlen alkalommal tudott előrébb végezni, amikor mindkét Red Bull beért a versenyeken. A különbség 60 pont, könnyen lehet, hogy Forma-1-es pályafutás során most először kikap majd a házon belüli ellenféltől.


“Az időmérőn, a puszta tempóban már kezdek magamra találni, az év elején még azzal is küszködtem. A verseny még mindig nem akar összeállni, Daniel pedig mindig jó helyzetben volt, amikor adódott valami lehetőség. Félreértés ne essék, jól versenyez, le a kalappal előtte, megérdemelten nyert futamokat. Magyarországon és Kanadában azért nem volt nagy különbség köztünk, de Spában egyértelműen jobb volt, nem bírtam a gumikkal, gyorsabb volt nálam, punktum.”
“Hogy miért? Nos, egész évben erre kerestem a választ, Spa után pedig még inkább belehúztam, és van is javulás, de nincs egyetlen megoldás, sok apró lépésből áll ez.”
Az idei gyenge forma és Ricciardo gyors sztárrá válása miatt az is felmerült, hogy Vettel elhagyja a Red Bullt. Hírbe hozták már a McLarennel és a Ferrarival is. Ő azt mondja, maradni fog. “A múlt héten a McLarenhez küldtek, a jövő héten majd a Mercedes jön, hát nem?” – utalt az állandó spekulációkra.

Kommentek

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.