F1: Berezeltek a gumiktól a pilóták

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.20. 08.30

Az erőviszonyokat nem feltétlenül tükrözik a pénteki szingapúri eredmények, a gumik viszont minden összekavarhatnak. Válogatott nyilatkozatok.

Lewis Hamilton ugyan a pénteki nap leggyorsabbjaként zárt Szingapúrban, de a Mercedes-pilóta nem volt nyugodt az első nap végén. “Nem voltam teljesen elégedett, még dolgozunk rajta. Az első edzés után végeztünk pár módosítást, nem tudom, hogy ez most pálya miatt van-e, de valahogy nem igazán találtam a balanszot” – mondta Hamilton, hozzátéve, nagyon örül, hogy nem akadt műszaki problémája. “Ezen a pályán nagyon fontosak a gumik és a beállítások, ha időt veszítünk, nagyon nehéz megtalálni az önbizalmat, szóval jó, hogy sima volt a péntek. Remélhetőleg így is marad.”


Hamilton mindössze bő egy tizeddel volt gyorsabb a ferraris Fernando Alonsónál, ráadásul a másik ezüst nyílban ott ül Nico Rosberg, így tudja, hogy az időmérő most kiemelt fontosságú lesz. “Itt mindig is nagyon-nagyon fontos volt a pole. A pálya jobb oldaláról mindig jobban lehet rajtolni, őket szinte lehetetlen előzni. Az első sor alapvető fontosságú, csakis ez lehet a cél. Jól érzem magam a hétvége előtt, de Nico nagyon gyors, és a Red Bull és a Ferrari is elég erősnek látszik.”

Míg az angol az élen zárt, a bajnoki éllovas Nico Rosberg csak a 13. lett a második edzésen, Pastor Maldonado balesete miatt nem vitte végig a kvalifikációs szimulációt. Nem volt túl boldog. “Kár érte, mert így nem tudtam meg annyit, amennyit szerettem volna, csak a kör első felén tudtam rendesen nyomni” – fogalmazott Rosberg. “Tudom, hogy milyen az autó, így tudom, mit akarok holnap csinálni, de azért nem örültem. Viszont a versenyre is akartam készülni, szóval inkább átálltunk arra.”

“A gumikeverékek között most nagyon nagy a különbség. Pontosan nem tudom, mennyi, de valami két másodperc, az óriási. Nem tudom, mi lesz így a stratégiával, még le kell ülnöm a csapat agyával – ő a legjobb a paddockban -, és átbeszéljük a versenyt.” Rosberg egyébként nem ijedt meg Alonso tempójától: “Láttuk már korábban is, hogy péntekenként egy kicsit közelebb vannak, remélem, hogy most is úgy lesz, hogy a hétvége későbbi szakaszában azért ellépünk. Az autó jó, szóval bízom benne, hogy nagyon gyorsak leszünk.”


Sebastian Vettelnél (5.) motorcserére kényszerült a Red Bull, miután az erőforrás az első edzés végén megadta magát. Büntetés még nem vár rá a hétvégén, továbbra is az ötödik egységet használja, de a második edzés nagy része elveszett számára. A német azért reménykedik. “Nem éppen ideális, hogy a szuperlágyakon nem tudtam rendesen futni pénteken, de a szerelőknek köszönhetően azért jutott pár perc a végén, ez is több a semminél. Az autó nagyon jónak tűnt délután, de egyáltalán nem könnyű elsőre elcsípni a gyors kört – viszont így is egész közel jártam hozzá. A gumikat nem éreztem annyira, de összességében elégedett vagyok, és meggyőződésem, hogy holnap még javulhatunk” – foglalta össze a napot Vettel.

“Szerintem továbbra is van még reményünk, hogy most elkapjuk a Mercedest. Holnap remélhetőleg minden jól megy, mindenesetre ma sokkal közelebb voltunk, mint korábban. Nyilván a péntek csak péntek, az időmérő pedig szoros lesz, majd meglátjuk.” Daniel Ricciardo Hamilton és Alonso mögött a harmadik lett három tizedes hátránnyal. Az ausztrálnak sem jöttek be a gumik.

“Első ránézésre jó a harmadik hely, de én úgy érzem, hogy ők több benzinnel mentek” – vélekedett Ricciardo. “Ha Hamiltonék kihozták volna a maximumot az autóból, akkor fél másodperces előnyük lett volna. Ha viszont tényleg csak három tized a különbség, akkor az fogható, akkor örülök. Egyelőre úgy látom, hogy elég valószínűtlen, hogy elkapjuk a Mercedest, de legalábbis a második sort kell céloznunk.”
 


“A gumik komoly kihívást jelentenek majd a futamon. Egy dolog egy körön gyorsnak lenni, egy másik, hogy öt körrel többet hozzunk ki belőlük, és megpróbáljunk megspórolni egy kerékcserét. Nagy gumicsata lesz, meglepetések is születhetnek. Az időmérő nem lesz bonyolult, egy kört kell összehozni, de a versenyen már számít majd, hogyan bánunk a szuperlággyal, sikerül-e a két kiállás. Nagyon kevésen múlhat a két vagy három kiállás.”

Nagyszerűen szerepelt a Ferrari a szingapúri nyitányon, Fernando Alonso az első edzést megnyerte, és a másodikon is minimális különbséggel szorult a második helyre. “Mint mindig, a péntek egy kicsit más Szingapúrban, mint más pályákon” – mondta Alonso. “A pálya karakterisztikája nagyon különleges, élmény itt vezetni. Az érzéseim többé-kevésbé ugyanolyanok, mint minden pénteken, versenyképesnek tűntünk és gond nélkül teljesítettük a tervezett programot. Mindkét gumikeverék úgy működött, ahogy vártuk, a rádiós korlátozás nem befolyásolta a munkánkat.”

Kimi Räikkönen pozitív napról beszélt. “Nem volt rossz kezdés, de tudunk még javulni” – értékelt Räikkönen. “Az első edzésen különböző beállításokat próbáltunk ki, az első szuperlágy szetten aztán egész jó kört tudtam összerakni. A második próbálkozásból technikai nehézségek miatt nem tudtam többet kihozni. Az edzés végén túlmelegedtek a fékek, de a csapat gyorsan megoldotta. A változtatások, amelyeket végrehajtottunk, jót tettek az autó vezethetőségének, a szuperlágy gumikon kifejezetten jó volt a tapadásunk.”


A Williams elveszve keresgélte a tempót a pénteki edzéseken, a bajnokságban harmadik helyen álló istálló a mezőny legvégén zárt. “Nagyon nehéz napunk volt” – ismerte el Felipe Massa. “Borzasztóan szenvedtünk az egyensúllyal, amit meg kell oldanunk, különben nagyon nehéz hétvégénk lesz. Fejlődtünk egy kicsit a két edzés között, de a harmadik szabadedzésre még többet kell előrelépnünk, ha olyan időmérőt akarunk, amivel a végén elégedettek is lehetünk. Tudtuk, hogy ez a pálya nem kedvez nekünk.”

Valtteri Bottas
különösen az autó hátuljával volt elégedetlen. “Az elejétől fogva birkóztunk az autóval, főleg a hátsó résszel” – fogalmazott a finn. “A szuperlágy gumikkal kell kezdenünk valamit, mert csak fél másodpercet nyertünk velük a lágyakhoz képest, míg másoknak két másodperc is sikerült. A helyezésünk nem teljesen tükrözi az erőviszonyokat, de tény, hogy az autót nagyon nehéz vezetni, keményen kell dolgoznunk a javulásért.”

A McLaren jórészt a beállítások keresgélésével töltötte a pénteket. “Kipróbáltunk néhány beállítást, de nem minden működött jól” – nyilatkozta Jenson Button. “De tudjuk, hogy holnapig mely területeken kell dolgoznunk, így nem olyan rossz a helyzet. A gumikeverékek között elég nagy a különség, körönként két és fél másodperc, és ez egész hétvégén így lesz.”

Kevin Magnussen szerint nehéz megmondani, hol áll a McLaren. “Elég zavarosak az eredmények, nehéz tisztán látni, de úgy érzem, jó helyzetben vagyunk. Holnap megpróbálunk még többet kihozni az autóból” – összegzett a dán.

A gumikeverékek közötti különbség a Pirellit is meglepte. “A különbség nagyobb, mint amire számítottunk” – jelentette ki Paul Hembery motorsport-igazgató. “Körülbelül két másodpercre számítottunk, de az átlag két és fél körül alakult. A hőfáradással kapcsolatban nem ért meglepetés minket, az adatok háromkiállásos stratégiát sejtetnek, szuperlágyas időmérővel. Mivel itt eddig minden évben szükség volt a biztonsági autóra, a stratégiák nagyon érdekesen alakulhatnak.”

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.