F1: Vettelnek garantált a büntetés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.20. 10.50

Sebastian Vettel előbb-utóbb rajtbüntetést kap, a kérdés csak az, mikor. A címvédő az idei küszködéséről is beszélt.

Miután a Szingapúri Nagydíj első szabadedzésének végén Sebastian Vettel Red Bulljában elromlott az edzésmotor, a csapat kénytelen volt a tervezettnél előbb beszerelni az időmérőre és versenyre szánt darabot.
Azt, amely már Monzában is dolgozott az autóban, és az engedélyezett ötös keret utolsó példánya. Hat futamot már biztosan nem fog bírni, a Renault-nál kerek perec kimondták, hogy hamarosan, a hatodik új egység beszerelésekor jöhet a tízhelyes rajtbüntetés a németnek, a kérdés csak az, hol és mikor. 


“Röviden: mielőtt az ötödik megadja magát” – mondta a Renault motorfőnöke, Remi Taffin. “Ha már a hatodik egység bevetéséről van szó, akkor ideális lenne megosztani a hátralévő versenyeket. Emellett érdemes ésszerű helyszínen vállalni a büntetést – Szingapúrban, ahol nehéz előzni, nem jó ötlet. Később, talán Oroszországban vagy Austinban, ahol az egyenesek miatt lehet előzni, már logikusabb.”
Vettel Szingapúrban amúgy hosszabban beszélgetett a brit Sky Sports szakkommentátorával, Martin Brundle-lel, az interjúban kimondottan nyíltan beszélt az idei küszködéséről:
“Először is, nincs valami sima idényem eddig, sok műszaki problémám volt. De ettől eltekintve sem tudom olyan jól kezelni az autót, mint szeretném, nem vagyok olyan magabiztos, nem érzem igazán. Az autók is nagyot változtak idénre, de a versenyzőknek alkalmazkodni kell, ez mindig így van, viszont úgy tűnik, hogy nekem még nem sikerült kihoznom azt a kis pluszt, amit az előző években sikerült.”
 


“De bőven volt már időm megszokni az új generációs autót, szóval nem fogom erre. Egyértelműen vannak még dolgok, amiken javítanom kell. Másrészt persze a puszta eredmények azért nem tükrözik jól a tempót, kicsit torz a kép, de ez van.” 
Széles körben emlegetett magyarázat, hogy Vettelnek hiányzik a befújt diffúzor betiltása miatt eltűnt hátsó leszorítóerő, de ő azt mondja, nem lehet egyetlen okot kiemelni.
“Több dolog kombinációjáról van szó. Nem lehet annyival elintézni, hogy már nincs befújt diffúzor, és ennyi, nem, több tényező együtt. A gumik is rosszabbak idén, keményebbek, kisebb a tapadás. Aztán ott az új erőforrások részegységeinek működése is. Szóval sok dolog van a háttérben, de hülyén nézne ki ezeket magyarázni, az emberek nem erre kíváncsiak, ők versenyt akarnak látni.”
A címvédő idén alaposan kikapott új csapattársától, Daniel Ricciardótól, míg az ausztrál már három futamot is nyert, Vettel legjobb eredménye két 3. hely – a német mindössze egyetlen alkalommal tudott előrébb végezni, amikor mindkét Red Bull beért a versenyeken. A különbség 60 pont, könnyen lehet, hogy Forma-1-es pályafutás során most először kikap majd a házon belüli ellenféltől.


“Az időmérőn, a puszta tempóban már kezdek magamra találni, az év elején még azzal is küszködtem. A verseny még mindig nem akar összeállni, Daniel pedig mindig jó helyzetben volt, amikor adódott valami lehetőség. Félreértés ne essék, jól versenyez, le a kalappal előtte, megérdemelten nyert futamokat. Magyarországon és Kanadában azért nem volt nagy különbség köztünk, de Spában egyértelműen jobb volt, nem bírtam a gumikkal, gyorsabb volt nálam, punktum.”
“Hogy miért? Nos, egész évben erre kerestem a választ, Spa után pedig még inkább belehúztam, és van is javulás, de nincs egyetlen megoldás, sok apró lépésből áll ez.”
Az idei gyenge forma és Ricciardo gyors sztárrá válása miatt az is felmerült, hogy Vettel elhagyja a Red Bullt. Hírbe hozták már a McLarennel és a Ferrarival is. Ő azt mondja, maradni fog. “A múlt héten a McLarenhez küldtek, a jövő héten majd a Mercedes jön, hát nem?” – utalt az állandó spekulációkra.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.