F1: A sírból hozta vissza a pole-t a Mercedes

Forma-1 Szingapúri Nagydíj, kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.20. 16.11

A Szingapúri Nagydíj időmérőjén a Mercedes pilótái szerezték meg az első rajtsort Hamilton-Rosberg sorrendben, de csak óriási csatában. Ricciardo a 3.

Izgalmas csatát hozott a Szingapúri Nagydíj időmérő edzése, az utolsó pillanatig nem lehetett tudni, kié lesz az első hely, többen is veszélyesek voltak a Mercedesre. Végül aztán maradt a papírforma.


Lewis Hamilton idei 6., pályafutása 37. pole pozícióját szerezte meg kemény csatában a Szingapúri Nagydíj kvalifikációján. 

Az ezüst nyilak végig nem tűntek favoritnak, de az utolsó pillanatban, amikor igazán számított, az élre jutottak. Hamilton és Rosberg között 7 ezredmásodperc volt csak. Mikor Rosberggel közölték, mennyivel maradt le, annyit mondott: “A francba!”
A Mercedesek mögött a Red Bullok, Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel, az amúgy erős Ferrari viszont épp a végére fújt ki – Fernando Alonso 5., Kimi Räikkönen 7. -, a Williams pedig a számukra nem épp kedvező pályán is hozta a top10-es helyeket. A különbségek amúgy hátrébb is elképesztően kicsik voltak: Ricciardót és Vettelt 8, Vettelt és Alonsót 5, Alonsót és Massát alig 3 ezred(!) választotta el. Ha valami, ez kimondottan szoros versenyt ígér vasárnapra.
A finálé egyik nagy vesztese Räikkönen volt, a finn motorhiba miatt nem kapott esélyt az utolsó nekifutásban, pedig a 7. helynél még jobb is benne volt a pakliban számára, hiszen a Q1-ben például a leggyorsabb volt és a Q2-ben és Q3-ban is megvolt a tempója – egy ideig.
Így zajlott az időmérő


Száraz, meleg, de továbbra is csúszós pályán kezdődött a Q1. A szakasz elején a legtöbben gyorsan lefutották a biztonsági köreiket, az élcsapatok természetesen a keményebb, lágy keverékű gumikkal kezdtek.
Az utolsó percekre azonban felpörögtek a dolgok, miután a középcsapatok pilótái a szuperlágyakkal már az élre ugrottak. A nagyok is feltették a piros Pirelliket, a hajrában Kimi Räikkönen és Fernando Alonso ugrott előre.
A ferrarisok ott is maradtak, a kiesők között viszont nem volt meglepetés, búcsúztak a Marussia- és a Caterham-versenyzők, valamint Pastor Maldonado és Adrian Stuil.


A Q2-ben megint a Ferrarik nyitottak erősek, és a Mercedes-pilóták közül Nico Rosbergnek nem is volt válasza, de Hamilton is csak 41 ezreddel volt gyorsabb Alonsónál.
A végén Rosberg még odavágott egy 1:45-ös körrel, a kiesők között ott volt Jenson Button – az edzéstempó alapján nem volt meglepetés – a valószínűleg többre számító Jean-Eric Vergne, a két Force India, a sauberes Esteban Gutierrez, és a Renault-motort éktelenül szidó Romain Grosjean.
A Q3-ban az első nekifutásra újra csak nem voltak formában a mercisek, Massa, Ricicardo, Alonso állt az élen. Még Räikkönen sem tűnt esélytelennek, de a finn motorprobléát jelzett, a csapat félreállásra utasította.


Az utolsó körökön Ricciardo nyitott 1:45-ös körrel, az élre állt, Robserg rálicitált, Hamilton viszont még hét ezredet faragott az időből – az idény egyik, ha nem a legszorosabb csatája folyt a pole-ért. 
Hármuk mögött Vettel, Alonso, Massa, Räikkönen, Bottas, Magnussen és Danyiil Kvjat sorakozott.
A Szingapúri Nagydíj vasárnap a hagyományos időpontban, 14 órakor kezdődik.
Szingapúri Nagydíj, kvalifikáció, Marina Bay, 2014.09.20.

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.