F1: Berezeltek a gumiktól a pilóták

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.20. 08.30

Az erőviszonyokat nem feltétlenül tükrözik a pénteki szingapúri eredmények, a gumik viszont minden összekavarhatnak. Válogatott nyilatkozatok.

Lewis Hamilton ugyan a pénteki nap leggyorsabbjaként zárt Szingapúrban, de a Mercedes-pilóta nem volt nyugodt az első nap végén. “Nem voltam teljesen elégedett, még dolgozunk rajta. Az első edzés után végeztünk pár módosítást, nem tudom, hogy ez most pálya miatt van-e, de valahogy nem igazán találtam a balanszot” – mondta Hamilton, hozzátéve, nagyon örül, hogy nem akadt műszaki problémája. “Ezen a pályán nagyon fontosak a gumik és a beállítások, ha időt veszítünk, nagyon nehéz megtalálni az önbizalmat, szóval jó, hogy sima volt a péntek. Remélhetőleg így is marad.”


Hamilton mindössze bő egy tizeddel volt gyorsabb a ferraris Fernando Alonsónál, ráadásul a másik ezüst nyílban ott ül Nico Rosberg, így tudja, hogy az időmérő most kiemelt fontosságú lesz. “Itt mindig is nagyon-nagyon fontos volt a pole. A pálya jobb oldaláról mindig jobban lehet rajtolni, őket szinte lehetetlen előzni. Az első sor alapvető fontosságú, csakis ez lehet a cél. Jól érzem magam a hétvége előtt, de Nico nagyon gyors, és a Red Bull és a Ferrari is elég erősnek látszik.”

Míg az angol az élen zárt, a bajnoki éllovas Nico Rosberg csak a 13. lett a második edzésen, Pastor Maldonado balesete miatt nem vitte végig a kvalifikációs szimulációt. Nem volt túl boldog. “Kár érte, mert így nem tudtam meg annyit, amennyit szerettem volna, csak a kör első felén tudtam rendesen nyomni” – fogalmazott Rosberg. “Tudom, hogy milyen az autó, így tudom, mit akarok holnap csinálni, de azért nem örültem. Viszont a versenyre is akartam készülni, szóval inkább átálltunk arra.”

“A gumikeverékek között most nagyon nagy a különbség. Pontosan nem tudom, mennyi, de valami két másodperc, az óriási. Nem tudom, mi lesz így a stratégiával, még le kell ülnöm a csapat agyával – ő a legjobb a paddockban -, és átbeszéljük a versenyt.” Rosberg egyébként nem ijedt meg Alonso tempójától: “Láttuk már korábban is, hogy péntekenként egy kicsit közelebb vannak, remélem, hogy most is úgy lesz, hogy a hétvége későbbi szakaszában azért ellépünk. Az autó jó, szóval bízom benne, hogy nagyon gyorsak leszünk.”


Sebastian Vettelnél (5.) motorcserére kényszerült a Red Bull, miután az erőforrás az első edzés végén megadta magát. Büntetés még nem vár rá a hétvégén, továbbra is az ötödik egységet használja, de a második edzés nagy része elveszett számára. A német azért reménykedik. “Nem éppen ideális, hogy a szuperlágyakon nem tudtam rendesen futni pénteken, de a szerelőknek köszönhetően azért jutott pár perc a végén, ez is több a semminél. Az autó nagyon jónak tűnt délután, de egyáltalán nem könnyű elsőre elcsípni a gyors kört – viszont így is egész közel jártam hozzá. A gumikat nem éreztem annyira, de összességében elégedett vagyok, és meggyőződésem, hogy holnap még javulhatunk” – foglalta össze a napot Vettel.

“Szerintem továbbra is van még reményünk, hogy most elkapjuk a Mercedest. Holnap remélhetőleg minden jól megy, mindenesetre ma sokkal közelebb voltunk, mint korábban. Nyilván a péntek csak péntek, az időmérő pedig szoros lesz, majd meglátjuk.” Daniel Ricciardo Hamilton és Alonso mögött a harmadik lett három tizedes hátránnyal. Az ausztrálnak sem jöttek be a gumik.

“Első ránézésre jó a harmadik hely, de én úgy érzem, hogy ők több benzinnel mentek” – vélekedett Ricciardo. “Ha Hamiltonék kihozták volna a maximumot az autóból, akkor fél másodperces előnyük lett volna. Ha viszont tényleg csak három tized a különbség, akkor az fogható, akkor örülök. Egyelőre úgy látom, hogy elég valószínűtlen, hogy elkapjuk a Mercedest, de legalábbis a második sort kell céloznunk.”
 


“A gumik komoly kihívást jelentenek majd a futamon. Egy dolog egy körön gyorsnak lenni, egy másik, hogy öt körrel többet hozzunk ki belőlük, és megpróbáljunk megspórolni egy kerékcserét. Nagy gumicsata lesz, meglepetések is születhetnek. Az időmérő nem lesz bonyolult, egy kört kell összehozni, de a versenyen már számít majd, hogyan bánunk a szuperlággyal, sikerül-e a két kiállás. Nagyon kevésen múlhat a két vagy három kiállás.”

Nagyszerűen szerepelt a Ferrari a szingapúri nyitányon, Fernando Alonso az első edzést megnyerte, és a másodikon is minimális különbséggel szorult a második helyre. “Mint mindig, a péntek egy kicsit más Szingapúrban, mint más pályákon” – mondta Alonso. “A pálya karakterisztikája nagyon különleges, élmény itt vezetni. Az érzéseim többé-kevésbé ugyanolyanok, mint minden pénteken, versenyképesnek tűntünk és gond nélkül teljesítettük a tervezett programot. Mindkét gumikeverék úgy működött, ahogy vártuk, a rádiós korlátozás nem befolyásolta a munkánkat.”

Kimi Räikkönen pozitív napról beszélt. “Nem volt rossz kezdés, de tudunk még javulni” – értékelt Räikkönen. “Az első edzésen különböző beállításokat próbáltunk ki, az első szuperlágy szetten aztán egész jó kört tudtam összerakni. A második próbálkozásból technikai nehézségek miatt nem tudtam többet kihozni. Az edzés végén túlmelegedtek a fékek, de a csapat gyorsan megoldotta. A változtatások, amelyeket végrehajtottunk, jót tettek az autó vezethetőségének, a szuperlágy gumikon kifejezetten jó volt a tapadásunk.”


A Williams elveszve keresgélte a tempót a pénteki edzéseken, a bajnokságban harmadik helyen álló istálló a mezőny legvégén zárt. “Nagyon nehéz napunk volt” – ismerte el Felipe Massa. “Borzasztóan szenvedtünk az egyensúllyal, amit meg kell oldanunk, különben nagyon nehéz hétvégénk lesz. Fejlődtünk egy kicsit a két edzés között, de a harmadik szabadedzésre még többet kell előrelépnünk, ha olyan időmérőt akarunk, amivel a végén elégedettek is lehetünk. Tudtuk, hogy ez a pálya nem kedvez nekünk.”

Valtteri Bottas
különösen az autó hátuljával volt elégedetlen. “Az elejétől fogva birkóztunk az autóval, főleg a hátsó résszel” – fogalmazott a finn. “A szuperlágy gumikkal kell kezdenünk valamit, mert csak fél másodpercet nyertünk velük a lágyakhoz képest, míg másoknak két másodperc is sikerült. A helyezésünk nem teljesen tükrözi az erőviszonyokat, de tény, hogy az autót nagyon nehéz vezetni, keményen kell dolgoznunk a javulásért.”

A McLaren jórészt a beállítások keresgélésével töltötte a pénteket. “Kipróbáltunk néhány beállítást, de nem minden működött jól” – nyilatkozta Jenson Button. “De tudjuk, hogy holnapig mely területeken kell dolgoznunk, így nem olyan rossz a helyzet. A gumikeverékek között elég nagy a különség, körönként két és fél másodperc, és ez egész hétvégén így lesz.”

Kevin Magnussen szerint nehéz megmondani, hol áll a McLaren. “Elég zavarosak az eredmények, nehéz tisztán látni, de úgy érzem, jó helyzetben vagyunk. Holnap megpróbálunk még többet kihozni az autóból” – összegzett a dán.

A gumikeverékek közötti különbség a Pirellit is meglepte. “A különbség nagyobb, mint amire számítottunk” – jelentette ki Paul Hembery motorsport-igazgató. “Körülbelül két másodpercre számítottunk, de az átlag két és fél körül alakult. A hőfáradással kapcsolatban nem ért meglepetés minket, az adatok háromkiállásos stratégiát sejtetnek, szuperlágyas időmérővel. Mivel itt eddig minden évben szükség volt a biztonsági autóra, a stratégiák nagyon érdekesen alakulhatnak.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.